Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:19

Voor mij dus de reden om niet meer bij Cantos te gaan dekken, het moet wel leuk blijven.

Sportstar
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuit-Holland

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:22

Haha inderdaad de laatste is een scherpe oplettende bokker,
Ik ben gewoon enthousiast. Ik ben inderdaad eigenaar van de moeder! En aan reclame heb je nooit genoeg natuurlijk! Het sperma is duur maar ik heb ook embryo’s te koop!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:23

Ze zullen hun redenen er wel voor hebben!

Maar bv. kersverse keurhengst Namelus zit op 1200. Vind ik toch nog wel een verschil dan!

Sportstar: Heb je de merrie nu ook drachtig?

Sportstar
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuit-Holland

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:31

Nee op dit moment niet,
ik heb gekozen voor een sport carrière, op dit moment is ze is erg succesvol wel moeilijk, en ook wat blessures achter de rug maar wil voorlopig een paar jaar niet dekken. Natuurlijk zijn er opties zo als embryo transplantatie. Best duur maar nog wel winstgevend. Ik ben in gesprek met eqi international om er een te laten transplanteren voor een van hun veilingen! Wellicht zou dat tot de mogelijkheden behoren

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:37

Wat loopt de merrie nu? Enige wat ik kan vinden is een L-parcoursje in dec.07 Knipoog

LJB

Berichten: 521
Geregistreerd: 01-06-07

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:41


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:50

Toen de hengst was aangeleverd vorig jaar, was die merrie al sport springen meen ik me te herinneren. Dus ik neem aan dat ze wel op hoger niveau loopt.

Sportstar
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuit-Holland

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:04

Haha hoe komen jullie aan al die informatie?

Ze heeft inderdaad al hoog gelopen zo als eerder gemeld heeft zij een zware bloeduitstorting op haar spronggewricht gehad, wat een operatie tot gevolg heeft gehad. Zo als de meeste van jullie weten komen er na een grote blessure vaak nog een aantal kleintjes bij! (hellaas). Dus heb ik inderdaad weer een keertje L gestart om het op te bouwen, op dit moment is zij erg fijn in het M en ga in het buiten seizoen weer Z starten om haar weer goed op niveau te krijgen! Ze is gelukkig veel sterker geworden en losser in haar lichaam ze zat enorm vast. Nu gebruikt zij haar lichaam weer en slaat super uit achter (net zo als haar zoon, in combinatie met de zelfde eigenschap van cantos) toen ik haar heb laten keuren voor de verzekering is zij ook gelijk goedgekeurd voor het PROK certificaat.
Hier door is ze nu sport elite merrie.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:12

Ben altijd wel goed op de hoogte, Robert... (haha)

misterA
Berichten: 3125
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:43

Het KWPN meldt in een persbericht dat de hengsten zich goed ontwikkelen.
Dressuurcie.lid Sjak Laarakkers heeft een heel positief gevoel over de nieuwe opzet van het verrichtingsonderzoek.

Het volledige persbericht staat op de KWPN-site.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:59

misterA schreef:
Dressuurcie.lid Sjak Laarakkers heeft een heel positief gevoel over de nieuwe opzet van het verrichtingsonderzoek.

Oh ja......... jij had een "kort lijntje"........... Knipoog

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:14

Worden beide Gelderse hengsten in het najaar aangelevert?

misterA
Berichten: 3125
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:06

CGJ12 schreef:
misterA schreef:
Dressuurcie.lid Sjak Laarakkers heeft een heel positief gevoel over de nieuwe opzet van het verrichtingsonderzoek.

Oh ja......... jij had een "kort lijntje"........... Knipoog



Gewoon het persbericht gelezen en het letterlijkovergeschreven Tong uitsteken

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:18

Zijn er al foto's onderweg naar dit topic Cool

Silvesters
Berichten: 98
Geregistreerd: 30-12-05

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:24

Volgende stond op de internetsite van het KWPN, opvallende dat ze deze keer in dit stadium van het onderzoek al namen noemen van hengsten die zich goed ontwikkelen, volgens mij doen ze dat anders nooit




