DIARADO (DIAMANT DE SEMILLY x CORRADO I x CONTENDER)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sprakeloos

Re: DIARADO (DIAMANT DE SEMILLY x CORRADO I x CONTENDER)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:38

TICKELS schreef:
Helaas voor Nederland, hij komt NIET op de hengstenshow van van Uytert en mag maar 80 merries dekken dit jaar....

Interessante merrie aanparen, en je hebt gegarandeerd een topprijs op een veulenveiling volgend jaar...

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:50

wat is de reden dat hij maar 80 merries mag dekken? Is dit 80 in NL of wereldwijd???
Wie heeft deze regel ineens ingevoerd?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:36

Misschien dat dat wel in de Verbandscatalogus staat, jonge hengsten hebben daar altijd een dekbeperking. Ik gok zelfs dat het wereldwijd is...

Ik hoop hem dit weekend wel te zien Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:55

Adriana schreef:
Misschien dat dat wel in de Verbandscatalogus staat, jonge hengsten hebben daar altijd een dekbeperking. Ik gok zelfs dat het wereldwijd is...

Ik hoop hem dit weekend wel te zien Haha!

Hij is inderdaad beperkt. Knipoog

Afbeelding

Nog al overbouwd als je ziet dat hij achter in een gat staat.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:50

dat het Holsteiner verband hem beperkt wil inzetten, kan ik geloven, maar Schockemohle en Van Uytert zullen zich daar niks van aantrekken. Het enige wat voor hen telt is het geld dat terugverdiend moet worden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:46

Wie deelt de dekbewijzen uit?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:52

Carri schreef:
dat het Holsteiner verband hem beperkt wil inzetten, kan ik geloven, maar Schockemohle en Van Uytert zullen zich daar niks van aantrekken. Het enige wat voor hen telt is het geld dat terugverdiend moet worden.

Joop van Uytert heeft me zelf verteld dat hij een deklimiet heeft en dan neem ik aan dat hij zich daar aan zal houden! Als hij veel dekkingen wil verkopen zal hij dat vast niet zeggen!
Hij adviseerde wel grootramige merries. Valt voor mijn merrie dus af...
Eerst maar eens kijken wat de nafok gaat doen Knipoog

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:56

Zaterdag Diarado onder de man gezien Duivel .....wat een paard is dat!Ook ik geloof dat Diorado niet onder ogen komt van de Kwpn commisie!Aub keiharde woorden.
De drie eigenaren hadden beslist dat Diarado niet meedeed met vrijspringen omwille dat het anders ook in Nederland -Oldenburg en in de Holstenhalle moest gebeuren.Maar onder de man is dit paard een mooie verschijning.
Vergis jullie niet dat als er een verband een paard klaar kan maken dan is het het Holstein verband!
Die mensen kunnen het beste uit een paard te boven halen en daar kunnen wij van het KWPN noooit! aan tippen!Tijdnes de hengsten keuring in Den Bosch vlogen de balken je om de oren.Tijdens de holstein keuring kan ik het aantal balken op een hand tellen.....kijk de video`s en opnames van de gekochte hensgten (zangersheide,holstein ) maar eens na wat er bij het vrijspringen gebeurt !
Er waren voor mij op de hengsten keuring in Den Bosch 2 hengsten die opvielen! de jonge Ladasxgraf grannus en Zurich(Een duitser en een half duitser!!)!Nu leg die 2 hengsten eens neer bij de hengsten die goedgekeurd werden in Holstein.....Clintissimo carcane Diarodo cartane....etc..ze trokken daar een blik open aan keur hengsten met beweging , vermogen extrieur etc ....het was daar aanwezig en dat voor een verband die ...aantal veulens minder op de wereld zet dan het Kwpn!
Mijn mening staat vast ik heb genoten in de holsten halle deze keuring /voorstelling en ik ben zwaar teleurgesteld Verdrietig terug gekeerd uit den Bosch die hengsten rubriek 1.40 was werkelijk een aanfluiting!
Hoe moeten buitenstaanders Huilen ons als kwpn serieus nemen als er zòn drollen Boos! van hengsten komen en er uiteindelijk maar 2 foutloos lopen met geluk!
Vingers aflikken
Met vriendelijke groet een kwpner die gaat dekken met Diarado!

