Zwart ....beter dan vos ????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:03

Afbeelding[/quote]
Jou veulen is van goede kwaliteit.
Je veulen galopeert leuk berg opwaarts en ik vind dat er een mooi bloederig koppie op zit.

Als je naar mijn oude zwarte merrie kijkt zie je dat ze een onedel hoofd heeft.
Menigmaal heb ik gehoord wat heeft dat paard een lelijk hoofd.
Maar weetje, "Who cares?" als ik er maar blij mee ben en gelukkig.
Het gaat er om dat jij blij bent met je veulen en je veulen waardeert.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 11:23

Citaat:
Ook denk ik dat het komt door dat de vossen in grote getalen aanwezig zijn en de zwarte paarden meer zeldzamer.
Als er opeens heel veel zwarte paarden zouden zijn en minder vossen dan trekt men automatisch weer na de vos.

Nou dat denk ik niet hoor (bij de gelderse paarden wel) ; kijk maar eens op de concoursen;daar overheersen de donkere kleuren ,en het wordt in de toekomst alleen maar "erger" Tong uitsteken
Zoals je al zei zal het straks dan wel weer andersom zijn...als de vossen bijna uitgestorven zijn wil iedereen weer een mooie vos ! Wow! Knipoog
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 15-07-07 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:25

Liever een mooie vos dan een lelijke zwarte. Haha!
Ik heb nog nooit het verschil in karakter gemerkt tussen een vos een bruine of een zwarte. Ik denk dat dat op toeval berust.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:28

Citaat:
Amaze schreef: Zoals je al zei zal het straks dan wel weer andersom zijn...als de vossen bija uitgestorven zijn wil iedereen weer een mooie vos !

Ik denk dat dat zeker zal gebeuren, een zwarte is gewoon een modetrend.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 11:28

shan schreef:
Liever een mooie vos dan een lelijke zwarte. Haha!
Ik heb nog nooit het verschil in karakter gemerkt tussen een vos een bruine of een zwarte. Ik denk dat dat op toeval berust.

Ja ,dat zeker !
Ik denk aleen dat je een minder goede zwarte makkelijker verkoopt (aan de pennys dan .. Knipoog ) dan een wat betere vos ,en dat is dus erg jammer Verdrietig

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:31

Ik denk eerlijk gezegd dat de schimmels eerder in het nadeel zijn dan de vossen....Kleur is maar een omhulsel en ik denk dat de "kenners" zich niet laten beinvloeden door de kleur van het paard.
Persoonlijk houd ik niet van zo van voskleurig,maar niet om de kleur,maar omdat het zo standaard is...Geef mij maar iets opvallends. Een mooi exterieur,goed karakter en daarbij iets van stippen,wit,valk of bontkleurig ofzo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:31

Ja nou idd bij de Gelderse zie ik meer vossen aangezien ik daar meer van zie Haha!
Een belangrijke factor is denk ik ook wel de trend die speelt.
Rijd Anky op een zwarte wil half rijdend (Penny)Nederland ook op een zwarte Haha! Haha! Haha! .

De opkomst van de zweedse hengst Briar zal denk ik wel wat verandering kunnen brengen.
Geweldige mooie hengst die super kan bewegen en ja wel een Vos Tong uitsteken
Nog even en half Nederland ligt in de ban van Briair Haha! Haha! Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:36

Citaat:
Persoonlijk houd ik niet van zo van voskleurig,maar niet om de kleur,maar omdat het zo standaard is...Geef mij maar iets opvallends.

Dat is ook de reden dat over een aantal jaren vossen weer 'in' zullen zijn en zwarte en donkerbruinen weer 'uit'
Jazz is ook een vos, daar hoor je niemand over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:56

Jazz is een heel goed paard, heeft al veel goede prestaties op zijn naam.
Heeft een geweldige verrichting gelopen.
Geeft ook goede beweging door maar is ook een echt Sterk Karakter paard.
Niet echt geschikt voor de meeste Penny meisjes, misschien dat dit een oorzaak is dat Jazz niet echt in de picture staat.
Daarmee vinden veel mensen dat hij een slecht karakter heeft wat ik overigens niet fair vind.
Het is een hengst (en zijn nakomelingen) die gewoon het beste tot hun recht kunnen komen bij een goede ruiter.
Daarom is het geen favoriet Penny paard en laat dan net zijn dat hij vos is.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:38

Ilegra schreef:
Nog even en half Nederland ligt in de ban van Briair Haha! Haha! Haha!

Ja, dat vind ik nu ook echt een prachtige vos!
En meer geld geven voor een zwarte vind ik echt onzin. Persoonlijk houd ik niet echt van zwart. En paarden zoals bv. Gribaldi doen mij ook niet echt iets. Clown
Volgens mij is de kleur gewoon modegevoelig.