Voorjaarsverrichtingsonderzoek 2008 27-03-2008

Hengsten ontwikkelen zich positief

In de nieuwe opzet van het verrichtingsonderzoek is er geen sprake meer van vaste wekelijkse beoordelingsdagen. Bij een wekelijks bezoek van één of meerdere leden van de betreffende hengstenkeuringscommissie, wordt een mix gemaakt van trainen, beoordelen en testen. Gisteren waren Arie Hamoen en Daan Nanning in dit kader aanwezig, vandaag Sjak Laarakkers en volgende week zal Wim Ernes de training van de hengsten volgen. Zij ondersteunen dan trainingsleider Kees de Feijter en waar mogelijk geven zij individuele adviezen voor de training. Sjak Laarakkers was zeer te spreken over deze extra betrokkenheid bij de training. “Het is mij erg goed bevallen, we hebben vandaag fijn kunnen werken en ik vind dat de hengsten die nu in Ermelo staan goed voor elkaar zijn. Ik heb een heel positief gevoel over deze nieuwe opzet.”

Beide Gelderse hengsten worden onder het zadel gewerkt en ontwikkelen zich positief. Gisteren testten Richard Kapteyn en Dave Maarse de springgefokte rijpaardhengsten die voor een kortlopend onderzoek in Ermelo staan en de beide volbloeden. Catnr 5 (HK430) Singapore (Acorado x Cantus) springt opvallend waarbij hij zijn atletische vermogen toonde. Ook de lichtvoetige catnr 10 (HK447) Carambole valt positief op. De zoon van Cassini I uit een moeder van Concerto II springt met veel kracht en toonde een hele goede been- en rugtechniek.
Van de oudere hengsten en volbloedhengsten zijn beoordelingsrapporten gemaakt, waarna de training van de driejarige springpaarden volgde. De hengsten hebben onder toeziend oog van de commissie en Kees de Feyter een klein sprongetje gemaakt. De training, waarbij enkele eigenaren aanwezig waren, verliep goed. Hoewel altijd gerealiseerd moet worden dat het om momentopnames gaat, lieten de jonge paarden hele goede dingen zien. Catnr 20 (HK68) Arezzo VDL (Chin Chin x Heartbreaker keur) is een paard met veel afdruk die achter de sprong goed af maakt. Een goed gemodelleerd springpaard is catnr 22 (HK83) Chello III VDL. Deze zoon van Contender (mv.Sandro) toonde een goede techniek.
Een opvallend paard is catnr 27 (HK226) Amingo, een zoon van Numero Uno uit een Corland-merrie. Een goed gemodelleerde hengst met goede basisgangen en een hele goede springtechniek. Aguidam (catnr 24, HK227, Guidam keur x G.Ramiro Z) toonde een goede galop. De hengst sprong met een goede techniek en een goed lichaamsgebruik.

Bij de dressuurpaarden blijft de kampioen van Den Bosch catnr 38 (HK579) Ampere (Rousseau x Flemmingh pref) opvallen. Hij beschikt over een goede houding en sterke bewegingen. Catnr 43 (HK713) Adagio (UB 40 x Sandro Hit) is een hengst met een goede beentechniek. Ook de royaal ontwikkelde catnr 45 (HK723) Armani, de United uit de volle zus van het Grand Prix paard Parzival (v.Jazz) viel positief op met zijn goede bewegingspatroon.

Woensdag 23 april is de tussenpresentatie. De hengstenkeuringscommissie zal op deze dag – die overigens geen beoordeling is - een uitgebreide toelichting geven op de hengsten in de baan.

(KWPN Persbericht)

<<<

ladydarkness
Berichten: 565
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:37

Heeft iemand Carambole al gezien en kan er wat over vertellen qua bouw, beweging, karakter en springen?

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 13:51

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

De hengstenkeuringscommissie heeft vanmorgen na een verkort verrichtingsonderzoek van 21 dagen twee hengsten kunnen toevoegen aan het hengstenbestand. De springhengst Singapore (Accorado x Cantos) en de volbloedhengsten Albaran xx (Sure Blade xx x Königsstuhl xx) en Watermill Zen xx (Loveatfirstsight xx x Mytens xx) verschenen voor de jury. Singapore scoorde in totaal 86,5 punt en kreeg onder meer een negen voor de techniek, het vermogen en de rijdbaarheid & instelling. Voor de houding & balans, de galop en de aanleg als springpaard kreeg de hengst een 8,5. Hiermee voldeed hij ruimschoots aan de eisen en werd hij ingeschreven in het stamboek.

