Zambuka (Scandic x Biotop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Zambuka (Scandic x Biotop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:47

Voor ons kwam deze hengst niet plots uit de hemel vallen, deze hengst hebben wij al gevolgd van veulen af aan en ook zijn wij bekend met deze merrielijn.

Wij zijn blij dat er een jonge hengst is goedgekeurd die beloofd geen geiten te fokken en kracht heeft.

Volgens mij zou er ook meegenomen mogen worden wat een amazone of ruiter precies aan het doen is op zo`n hengst. Scandic werd vorig jaar niet best gereden dan krijg je al gauw dat mensen zo`n hengst afbranden, jammer maar waar.

Bovenstaande staat los van het feit dat sprakeloos dacht te weten hoe dat wij zaken hadden gedaan, zeker weten dat sprakeloos daar niet bij is geweest.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 21:54

krackertje schreef:
Bovenstaande staat los van het feit dat sprakeloos dacht te weten hoe dat wij zaken hadden gedaan, zeker weten dat sprakeloos daar niet bij is geweest.

Och, dat is gewoon logisch nadenken..
Een 17 jarige stamboekmerrie zonder opvallende nafok is zo ongeveer het dekgeld van Zambuka waard! Clown

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:08

Misschien een cursusje logisch denken volgen, daar knapt een mens van op, en wat die nafok betreft leg eens uit en neem ook direct de moeder even mee in je verhaal.

specialb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:02

zit te denken over de merrie uit DONNERHALLxWELTMEYER ,alleen is dat commercieel gezien betreft kleurvererving wat minder,maar ja het gaat over iets heel anders dan dat he,goed exterieur en beenwerk is de hoofdzaak.
Even nadenken nog,heb nog even de tijd,haar veulen wordt pas verwacht eind April.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 02:00

specialb schreef:
zit te denken over de merrie uit DONNERHALLxWELTMEYER ,alleen is dat commercieel gezien betreft kleurvererving wat minder,maar ja het gaat over iets heel anders dan dat he,goed exterieur en beenwerk is de hoofdzaak.
Even nadenken nog,heb nog even de tijd,haar veulen wordt pas verwacht eind April.

Heb je misschien een foto van je merrie, bloedvoering is zeker niet verkeerd, hoe is dit paard, heb je misschien ook een filmpje van haar?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 00:55

Sprakeloos, vindt dat je alles wel erg over 1 kam scheert. `de lakzwarte hengst`die jij zo neersabelt, heeft zich toch al behoorlijk bewezen in Duitsland, en komt niet zo uit de lucht vallen.
En de ballen eraf bij Scandic vorig jaar? Nakomelingen deden het toen juist super op de keuringen! Maar ik denk dat jij je oordeel vastpint op 1 enkel optreden van de hengst, en niet kijkt naar het gehele traject. Toch jammer.

Suzie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:23

ik ben ook erg gecharmeerd van Zambuka. Vond dat ie alleen waardeloos werd voorgesteld tijdens de hengstenkeuring..

Met zulke hengsten kunnen we weer een beetje de andere kant uit dan met alle jazzen/ferro's en krack's

specialb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:41

Als ik op een goede manier een filmpje zou kunnen plaatsen hier,dan had ik wel wat leuk materiaal,maar helaas,pindakaas,het wil niet lukken.
Leuk om te zien,hie verschillend we toch allemaal oer de prestaties van verschillende hengsten denken en ach , die tong heeft weinig te maken met beenwerk,zolang die der maar niet over valt.
Buiten " die tong" dus,ben ik best gechrameerd van Zambuka en ook van diens vader Scandic (die niet met zijn tong zwaaid),dus erfelijk zal het niet zijn.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:02

Zambuka is ondertussen goedgekeurd in Westfalen en goedkeuring Oldenburg zit er ook aan te komen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:08

Gaat die misschien toch naar Duitsland! Haha!