Montender78

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:07

Wat Holstein betreft ben ik helemaal met je eens, Diarado liet zich fantastisch zien. Alleen ik wil eerst een jaargang veulens zien. Diarado is zeer bloedgemaakt maar vergis je niet in zijn moederlijn. Je hebt Crawford ook gezien dat is de volle broer van Diarado zijn moeder.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:22

Welkom in de wereld dat prepareren heet Montender Ach gut Ach gut
Holsteiners hebben in de meeste gevallen lomp veel vermogen en die kan je "klaarmaken" voor de show dat veel machtsvertoon heet en gaan ze vaak tot bovenin de staanders bouwen
neem jij die vrijspringfilmpjes van Zangersheide als goed vb ???arme jij ..lijkt wel of ze thuis vuur op de balken hebben gezet

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:59

besita schreef:
Welkom in de wereld dat prepareren heet Montender Ach gut Ach gut
Holsteiners hebben in de meeste gevallen lomp veel vermogen en die kan je "klaarmaken" voor de show dat veel machtsvertoon heet en gaan ze vaak tot bovenin de staanders bouwen
neem jij die vrijspringfilmpjes van Zangersheide als goed vb ???arme jij ..lijkt wel of ze thuis vuur op de balken hebben gezet

Dat is ook wat ik bedoel en ik bedoel ook niet het prepareren en het zijn niet de filmpjes van zangersheide maar die gemonteerd zijn en afkomstig zijn van het Holstein(?????? leer lezen!)Lomp hoog bouwen heeft ook zijn grenzen ...aanschouw de holstein keuring maar een met eigen ogen!
Wat is in jouw ogen lomp aan vermogen?Holsteiners zijn in het algemeen hebben ze rittigkeit /gangen etc. en dat voor een springpaard?Ga mij niet in een hoekje duwen en mij te laten inzien dat dat prepareren heet?Holstein heeft een lang verleden van merrie stammen en uit die bekende merrie stammen komen de ene na de andere springpaarden(Heet mischeen ook prepareren...zinloze discussie!) waar wij onze vingers aan kunnen aflikken....gezien het hengsten bestand wat van origine Kwpn is! Deze jaargang gezien.

De hengsten waar ik wel wat van verwacht zijn Diarado/Carcane en Cartane!let maar op.
De stam van Diarado 318d2 in die aftakking zijn echt springpaarden Crawford springt nu onder lars Bak Andersen INt./Nat.en Corofino1 en 2(sprong los fantastisch!!Cartane uit de 890 stam (Berlin) als ik me niet vergis(springt ook alles wat in die stam zit!althans grof gezegd!).
Een merrie uit valeska staat nog niet eens zover hier uit de buurt in Recht in Belgie!Stal Heap!
+ een halfzus van Valeska!

Groeten aan mensen met werkelijk verstand!
Montender78

Veulens dit jaar: je raad het nooit?......Montender uit een jacordexmythens 1.30 gelopen.
Dekkingen dit jaar: Clinton - Indoctroxfarn halfzus van diejasper
Berlin - Chinchinxleonardoxronaldxcolt leonardo moeder 1.50/1.60 int.
? - jacordexmythensxx
Door de gesprekken zit ik nu te twijfelen...
wordt vervolgd.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:07

Je bedoeld Carentan Knipoog een Caretino uit de lijn van Berlin die zijn kaak had gebroken. Diarado liet men niet vrij springen, hij liet zich bijzonder rittig onder het zadel zien!

En je bedoeld Cancara zeker? De grote Cassini I? Die liet ook een paar fijne sprongen zien bij het vrij springen. Ik heb niks gezien op wat leek hoe Quick Nick I sprong een paar jaar terug.

