Blister schreef:wat zou er achter moeten zitten .Ieder heeft zo zijn voorkeur voor hengsten en so what als hij "afgekeurd" zou zijn.Er zijn zat hengsten die zgn afgekeurd zijn maar toch super paarden zijn en alle keuringen waar ook ter wereld is allemaal politiek.Kijk naar het paard en niet naar de papieren zou ik zeggen. Wel eens naar een keuring geweest en de rontgen foto,s bekeken van de goedegekeurde hengsten?? Moet je toch eens doen .
Uhm ja. Alle paarden bij het kwpn moeten goed zijn op de foto anders komen ze er niet in!!
dus dat is onzin. Larduc was niet goed, en daarom niet geschikt als dekhengst. Dat wil tevens niet zeggen dat ie niet in de sport kan lopen, zulke paarden kunnen zeer beste sportpaarden worden, maar we hebben het hier over vaderpaarden.
(deze hengst is gewoon niet goed genoeg gebleken, dat heeft niets met politiek te maken).
Ik vind dat als een hengst aangeboden is op de keuring en doordat hij op iets lichamelijks wordt afgekeurd zo'n hengst gewoon gecastereerd moet worden. Wat heb je er aan om met een hengst te fokken die niet goed is. Tenzij het vanwege een ongeluk is ofzo. Ik vind niet dat zo'n hengst bij een ander stamboek nog een kans moet krijgen. Een paard is goed of niet goed! Niet goed d'r uit en niet meer mee leuren welk ander stamboek hem dan wel wil hebben.
Daarnaast weerleg is je stelling dat goedgekeurde hengsten niet goed op de foto zouden zijn. Dit is pure lariekoek. Bij het kwpn mag een hengst niet eens goedgekeurd worden als ie niet goed is, volgens mij nog niet eens naar de 2e bezichteging. ALs een paard later gebreken krijgt op foto's is dat heel wat anders. Dat kan ten gevolge van slijtage of een ongeluk zijn. Maar dan hebben we het niet over een aangeboren gebrek of een erfelijk gebrek. Neem maar aan dat de hengsten die zijn opgenomen als 3 jarige volledig zijn goedgekeurd!
Wat bedoel je met zgn?, als je hier zogenaamd afgekeurd bedoeld dan kan ik je vertellen dat dat in ieder geval niet bestaat. Een hengst is goedgekeurd of afgekeurd. In dit verhaal is deze hengst afgekeurd. Dat hij in een stamboek van zfdp is opgenomen heeft geen enkele waarde zie aes hengsten. Daar nemen ze zo wat alle hengsten die worden aangeboden, zonder ze ook ergens naar kijken. Daar hecht ik, en vele fokkers met mij geen waarde aan.
Daar komen alleen mensen, die niet willen toegeven dat hun hengst gewoon niet goed genoeg is. Tja de waarheid kan soms hard zijn, de rand van de stoep ook!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 11-01-03 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt