Trakheners !!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 17:15

de foto's van Pyra zijn te zien in ITP, onder het topic "Precious Pyra"
Laatst bijgewerkt door Zabbie op 07-01-03 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 03:31

Mijn Induc merrietje is 168 cm Induc is zelf maar 167 cm Maar haar grootvader Speratus is 174 cm en haar moeder was 173 cm.
Maar al mijn paarden hebben een super karakter willen van andere mensen ook niet zo veel weten maar altijd bereid om te werken en erg leergierig. Ze doen het hier in Australie ook heel goed en er is veel oog voor ze want over het algemeen rijden ze hier aleen maar op volbloedjes die uitgeraced zijn.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:56

Is dat erg? Een volbloedje dat uitgeraced is kan het nog goed doen hoor.

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:59

Wie zegt dat dat erg is de volbloeden hier hebben vaak super bewegingen maar het karakter is minder.De volbloeden kun je hier echt niet vergelijken met de volbloeden in nederland .

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:40

Hoezo is het karakter minder? Wat is het verschil?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:43

He, jammer nog geen reactie.
Zeg, welke afstamming hebben die volbloeden?

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 03:13

We hebben hier 7 uur tijdsverschil dus als jij online gaat liggen we hier al op bed.De volbloeden hier worden op 2 jarige leeftijd uit de wei gehaald hebben bijna geen mens gezien worden dan ingebroken zadelmak gemaakt en dan naar de race baan en dat gebeurt allemaal heel grof ,Mijn man is dierenarts en we krijgen dan ook vaak de volbloedjes op de praktijk.Ze willen niet meewerken omdat ze bang zijn gaan snel op hun achterbenen en slaan dan gericht met hun voorbenen.Als ze niet goed genoeg zijn worden ze vaak weggegeven of voor 50 dollar verkocht daarom heeft bijna iedereen een volbloed hier omdat die zo goedkoop zijn.Maar een hoop mensen hebben daar wel problemen mee omdat ze een paard willen maar er niet mee om kunnen gaan en niet kunnen rijden.Ik geef hier les en heb aardig wat mensen met zulke paardjes .En maak hiet dagelijks mee.De afstammingen moet ik nakijken want ik zit helemaal niet in de volbloed lijnen

sioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:33

Even om het voor Sarabande op te nemen:
Ik heb vorig jaar informatie gevraagd bij het TCN omdat ik geinteresseerd was in een schimmelmerrie van Larduc.
Toen werd mij verteld dat Larduc niet goedgekeurd is omdat hij tijdelijk niet goed liep. Hij had waarschijnlijk een ongelukje gehad, want hij is als (ik meen) springpaard niet onverdienstelijk bezig.
Nakomelingen van Larduc kunnen of een halfbrand hebben of, en dat is waarschijnlijker een ZFDP brand. HEt zijn dus wel Trakehners maar zonder brandmerk en niet opgenomen in het hoofdstamboek. Voor zover ik het begrepen heb.
Misschien heeft het zusterstamboek in Australië andere regels? Verward
Ik hoor het graag als het niet klopt wat ik vernomen heb.
groeten
Sioux

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 16:17

Het enige wat ik weet is dat Larduc afgelopen weekend nog de SGW-indoor heeft gewonnen, op het hoogste niveau, dus nu is er blijkbaar niet veel meer mis met hem. En mijn schimmelmerrie van Larduc kan perfect lopen, en dat heeft ze volgens mijn grotendeels aan haar vader Larduc te danken. En ze doet het ook nog eens goed op de keuring, is ondertussen stermerrie geworden.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:45

Blister, best wel raar hoe het er daar aan toe gaat. De volbloeden in Duitsland, engeland en Amerika worden toch heel anders behandelt. Dan loopt Australie toch wel een beetje achter op dat gebied.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 21:39

Pyra schreef:
haar vader Larduc te danken.

Larduc is al of niet regelmatig geen opzienbarende beweger en dat zijn zijn kinderen ook niet. Ik denk dat je terug moet in je afstamming. Zowel Pele als Le Val Blanc gaven ruim bewegende kinderen. Dit samen met de tuigpaarden waar de moederlijn van deze merrie uitkomt zal best in een incidenteel geval tot heel aparte bewegingen kunnen leiden. In dit geval is dat dus gebeurt. Om met zo'n merrie te gaan fokken is een heel ander punt, hier kan je geen enkele toekomstverwachting over uitspreken. Het is net welke van de voorouders het meest gaan doorslaan. Je moet in ieder geval een hengst hebben met een sterke rug en goed doorlopende crouppe.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 18:52