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:05

Kleur maakt mij persoonlijk helemaal niet uit. Gaat toch om het karakter.
Maar mijn ervaring is met vosmerries zijn niet zo heel erg leuk. Vaak erg dominant en willen zich vaak niet overgeven.
Maar ik vind alle kleuren wel weer wat hebben. Rij nu alleen friezen, maar zou zo op een schimmel stappen.
Amaza: Mooi veulen hoor! Wat is het? Kan het niet zo goed zien! Ha.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:35

Mij maakt niet uit wat voor kleur als er maar een fijn/leuk karakter in zit.
ik heb 2 vz/bijrijdt paarden de 1 is donkerbruin en de ander is voskleur en ze hebben allebei een super karakter.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:18

Ik heb zelf een donkerbruine en een vos merrie. Nu heb ik 10 keer liever de vos merrie, zij krijgt in de zomer, als de zon erop staat echt een giga mooie goudkleur over zich. Ze blijft ook echt super mooi vos. Die bruine wordt helemaal vaal door de zon Huilen Ziet er niet uit!! Tis dat ze in de winter zo mooi donker is, want anders.... Extreme duivel

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:22

Citaat:
Ook denk ik dat het komt door dat de vossen in grote getalen aanwezig zijn en de zwarte paarden meer zeldzamer.
Als er opeens heel veel zwarte paarden zouden zijn en minder vossen dan trekt men automatisch weer na de vos.

Dit klopt wel deels hoor Ja Maar een paard blijft een paard, ongeacht zijn kleur Lachen

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:51

Ik vind juist dat er veel meer bruinen zijn. Het is nu helemaal 'in' om een zwarte of bruine te hebben, dus eigenlijk worden vossen steeds zeldzamer. In elk geval bij ons op stal is het bijna allemaal bruin.

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:51

Heel veel mensen willen geen vos, slaat nerges op want idd een goed paard heeft geen kleur!!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:57

Ik denk dat het ook met het aparte te maken heeft inderdaad.
Was een keer met 3 pony's naar een kinderpartijtje, mochten ze een ritje maken. Had 2 fjordjes en een vosje mee.
En al die kinderen wilden op het vosje omdat hij er anders uitzag dan de andere 2.

En dat verhaal over vosmerries: volgens mij weinig van waar. Heb zelf een (koffie)vosmerrie en daar heb ik zelden problemen mee.

Het enige wat ik lastiger vind met (de echte goudkleurige ) vossen is dat het soms lastig is met kleurtjes. Bij bruin/zwart/wit staat bijna alles, terwijl het met een vos lastiger is.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:44

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:50

ik heb zelf pas een nieuwe pony gekocht en het mocht geen schimmel zijn. ik ben toen op een pony gestuit met een enorm goed karakter, waar ik mee kan lezen en schrijven en vandaag nog enorm veel plezier in het bos mee beleefd heb en dat het een schimmel is geworden zal mij een rotzorg zijn (al hoop ik stiekem dat hij niet helemaal wit gaat worden, maar als dat gebeurd jammer dan het zij zo! Koe ) een goed paard heeft geen kleur. liever een schimmel die bij me past dan een bruine of een zwarte of vos die totaal niet met mij klikt. ik ben superblij met mijn held Bloos

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:51

en dat is waar het om gaat als je maar plezier met zijn 2en hebt.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:55

persoonlijk ben ik helemaal weg van zwart en schimmel,maar een vos of bruine met super uitstraling/exterieur of met bv appart beengebruik,vind ik op hun plaats net zo mooi, je moet het per paard bekijken.

maar kijk absouut sneller om naar een zwarte of schimmel Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:02

zwart oogt misschien mooier maar ik ken veel toffe vossen Lachen

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:08

amaze schreef:
misterA schreef:
Knipoog Een goed paard heeft geen kleur Verward Verward
Maar waarom zijn de zwartjes altijd het eerst verkocht tegen de hoogste prijzen??
Antw; Waarschijnlijk omdat er Ferro in de afstamming zit en dat zijn toch de beteren Knipoog Haha!

In het geval van Ferro ben ik het met je eens @mister A maar er zijn andere voorbeelden te noemen Gribaldi bv waar je misschien iets minder blij mee moet zijn Rolleyes

(Nou doe mij maar eeb Gribaldi dan, een Ferro liever niet!)
Ik heb zelf een vos. Vind donkerbruin eigenlijk het mooist, maar ik vind het op wedstrijd wel gaaf dat de vossen een beetje uniek aan het worden zijn en we dus opvallen tussen de donkere paarden. Kreeg op m'n vorige wedstrijd nog te horen dat mijn vos echt een super mooie kleur heeft. (ik stralen natuurlijk)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:26

Waarom heb jij liever een Gribaldi dan een Ferro?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:29

Sammie schreef:
Waarom heb jij liever een Gribaldi dan een Ferro?

ja, ben ook benieuwd naar onderbouwend commentaar. Knipoog niet dat het iets met dit topic te maken heeft.
(voel me persoonlijk niet aangesproken hoor, hebben 7 ferro's en negro's,een rousseau en een verdwaalde scandic op stal staan, dus ben al overtuigd! Tong uitsteken )