Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Ik heb ook een Tjerk nakomeling.
Erg pittige dame, ze is ongeveer 1,64 groot maar ook erg breed met een nek waar je U tegen zegt dus ze toont groter als dat ze is. Ze kan niet/ heel slecht stil staan, en gaat liever draven als stappen en liever galloperen dan draven, liever strekken dan verzamelen, noem maar op. Zit echt in de aard van het beesie, ze is echt een snelle dame. Wel erg lief en knuffelig, en 100% betrouwbaar. Ook met kleine kinderen. Alleen als je met haar gaat rijden wilt ze ook echt voor je werken.
Iepke schreef:@Pronkjelover: Bekend, haha. De Tsjerk die ik reed was ook een Tsjerk x Leffert en dat staat inderdaad bekend als een hete combi! Grappig
Die van mij was ook echt een schijterd, en die ging er dus wel vandoor... (Werd later wel beter trouwens) En inderdaad heerlijk sensibel en voorwaarts, fijn paard om mee te werken als ie met z'n kop er eenmaal bij was! En ook superlief op stal.
sharon1982 schreef:Hallo ik heb sinds 2 maanden een merrie van Tsjerk en haar moeder is Falke! Ze heet Mariska en ze is nu 15! Ze is de laatste jaren alleen als fokmerrie gebruikt en wij pakken het rijden nu weer een beetje op. Ze is echt een schatje en een erge knuffelkont! Kent misschien iemand haar?? Ben wel benieuwd...