Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GribaldiFAN schreef:Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug.
Citaat:Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat.
Citaat:En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was.
Citaat:Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.
Pipo schreef:Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.
Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!
Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug.
Citaat:Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat.
Citaat:En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was.
Citaat:Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.
Zannekin"]
[quote="Pipo schreef:Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.
Pipo schreef:Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.
Pipo"]
[quote="Zannekin"][quote="Pipo schreef:Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.
GribaldiFAN schreef:1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??
Zannekin"]
[quote="Pipo schreef:Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.
Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??
sarabande schreef:Zannekin het zou goed zijn om je meer te verdiepen in de huidige Trakehner fokkerij. Het beste van de Trakehners zit in andere rassen. Sublieme prestaties en schitterende paarden als gevolg van de veredeling door Trakehners.
Citaat:Helaas is het ras zelf bezig te deformeren door misbruik van macht, vriendjespolitiek,
Citaat:volledige afwezigheid van veterinaire keuringen voor de fokproducten
Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??
Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:Er zijn meer mensen die zich ECHT in de trakehner fokkerij verdiepen!