Fokken is gokken ! En voorlopig wordt er met mijn merrie niet gefokt.Ik ben benieuwd naar de andere afstammelingen van Larduc, of die ook een beetje kunnen bewegen.( volgens Sarabande niet dus. Heb jij ze allemaal zien lopen dan ??? ) En ookal is Larduc geen bewegingstopper, hij doet het toch niet verkeerd naar mijn mening, als je zijn resultaten ziet. Ik weet ook wel dat het dressuurniveau binnen de SGW niet superhoog is, maar hij moet toch wel wat kunnen aangezien hij daar geen puntjes kan laten liggen als hij eerst wil worden. Heb je trouwens iets positiefs te melden over Larduc Sarabande ?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:33

Afbeelding

[Edit Karin] onderste afbeelding verwijderd - geen commerciële zaken op Bokt a.u.b. [/edit]

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:13

Heey wat is dit nu weer voor actie!!
Dit is volgens mij gewoon een manier om reclame te maken voor een afgekeurde hengst!!
KOM NOU! daar is bokt niet voor bedoeld!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:18

GribaldiFAN schreef:
Heey wat is dit nu weer voor actie!!
Heel dit topic is volgens mij gewoon een manier om reclame te maken voor een afgekeurde hengst!!
KOM NOU! daar is bokt niet voor bedoeld!

We hoeven hier niet over te discussieren. Bel dan gewoon de eigenaar op als je iets wilt weten, al heb ik er mijn twijfels over dat dit de eigenaar is die dit hier erneer zet!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:57

Ik zie gewoon foto's van een hengst en punten Verward

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:17

en ik ook en wat een mooie hengst he.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:32

ZIe bericht karin! Dit rapport is van de eigenaar.
Ik vind het slecht dat hier een afgekeurde hengst wordt gepromoot. Hij is niet voor niets afgekeurd!
Daarnaast staat ie niet bij hengstenhouderij houwen op de site.
Het is gewoon een paardje dat door fried gereden wordt. Mensen die zo'n rapport over deze hengst neer kunnen zetten hebben meer met dit beest te maken. Omdat dit paard voor andere gewoon weg niet interssant is voor andere fokkers.
Iemand hier op bokt is de eigenaar (of kent deze mensen goed) van dit paard, en wil hier op een "onschuldige" manier reclame gaan maken voor zo'n hengst. Het is opvallend dat er nooit eerder aandacht besteed is aan deze hengst. En er op een dag drie verschillende mensen zich aanmelden die vervolgens alleen maar geinteresseerd zijn in een "larduc" hengst???
Je maakt mij niet wijs dat daar niet meer achter zit!!

Blister

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:24

wat zou er achter moeten zitten .Ieder heeft zo zijn voorkeur voor hengsten en so what als hij "afgekeurd" zou zijn.Er zijn zat hengsten die zgn afgekeurd zijn maar toch super paarden zijn en alle keuringen waar ook ter wereld is allemaal politiek.Kijk naar het paard en niet naar de papieren zou ik zeggen. Wel eens naar een keuring geweest en de rontgen foto,s bekeken van de goedegekeurde hengsten?? Moet je toch eens doen .

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:22

Blister schreef:
wat zou er achter moeten zitten .Ieder heeft zo zijn voorkeur voor hengsten en so what als hij "afgekeurd" zou zijn.Er zijn zat hengsten die zgn afgekeurd zijn maar toch super paarden zijn en alle keuringen waar ook ter wereld is allemaal politiek.Kijk naar het paard en niet naar de papieren zou ik zeggen. Wel eens naar een keuring geweest en de rontgen foto,s bekeken van de goedegekeurde hengsten?? Moet je toch eens doen .

Uhm ja. Alle paarden bij het kwpn moeten goed zijn op de foto anders komen ze er niet in!!
dus dat is onzin. Larduc was niet goed, en daarom niet geschikt als dekhengst. Dat wil tevens niet zeggen dat ie niet in de sport kan lopen, zulke paarden kunnen zeer beste sportpaarden worden, maar we hebben het hier over vaderpaarden.
(deze hengst is gewoon niet goed genoeg gebleken, dat heeft niets met politiek te maken).
Ik vind dat als een hengst aangeboden is op de keuring en doordat hij op iets lichamelijks wordt afgekeurd zo'n hengst gewoon gecastereerd moet worden. Wat heb je er aan om met een hengst te fokken die niet goed is. Tenzij het vanwege een ongeluk is ofzo. Ik vind niet dat zo'n hengst bij een ander stamboek nog een kans moet krijgen. Een paard is goed of niet goed! Niet goed d'r uit en niet meer mee leuren welk ander stamboek hem dan wel wil hebben.

