Wie heeft wel eens op een shet gereden, terwijl het eigenlij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel eens op een shet gereden terwijl het eigenlijk niet meer kon?

Ja
52 (23%)
Ja, maar heel kort (om iets te laten zien oid).
40 (18%)
Ja, maar heb hier veel spijt van.
18 (8%)
Nee
76 (35%)
Tussenin, anderen vonden het niet kunnen, ik wel.
7 (3%)
Nee, shetlanders kunnen hun gewicht dubbel dragen vind ik.
8 (3%)
Overig (verklaar je aub nader in topic).
16 (7%)

Totaal aantal stemmen: 217

Fjord_Shet

Re: Wie heeft wel eens op een shet gereden, terwijl het eigenlij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:06

Achjoh laat dat meisje toch, je kent die pony toch niet, haar leven, haar pony, ze doet wat ze wil, daar kun je niks aan veranderen Lachen

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:12

Ja wel eens gedaan.
Ik had verzorgshetlandertjes, en ik was ja 10 of 11 , en toen reed ik er wel op, maar eigenlijk kon het al niet meer. Ik woog niet meer dan 40 kilo, maar toch. Nu ik er op terug kijk vindt ik het wel erg sneu, maarja dat wist ik toen niet he..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:29

ja, ik was toen 1.67 ongeveer,, ofwel te lang.
maar daarin tegen woog ik niet meer dan 35 kilo.

ik had toendertijd nog een zeer netje zit, waardoor ik hem totaal niet uit evenwicht haalde, en het zo dus neit schadelijk was.

+ dat het buitenritten waren, dus rustig lang teugeltje en vrijheid zover hij wou! en een maximum van 3 kwartier.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:41

Evaa_ schreef:
Ja wel eens gedaan.
Ik had verzorgshetlandertjes, en ik was ja 10 of 11 , en toen reed ik er wel op, maar eigenlijk kon het al niet meer. Ik woog niet meer dan 40 kilo, maar toch. Nu ik er op terug kijk vindt ik het wel erg sneu, maarja dat wist ik toen niet he..

daar was echt helemaal niks mis mee...dus denk er met plezier aan terug! Knipoog
Ik was 14 toen ik voor het laatst op een shet heb gezeten. Vork

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:52

ja, ik wou een shet gaan verzorgen en ze wou even kijken of ik er nog op kon. de shet vond mij te zwaar en toen we het merkte was ik er meteen afgesproken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:00

Nooit gedaan en vind het ook echt dierenbeulerij wanneer iemand het wel doet.
Puur egoisme om het wel te doen, terwijl je beter weet of beter kán weten!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:15

Ik heb toen ik 10 was ofzo op een te kleine shet gereden. Ik had amper ervaring en had het dus amper door, maar als ik de foto's terugkijk was ik duidelijk te lang ( maar niet te zwaar )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:24

IK op de shetlanders die bijmn vriendin staan. Ze moesten goed doorgereden buiten worden, watik dus heb gedaan. Ik was niet te zwaar , wel een mooi maatje, allen ko het eigenlijk niet.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:29

iK heb nog niet gestemd omdat ik het nit weet:ik ben 10jaar,1.42 en ongeveer 31 en halve kilo.Ik denk dat ik er nog net wel op kan ,of niet?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:32

superwoman schreef:

Ik denk dat het gewoon onwetendheid is. Zo wist ik als 10-jarige echt niet dat je te groot kon zijn voor een paard. Niemand vertelde mij dat en er was ook geen bokt. Mensen denken omdat Shetlanders het best aankunnen qua gewicht, dat het qua lengte ook geen probleem is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:44

Narya schreef:
superwoman schreef:

Ik denk dat het gewoon onwetendheid is. Zo wist ik als 10-jarige echt niet dat je te groot kon zijn voor een paard. Niemand vertelde mij dat en er was ook geen bokt. Mensen denken omdat Shetlanders het best aankunnen qua gewicht, dat het qua lengte ook geen probleem is.

Daarom zeg ik, als je beter weet of beter kán weten....
Express niet verder kijken als je twijfels heb. Iemand graag geloven die zegt dat je nog kan rijden, terwijl er ook zijn die zeggen dat het niet kan.

Onwetendheid vind ik anders.
Tóch tegenwoordig met internet kun je alles opzoeken en
is onwetendheid straks ook geen goed excuus meer imo.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:50

Ik rijd nog wel op mijn shetje Knipoog
Ik en de eigenaren vinden dat het makkelijk kan, mijn vriendinnen ook.
Wij geloven er geen zak van, dat het slecht zou zijn voor de pony.
Ik ben wat lang voor m'n shet, maar sowieso niet te zwaar, en ik denk, dat een shet niet super veel last van wat langere kinderen heeft, ligt er natuurlijk ook aan hoe je rijd, dat je de pony niet uit evenwicht brengt, maar dat doe ik dus absoluut niet.
Groetjess Knipoog

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:14

Je brengt je paard eigenlijk altijd uit zijn evenwicht en dat gebeurt al bij het opstijgen. Als jij ergens naar kijkt buiten de bak, breng je je paard ook uit zijn evenwicht. Miscchien niet zo heftig, maar je doet het wel.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:19

Dat kan misschien zijn omdat de meesten in de beugels hangen met opstappen, maar dat doe ik bij mijn shet niet, omdat ik makkelijk mijn been erover heen kan slaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:19

Fjord_Shet schreef:
Wij geloven er geen zak van

Heb je wel info gezocht?
(via internet, dierenartsen, osteopaten)
Dan pas kun je imo een goede mening hebben doordat je deze ook kunt onderbouwen.

