Ik ga dit niet zomaar neerkalken en afwachten wat de rest vindt. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ga dit niet zomaar neerkalken en afwachten wat de rest vindt. Dancie schreef:ja maar zelfs de friezenkenner weet niet alles. Een paard bouw je zelf. Ik heb er 2 gekocht op latere leeftijd en 3 op zeer jongen en zelfs vanaf hun geboorte. Geloof mij nou dat die paarden die vanaf hun geboorte bij mij zijn vele malen leuker liever enzo zijn tegenover mij maar ook tegenover een ander.
tsjerkjes zijn geen klojo`s onder het zadel ze zijn alleen heel eerlijk. Behandel jij een tsjerk niet normaal zal hij niks voor je doen. Als jij de tsjerk eerlijk rijd zal hij/zij een gouden paard voor je zijn.
Tsjerkpaarden een beetje lopen afzeiken. Wij hebben er 4 rondlopen en alle 4 zijn werkwillende paarden die voor je door het vuur willen gaan mits je ze met respect behandelt. Misschien is het probleem wel dat mensen zoals jij al bijvoorbaart op zon paard stappen van " ik zal jou wel es even op je plaats zetten..." Ik zou als ik zon paard was ook dwars tegen je in gaan. Karoliefje_ schreef:Een dochter van mijn merrie was van tsjerk, paard was aan de kleine kant, was heel gemeen van karakter. trapte gericht en heeft niet gerust voordat ik alle hoeken van de bak had gezien. bij het kopen van een nieuw paard hebben we paarden van tsjerk ook een beetje links laten liggen. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar dit beestje heeft me echt laten schrikken. Is daarna naar amerika verkocht(was overigens niet mijn paard en erg weinig in handen geweest)
Rachel11 schreef:Karoliefje_ schreef:Een dochter van mijn merrie was van tsjerk, paard was aan de kleine kant, was heel gemeen van karakter. trapte gericht en heeft niet gerust voordat ik alle hoeken van de bak had gezien. bij het kopen van een nieuw paard hebben we paarden van tsjerk ook een beetje links laten liggen. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar dit beestje heeft me echt laten schrikken. Is daarna naar amerika verkocht(was overigens niet mijn paard en erg weinig in handen geweest)
Hee! dan was dat toevallig ÉÉN paardje ja!
Als dat beestje niet in handen is geweest, vind ik het eigenlijks vrij logisch dat dat paard zo is.
VIPPIEKIPPIE schreef:Nee pop, maar het is, zoals ik al 1003897432987x gezegd heb, over het algemeen bekend, dat de Tsjerken nu eenmaal moeilijker zijn, daarin heeft ieder zijn eigen ervaringen. Maar pak je 10 Tjerken, dan zullen er, hoogstwaarschijnlijk, 7voldoen aan hetgeen ik geschreven heb.
Ik hoop dat ons Tsjerkveulen als 3jarige dat pittige heeft wat hij nu heeft. Ik heb ze graag wat feller

. Ben benieuwd hoelang dat stand houdt.