En De Chirico liet een paar fantastische sprongen zien onder Janne Friederich Meyer!!! Dolany x Linaro. Deze hengst won ook de 70 dagen test in Schlieckau vorig jaar!!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:22

en toch ben ik van mening dat al dat Quidam bloed ( dus Quinar , Quantum en nafok )en nu ook dat Diamant bloed de holsteiner fokkerij geen vooruitgang gaat doen boeken ...als er één ding is wat Quidam ( al is er hier en daar wel een uitzondering )niet vererfd dan is het rittigheid en beweging om meestal ook nog te verkleinen en weinig fundament door tegeven ...om nog maar te zwijgen over de lastige bekjes
wat stammen betreft vind ik het wel spijtig dat er zo vaak geroepen wordt stam X ( bvb 776, 104, 18 ...) maar dat is zo vaag .. het staat vol te koop met paarden uit die supernummers stammen maar dan komen ze vaak uit een stukje van de stam waar geen enkel deftig sportpaard uitkomt ..dus je moet je er echt in verdiepen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:31

Oh en knap van je Montender als je denkt dat Crawford met zijn amper net geworden 6 jaar int /nat loopt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:44

Sorry hoor... maar wat je nu zegt is een beetje vaag... Diarado komt uit de volle zus van Crawford. Kimberly de moeder van Crawford is halfzus van Coriano, Valeska (moeder van Camiros, Corofino I en II) op Valeska gaan ook 4 ggk hengsten terug, Zenja van Marmor uit deze merrie komt Cabrio van Toni Hassman ook een internationaal springpaard. Dit zit in de eerste 3 gen. van Crawford en 4 van Diarado. Zijn directe moederlijn heeft zich bewezen en Crawford laat ook veel van zich horen ik geloof al in die hengst vanaf zijn goedkeuring. Morgen ga ik naar de fokker van Crawford. Misschien is hij het met je eens dat zijn succes gebaseerd is op dom geluk in dit stukje van de stam.

Crawford is van A naar M gegaan vorig jaar, is toch ZZ in Nederland??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:22

hij is van 2002 dus hij was vijf ...en hij springt ZZ ??
dat verhaal over stammen gaat helemaal niet over Diarado Knipoog

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:09

montender78 schreef:
Vergis jullie niet dat als er een verband een paard klaar kan maken dan is het het Holstein verband!
Die mensen kunnen het beste uit een paard te boven halen en daar kunnen wij van het KWPN noooit! aan tippen! Montender78

Hoi Montender

Het Verband an sich maakt er niet zoveel klaar hoor, dat zijn meest de hengsten-eigenaren en opfokkers.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:18

Antwoorden: Quick Nick hoor ik niks meer van ....welke stam kwam deze?uit welke moeder sport?
En als jij graag wil fokken met een dolanyx linaro....ik hou je niet tegen!Schuin door de
baan fokker!

Inderdaad veel levert het niet op in de holsteinse fokkerij sprak de fokker van Quantum maar die gebruikte Quidam de revel niet op zijn capitol merrie uit Ulla.Wat je er ook van vindt ben wel van mening dat er bloed verbreding moet komen in het holstein.

Qua verdieping van de stamm no. is dit wel mogelijk!Je moet effe door zoeken maar dan kom je ook wat tegen dat sommige stammen prestatie achter prestatie neer zetten! Kijk maar eens naar de stamm van Levisto/ClintonI en II jac marijnese heeft niet voor niets daar merries uit!Die jongen weet echt veel ervan.Een en al respect!Probeer uit dat lijntje dicht bij de oorsprong maar iets te kopen ....je bent een knap iemand als dat lukt goud is nog minder waard als dat!