Van mij hoef je het ook niet te geloven,maar vind wel dat je je mening over iets wat belangrijk is voor de gezondheid van je paard, goed moet onderzoeken.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:21

ja heb het wel eens gedaan.. en nu ook nog eens af en toe.. Dat zal denk ik 1 keer in de 4 maanden voorkomen. Meestal even in de stal. Dan staan de dames naast elkaar en kom ik er niet langs.. Dan maar eroverheen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:23

Ik val onder 'overig': mijn shet loopt als trucje onder me door, maar ik schoot per ongeluk weg, heb toen een stapje of twee met half gewicht meegelift Knipoog

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:26

Fjord_Shet schreef:
Dat kan misschien zijn omdat de meesten in de beugels hangen met opstappen, maar dat doe ik bij mijn shet niet, omdat ik makkelijk mijn been erover heen kan slaan.

Ik weet dat je zelf zegt dat je te groot voor haar bent. Maar te groot, je geeft het zelf aan in je profiel, dan kan het niet meer. Net als dat je te veel huiswerk hebt, dan doe je dat ook niet meer..

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:34

Ik heb overig gekozen. We hadden op de manege 3 shetjes en op toerbeurt moesten we daar gewoon op. Toen was ik nog wel kleiner dan ik nu ben hoor maar op gegeven moment zei mn instructrice ook van dat het niet meer paste. Ik blij Haha! Ik voelde me echt zo'n reus op een shet. Ik had wel het geluk dat ik niet zwaar was maarja, als je te groot bent breng je ze gewoon uit evenwicht. Ze waren wel lekker eigenwijs met rijden, maar groot is eigenlijk toch meer mijn ding Bloos

[EDIT] En een keer op vakantie, collendoorn. Maar daar hadden we de grootste genomen en dat was geen shet volgens mij....
Laatst bijgewerkt door Aspirer op 13-01-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:37

Ik heb maar 1 keer in mijn leven op een shetlander gereden. Najaa gereden, gezeten is een beter woord Clown Was toen jaar of 4 oud, was op vakantie Lachen

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:41

Ingmar_ schreef:
Fjord_Shet schreef:

Ik weet dat je zelf zegt dat je te groot voor haar bent. Maar te groot, je geeft het zelf aan in je profiel, dan kan het niet meer. Net als dat je te veel huiswerk hebt, dan doe je dat ook niet meer..

Hoezo, ik geef het zelf al aan in me profiel.
Het maakt me verder ook niet uit dat jij/jullie mij te lang vinden voor Joska, ik vind dat het nog wel kan, niet omdat ik perseé moet rijden, maar omdat ik gewoon weet dat het kan, ik denk niet dat het schadelijk is, dat de mensen van bokt nou denken alles beter te weten!
Het ziet er misschien niet mooi uit, maar ik vind het wel kunnen, aub geen onzin meer uitkramen, ik blijf er op rijden, omdat ik vind dat het kan (ben trouwens niet de enigste), klaar.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:42

ik heb het op mijn 18e 1x keer gedaan, kon eigenlijk echt niet meer maar we zaten in een noodsituatie dus het kon gewoon niet anders.

ik was met een meisje van de manege met haar verzorgponyen shet op buitenrit door een soort van bos.
ik was er heel hard afgevallen op mijn rug waar ik dus heel erg last van had. en die pony gooide heel hard op, dus ging ik op de shet terug. ( onweerde ook nog is heel erg hard, dus er was gewoonweg geen andere oplossing.

goed was het niet, maar aangezien de omstandigheden was er geen andere uitweg

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:13

Citaat:
Hoezo, ik geef het zelf al aan in me profiel.
Het maakt me verder ook niet uit dat jij/jullie mij te lang vinden voor Joska, ik vind dat het nog wel kan, niet omdat ik perseé moet rijden, maar omdat ik gewoon weet dat het kan, ik denk niet dat het schadelijk is, dat de mensen van bokt nou denken alles beter te weten!
Het ziet er misschien niet mooi uit, maar ik vind het wel kunnen, aub geen onzin meer uitkramen, ik blijf er op rijden, omdat ik vind dat het kan (ben trouwens niet de enigste), klaar.

Je zegt in je profiel dat je te groot bent, maar niet te zwaar. Ik kwam er zelf ook achter dat ik het een beetje krom had geformuleerd. Jammer dat je er zo over denkt, maar er valt niks aan te doen. Ik zal [proberen] niet meer te reageren op jouw topics. Verder zou ik het prettig vinden om een pb terug te krijgen. Ik zeg het maar even zo, want dan lees je het.

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:23

Je hebt al pb terug Knipoog
Ik zal ook geen topics meer gaan plaatsen met mij op jos Knipoog
Wel bedankt!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:08

Fjord_Shet schreef:
maar omdat ik gewoon weet dat het kan, ik denk niet dat het schadelijk is

Wáárom denk jij dat het wel kan en dat het niet schadelijk is?
Dat moet je toch kunnen onderbouwen? Je kunt niet in het lichaam kijken, dus hoe weet jij dat het niet schadelijk is?