Ook Albaran xx kreeg een dekbrevet toegekend. Met onder meer achten voor de galop en de houding & balans en een 8,5 voor de rijbaarheid & instelling kwam de volbloed op een totaal van 76,5 punt.
De commissie besloot de volbloedhengst Watermill Zen xx niet in te schrijven. De combinatie van bemerkingen op het model, de moederrapportage en de wijze van springen bracht deze beslissing tot stand.

De hengst Sir Oldenburg (Sion x Contender) werd na een vijfdaags onderzoek met betrekking tot stalgedrag zonder bemerkingen goedgekeurd voor de dekdienst en heeft inmiddels het KNHS-centrum verlaten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:41

Gewoon een link naar het betreffende VN- topic was ook voldoende Lachen Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:36

Sammie schreef:
Gewoon een link naar het betreffende VN- topic was ook voldoende Lachen Nagelbijten / Gniffelen


Nou dat lijkt me dus niet

Dit is een van de weinige topics op F&A die niet over kleur of zo gaat.
De discussie wordt hier gevoerd, ik begrijp daarom eigenlijk niet waarom al die fokkerij zaken op VN moeten.

Silvesters
Berichten: 98
Geregistreerd: 30-12-05

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:02

wat is VN m.b.t. hengsten?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:43

Zo bedoelde ik het niet Sara Knipoog

Dat stuk is letterlijk geknipt en geplaakt vanuit het voorpagina nieuws. Daarom zei ik. Een link was ook voldoende geweest.
Niet dat jullie op VN hier over moeten discusseren Lachen

VN= voorpagina nieuws

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:50

Maar voor de discussie is het net zo handig als het bericht hier ook staat Sammie. Zolang er geen dubbele topics voor gemaakt worden heb ik er niet zoveel problemen mee dat een nieuwsbericht hier ook geplaatst wordt

En die dubbele topics staan we ook wel oogluikend toe als er hier op fokkerijniveau over gepraat wordt, daar is VN toch wat minder geschikt voor Knipoog En dan is het dus eigenlijk ook geen dubbeltopic meer, omdat het doel van het topic heel ander is.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:53

Ik geloof dat ik compleet verkeerd begrepen wordt Nagelbijten / Gniffelen (bericht had beter tussen quotetags gestaan) En zo'n halszaak is het ook weer niet, dus laat maar zo Nagelbijten / Gniffelen Vork

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:16

Om ook maar even van de voorpagina te kopieren. Ik zag dat die hele mooie UB 40 naar huis gestuurd is, wat vreselijk zonde.
Woensdag 9 april jl. zijn drie paarden binnen het verrichtingsonderzoek doorverwezen naar een volgend onderzoek.

Bij de springpaarden is cat.nr. 28 (246) Oklund x Abgar xx door de hengstenkeuringscommissie doorverwezen naar het najaarsonderzoek. De commissie vindt de rijdbaarheid sinds vorige week een punt van aandacht. In overleg met de eigenaren is geprobeerd met een ruiterwissel een goede match te maken. Daarna is nog enkele keren overleg met de eigenaren geweest. De commissie vertrouwd erop dat de hengst betere kansen en mogelijkheden heeft door de doorverwijzing naar het najaarsonderzoek.

Bij de tuigpaarden is cat.nr. 49 (861) Manno x Renovo door de eigenaar opgehaald. De hengst mag komend voorjaar weer deelnemen aan de herkansing in tuig. De hengst is aangespannen nog erg groen en de hengstenkeuringscommissie vindt, in samenspraak met trainingsleider Harrie Claassen, dat het beter is de hengst nu niet verder te trainen.

Door een lichte peesblessure achter is cat.nr. 43 (713) UB 40 x Sandro Hit doorverwezen naar het najaarsonderzoek. De blessure, ontstaan door verstappen, gaat te lang gaat duren om dit verrichtingsonderzoek verder te kunnen vervolgen.

misterA
Berichten: 3125
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Voorjaarsverrichtingsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:58

Bedoel je met de hele mooie UB40 de reserve kampioen van de hk?
Dat is de andere aangewezen zoon van hem.
Die is nog niet aangeleverd en komt in het najaar.

De Rousseau (Ampere) moet heel spectaculair zijn.