Gezien de stamm 318d2 bekijk de site www.stall-Heap.be en begin maar te kwijlen...6j.Sydney corradoxfernando komt uit Valeska. In 2007 een Quidam de revel nu niet drachtig.
Roxanne capoxfernando uit valeska drachtig van Corland.
Die man heeft een collectie waar ik u tegen zeg.
Geef toe dat ik niet alle info direct bij de hand heb ...maar ik weet waar het staat!!!!!!!!!!! Sigaar

Vanmorgen gedekt: 3jr.Chin Chinxleonardoxronaldxcolt 18b1 met.....Berlin!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:28

Dus je geeft me gelijk ..er staat veel te koop met een fenomenale stamnummer maar meestal een klein vertakt stukje waar weinig goeds uitkomt ...
Gekeurde hengsten komen meestal wel uit een stukje om van te snoepen
Mijnheer Haep ken ik persoonlijk ...wij zaten samen met zijn dochter in het Belgische jeugdteam ..Als je hem spreekt van onze Crocodile Dundee -de Capitol - dan gaan zijn oogjes fonkelen
en het is Jack Remijnse Knipoog

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:47

besita schreef:
Dus je geeft me gelijk ..er staat veel te koop met een fenomenale stamnummer maar meestal een klein vertakt stukje waar weinig goeds uitkomt ...
Gekeurde hengsten komen meestal wel uit een stukje om van te snoepen
Mijnheer Haep ken ik persoonlijk ...wij zaten samen met zijn dochter in het Belgische jeugdteam ..Als je hem spreekt van onze Crocodile Dundee -de Capitol - dan gaan zijn oogjes fonkelen
en het is Jack Remijnse Knipoog

Nee gelijk geef ik je niet...als je een beetje doorzoekt op stam en terug keert naar de basis.
stammen als 318d2-776-890-18b1 etc..kom je ergens uit en ja je gaat geen onbekende hengsten uit onbeduidende merrie die kapot gefokt zijn door ameteurs kopen..Maar er zijn er wel die stammen waar alles uit klopt en dan heb ik het niet over 1 of 2 merries.
Dus je zat in het belgisch jeugdteam.....wat vond je van het optreden van die belgische muts in de 1.40 Hengsten rubriek in Den Bosch....?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:48

hengstenkeuringen en hengstenshows interresseren me niet ...ik gebruik geen jonge hengsten
laat ze eerst maar eens op niveau presteren of op zijn minst een pak opvallende nakomelingen geven in de springsport
wat de tegenwoordige belgische jeugd en senioren doet kan me allerminst bekoren , het is hier altijd vriendjes politiek geweest vandaar dat ik altijd voor ruiters gekozen heb van over de landgrenzen Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:54

even een quote uit een ander topic :
feincera schreef:
En Diarado, dat blijft in mijn ogen gewoon een tot ongekende proporties opgeblazen hype. Ok, een heel goed springpaard (toen op de keuring toch), goed gefokt, en zijn kleur is ook mooi. Maar vanachter niet sterk genoeg, en zijn bewegingen zijn gewoon. En zaterdag onder de man was het echt helemaal niks. Geen vaderdier, gewoon een braaf zwart paardje. En ik ben echt niet de enige die zo negatief is hoor Clown Rondom mij hoorde ik zaterdag ook niet zo'n positief commentaar

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:13

Een jonge hengst gebruiken blijft altijd een risico.Deze moet zich altijd bewijzen.
Iedereen zijn eigen mening!
Mijn mening : Qua grote 1.66 is dit niet groot Qua lengte zit dit wel goed ben bang dat je deze hengst niet moet gebruiken op merries die duiken i.v.m Diamant.
Een braaf paardje lijkt mij het niet op de hengsten keuring zelf had hij aardig wat nukken.
De Nek is bespierd genoeg en begint goed in het voorfront.
Draf + galop vind ik!! zelfs uitstekend hij zet de achterbenen mooi eronder.Qua galop gooit die ze mooi in de trend van het holstein mooi omhoog de welbekende knie actie.
Zatedag had ik het gevoel dat de fut eruit was!Hierdoor lijkt het inderdaad dat die braaf is.
Corrado bloed zijn ook niet altijd van die lievertjes!
Ik wou hem eerst ook gebruiken op een bloed merrie maar denk niet dat dat zòn succes is.

sprakeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:13

ceasario schreef:

Afbeelding

Net zoiets als deze, nietwaar? Clown
Afbeelding

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:50

sprakeloos schreef:
ceasario schreef:

Afbeelding

Net zoiets als deze, nietwaar? Clown
Afbeelding

Mooi paerdje! Wat is dat van een?