Nakomelingen van Tsjerk 328

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nakomelingen van Tsjerk 328

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:23

Ik heb ook een Tjerk nakomeling.
Erg pittige dame, ze is ongeveer 1,64 groot maar ook erg breed met een nek waar je U tegen zegt dus ze toont groter als dat ze is. Ze kan niet/ heel slecht stil staan, en gaat liever draven als stappen en liever galloperen dan draven, liever strekken dan verzamelen, noem maar op. Zit echt in de aard van het beesie, ze is echt een snelle dame. Wel erg lief en knuffelig, en 100% betrouwbaar. Ook met kleine kinderen. Alleen als je met haar gaat rijden wilt ze ook echt voor je werken.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:28

Bij mij op stal staat een merrie van Tjerk..
De merrie kan best wel leuk lopen :)
Heet is ze niet echt, eerder erg braaf. :P
Mega nek, lange rug, flink vol.
Leuk paard :) manen van een meter

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:47

Shanna schreef:
Ik heb ook een Tjerk nakomeling.
Erg pittige dame, ze is ongeveer 1,64 groot maar ook erg breed met een nek waar je U tegen zegt dus ze toont groter als dat ze is. Ze kan niet/ heel slecht stil staan, en gaat liever draven als stappen en liever galloperen dan draven, liever strekken dan verzamelen, noem maar op. Zit echt in de aard van het beesie, ze is echt een snelle dame. Wel erg lief en knuffelig, en 100% betrouwbaar. Ook met kleine kinderen. Alleen als je met haar gaat rijden wilt ze ook echt voor je werken.

wist helemaal niet dat je een fries had joh ;)

onze tsjerk merrie heeft deze week een merrie veulen van maurus op de wereld gezet. Bloedmooi.
Zelf is het ook al een plaatje met een stokmaat van 1.71! (2 weken terug gemeten) ze is een kasteel! en toch luxe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:51

Ik heb er zelfs 2! :D
De Tsjerk dus, en een zelf gefokte merrie bij haar (v. Otto) die dit jaar 3 wordt. Zij is echt heel anders in karakter als haar moeder, zij is echt de rust zelfe en kijkt eigenlijk nergens raar van op waar haar moeder loopt te dribbelen omdat ze het spannend vind haha!
Nu is ze ook wel bevriend met mn speelse haflinger die ook alles interresant vind, dus ik denk dat ze daar ook veel van leert.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:32

wij hebben een dochter van tsjerk en een klein dochter van tsjerk
bijde zijn heel lief en erg gek op aandacht
de oudste is 5 en kijkt ook echt nergeens van op

helaas is deze prachtegehengst er niet meer

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:39

ik rij zelf ook een stjerk merrie we hebben haar zelf gefokt het is een tsjerkXLeffert dus wel een vrij hete combi ;)

ze heeft een geweldig lief karakter, maar is wel enorm eigenwijs en vrij kijkerig. ze is ong 1.65 1.66 hoog ze was vrij laat uigegroeid en een vrij luxe paardje geworden. ik moet wel zeggen dat ze alles snel oppakt (ze is nu 5)
het is eer wel een die overal een rede voor zoekt om ergens bang van te zijn en er dan niet tussenuit peert maar er gewoon niet langs gaat. ze is daarom de eerste dag ook wat terughoudend maar let wel op vanalles. als ze op haar gemak is loopt ze lekker voorwaarts.
toch wel erg jammer dat hij vandaag is overleden |(

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:15

@Pronkjelover: Bekend, haha. De Tsjerk die ik reed was ook een Tsjerk x Leffert en dat staat inderdaad bekend als een hete combi! Grappig :D
Die van mij was ook echt een schijterd, en die ging er dus wel vandoor... (Werd later wel beter trouwens) En inderdaad heerlijk sensibel en voorwaarts, fijn paard om mee te werken als ie met z'n kop er eenmaal bij was! En ook superlief op stal.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:01

tsjerk 328 is spijtig genoeg gisterenavond overleden.
wat een machtig lief paard,we zullen hem gaan missen.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:12

Iepke schreef:
@Pronkjelover: Bekend, haha. De Tsjerk die ik reed was ook een Tsjerk x Leffert en dat staat inderdaad bekend als een hete combi! Grappig :D
Die van mij was ook echt een schijterd, en die ging er dus wel vandoor... (Werd later wel beter trouwens) En inderdaad heerlijk sensibel en voorwaarts, fijn paard om mee te werken als ie met z'n kop er eenmaal bij was! En ook superlief op stal.

haha toevallig het zou zo over hetzelfde paard kunnen gaan ze lijken echt op elkaar qua karakter!!

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:40

Och.. hoe kan het dat hij is overleden??

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:24

sharon1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:35

Hallo ik heb sinds 2 maanden een merrie van Tsjerk en haar moeder is Falke! Ze heet Mariska en ze is nu 15! Ze is de laatste jaren alleen als fokmerrie gebruikt en wij pakken het rijden nu weer een beetje op. Ze is echt een schatje en een erge knuffelkont! Kent misschien iemand haar?? Ben wel benieuwd...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:20

sharon1982 schreef:
Hallo ik heb sinds 2 maanden een merrie van Tsjerk en haar moeder is Falke! Ze heet Mariska en ze is nu 15! Ze is de laatste jaren alleen als fokmerrie gebruikt en wij pakken het rijden nu weer een beetje op. Ze is echt een schatje en een erge knuffelkont! Kent misschien iemand haar?? Ben wel benieuwd...

ik heb sharon een pb gestuurd met de gegevens zoals zij bij het stamboekkantoor vermeld is.

sharon1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:09

friesiszwart heel erg bedankt voor je bericht :) Maar heb je mariska zelf ook gekend? Want ik zou graag willen weten hoeveel eigenaren zij heeft gehad. En misschien met iemand in kontakt komen die haar heeft gekend...

natascha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:58

ik rijd op een 4-jarige Tsjerk, :D
ze is afgelopen zomer ingereden, en ik moet zeggen, ze is soms echt gek in t hoofd. Vooral voor en onder het rijden erg druk en schrikkerig, maar in het midden van een training wordt ze al een stuk rustiger super gangen, en wil graag leren. veel potentie voor sport<3
En na het rijden wil ze dan toch wel heeel graag knuffelen.
Persoonlijk vind ik dit echt een leuk karakter, maar niet voor beginners ! :P

dyonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:15

Tsjerk stond een dorpje bij ons verderop en is heel lief en fijn in de omgang hij laat zich door een kind van 11 leiden en doet alles wat je zegt. Hij schrok bijna nergens van. Ik heb hem namelijk persoonlijk gekend. Helaas is hij overleden.