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:56

modie schreef:

Die erkenning in Westfalen en Oldenburg is meer een kwestie van één telefoontje met het juiste contact....

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:18

sprakeloos schreef:
modie schreef:

Die erkenning in Westfalen en Oldenburg is meer een kwestie van één telefoontje met het juiste contact....

Stelt dat echt zo weinig voor?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:38

sprakeloos schreef:
modie schreef:

Jij spreekt uit ervaring?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 02:14

sprakeloos schreef:
modie schreef:

Zo werkt het doorgaans wel, conclusie is dat hier gewerkt wordt met de juiste contacten?
Ik weet dat dit voor bijna alle nederlandse hengsten zo gaat die goedgekeurd worden bij deze stamboeken, als wij onze hengst hadden laten zien aan een bepaald persoon dan had die ook goedgekeurd zullen zijn voor het Oldenburgs, wij hebben er voor gekozen om dat paard eerst op een hoger niveau in de sport te laten lopen en dan komt dit traject eventueel weer in beeld.

Deze keer oppert sprakeloos iets waar ik me bij aansluit.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:05

Wanneer worden de eerste veulentjes van Zambuka verwacht ?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:34

snoepie12 schreef:
Wanneer worden de eerste veulentjes van Zambuka verwacht ?

De fokker/eigenaar van Zambuka verwacht volgens mij de eerste veulens in maart.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:38

En .... zijn ze al geboren ondertussen ?
Mijn merrie is hengstig en heb nog steeds geen keuze gemaakt ...

Nu hebben ze me weer gezegd niet met Zambuka te dekken omdat hij lucht zuigt ?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 03:16

snoepie12 schreef:
En .... zijn ze al geboren ondertussen ?
Mijn merrie is hengstig en heb nog steeds geen keuze gemaakt ...

Nu hebben ze me weer gezegd niet met Zambuka te dekken omdat hij lucht zuigt ?

Ja de eerste veulens zijn al geboren, de fokker/eigenaar van Zambuka heeft er zowieso al 1 staan uit een Ronaldo-merrie. Hoogbenig, bloed, front en een goede manier van bewegen,

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:36

maandag Zambuka gezien op de hengstenshow van Brinkman ( daar staat hij tevens ook ter dekking) ik was niet echt onder de indruk van deze hengst, maar dit kan tevens komen doordat hij niet mooi voorgereden werd.
Jennifer Sekreve is op dit moment de amazone en ze staat/traint inderdaad bij Johan Hamminga.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:58

Tijdens de hengstenshow bij de IJzerenman in Weert liep hij goed! Goede draf en galop waarbij hij liet zien goed te kunnen schakelen. Alleen van zijn stap was ik niet onder de indruk, te weinig door het lichaam. Het is een mooie hengst waarvan enkele goede uniforme veulens werden gepresenteerd die op hun vader leken.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:24

Rachral schreef:
Tijdens de hengstenshow bij de IJzerenman in Weert liep hij goed! Goede draf en galop waarbij hij liet zien goed te kunnen schakelen. Alleen van zijn stap was ik niet onder de indruk, te weinig door het lichaam. Het is een mooie hengst waarvan enkele goede uniforme veulens werden gepresenteerd die op hun vader leken.

Foto's of filmpje?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:54

We hadden onze merrie helaas gust van Zambuka vorig seizoen maar gaan het nu weer proberen.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:55

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:51

Ik heb Zambuka op de hengstenshow bij Arjan Bekkers gezien. Hij maakte erg veel indruk! Wat een mooi compleet paard is dat! De manier van voorstellen sprak me ook enorm aan. Puur naar de ontspanning werken, en niet opgekropt in de krul.. Gewoon super!

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:02

Wat denken jullie, zou Zambuka passen op mijn klassieke merrie van Contango x Astronaut?? Ik was zelf bang dat hij niet bloederig genoeg zou zijn, maar ik heb wat veulens van hem gezien (uit vrij gewone moeders) die toch erg rassig en opwaarts gebouwd waren.