Daarnaast weerleg is je stelling dat goedgekeurde hengsten niet goed op de foto zouden zijn. Dit is pure lariekoek. Bij het kwpn mag een hengst niet eens goedgekeurd worden als ie niet goed is, volgens mij nog niet eens naar de 2e bezichteging. ALs een paard later gebreken krijgt op foto's is dat heel wat anders. Dat kan ten gevolge van slijtage of een ongeluk zijn. Maar dan hebben we het niet over een aangeboren gebrek of een erfelijk gebrek. Neem maar aan dat de hengsten die zijn opgenomen als 3 jarige volledig zijn goedgekeurd!

Wat bedoel je met zgn?, als je hier zogenaamd afgekeurd bedoeld dan kan ik je vertellen dat dat in ieder geval niet bestaat. Een hengst is goedgekeurd of afgekeurd. In dit verhaal is deze hengst afgekeurd. Dat hij in een stamboek van zfdp is opgenomen heeft geen enkele waarde zie aes hengsten. Daar nemen ze zo wat alle hengsten die worden aangeboden, zonder ze ook ergens naar kijken. Daar hecht ik, en vele fokkers met mij geen waarde aan.
Daar komen alleen mensen, die niet willen toegeven dat hun hengst gewoon niet goed genoeg is. Tja de waarheid kan soms hard zijn, de rand van de stoep ook!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 11-01-03 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:31

By the way, ataxi kan erfelijk zijn! Dus voor een paard met ataxi, moet men niet eens aan dekken denken.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:30

Wat een opwinding weer over een hengst. Er is wel meer verteld over andere hengsten zeker? Iedereen moet voor zichzelf beslissen of hij daarmee wil fokken of niet. Dat hier dan niet mogen neerzetten is gewoon censuur. Ik heb van verschillende hengsten al meer cijfers gezien dan van deze. Die cijfers vertellen toch iets over z'n kwaliteit?
Ataxie zie je uiteraard niet op de foto, bij mijn weten is de eerste oorzaak bij een jong paard rhinopneumonie (voorbijgaand) en een ongeval (erfelijke onhandigheid). Als hij nu op dat niveau samengesteld presteert geloof ik niet dat hij nu nog atactisch is. Gelukkig voor Pyra en vele anderen dat hij nooit gecastreerd is... hij heeft z'n eigen kwaliteit bewezen door prestatie, en hij is nuttig in de fokkerij, door z'n afstammeling(en), vele doen het slechter....
Verder is hij gewoon voor een duits stamboek goedgekeurd. Ik heb hier toch ook al hengsten van het europees stamboek zien staan, wat is het verschil???? Later gaat het KWPN nog inzien dat de hengst wel interessant is, wie weet?

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:44

Gribaldifan
Citaat:
Uhm ja. Alle paarden bij het kwpn moeten goed zijn op de foto anders komen ze er niet in!!
dus dat is onzin

Moet je foto's van Nimmerdor eens opvragen!
En nog meer van die oudere hengsten. Ook toen ze nog jong waren.
Zijn erbij die vandaag echt niet meer door de keuring komen.
Dus laten we het niet weer over foto's hebben.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:13

Nimmerdor komt onderhand nog uit de tijd dat de röntgenologie in de humane geneeskunde net in opkomst was Verward
Verder is Nimmerdor 1 van de meest invloedrijkste paarden binnen de Nederlandse (en buitenlandse) fokkerij, lijkt me niet helemaal op zijn plaats om deze met een hengst als Larduc te vergelijken, met alle respect.

Nu we wel volop de mogelijkheid hebben om de mindere hengsten eruit te screenen met behulp van de röntgenologische keuring moeten we daar natuurlijk wel gebruik van maken, we willen vooruit en geen pas op de plaats maken.

Jij was toch een enorm voorstander van PROK Troef? Dus waarom kom je met zo'n opmerking als deze?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:36

Zoals ik al op een ander topic zei. De Nederlander heeft altijd iets van wat je van ver haalt is lekker. Liever het onbekende omarmen dan hetgeen dat je terug kan leiden tot het bekende. de KWPN hengsten vertegenwoordigen al het bestaande europeese prestatie bloed en zijn op veterinaire gebreken uitgeselekteerd. Vreemdgaan heeft veel risico's zeker als je een KWPN papier wilt hebben. Maar bij het allereerste begin heb je al te maken met sperma kwaliteit dat zo inferieur in het buitenland geen reden tot afkeuring is.