Is er markt voor B-register paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Is er markt voor B-register paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:13

roest schreef:
Ik bedoel, ik ben ook van adel, maar nog nooit een vent die mij daarna gevraagd heeft hoor
Dan zit je waarschijnlijk niet in het goede milieu Clown

Ik geloof niet dat hier geopperd wordt dat papier het belangrijkste is, en voor ruinen zou het helemaal geen reet uit moeten maken. Maar de manier waarop mensen met elkaar fokken (vermeerderen) kun je in geen geval vergelijken met hoe paarden gefokt worden. Mensen n*uken maar wat raak, bij paarden is dat zeker niet de bedoeling.
Voor merries en hengsten maakt het papier weldegelijk uit, maar behoort altijd ná het paard te komen. Zoals al door andere mensen ook al is gezegd, het beste paard kan de meest slechte papieren krijgen en het slechtste paard kan de beste tophengsten/merries als ouders hebben. Als het paard zelf goed is en kwaliteit heeft vind deze vaak altijd een plekkie.
Maar als je moet kiezen tussen wel of geen papieren dan moet je altijd gaan voor mét papieren. Dit is net iets makkelijker te traceren en het geeft in elke zin een meerwaarde voor het paard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:19

Sammie schreef:
Maar de manier waarop mensen met elkaar fokken (vermeerderen) kun je in geen geval vergelijken met hoe paarden gefokt worden. Mensen n*uken maar wat raak, bij paarden is dat zeker niet de bedoeling.

Hm nee hoor, ik heb ook weldegelijk een weloverwogen keuze gemaakt en een knappe hengst uitgezocht. Haha! Wilde perse een blondje met blauwe ogen. Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:21

Haha! Haha! Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:30

Cassidy schreef:
Wat betreft het veulen (en ik snap dat je daar nu even geen boodschap aan hebt, maar het zit er wel, en naar ik begrepen heb nog steeds) : Ik zou er sowieso een papier bij vragen, ook als is het een B. En als je de middelen, de tijd en de capaciteiten hebt om hem een goede start te bieden: ga ervoor!

Wat betreft je merrie: ik zou foto's laten maken om HKO uit te laten sluiten. De kreupelheid duurt te lang en de houding van de merrie duidt daar sterk op....

Maar kan HKO zomaar van het ene op het andere moment ontstaan? Kijk, de hoefkatrol kan kapot zijn nu natuurlijk, maar dat is dan dus niet iets dat langzaam ontstaan is. Zie je zoiets wel op foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:31

Dat van de hko vind ik ook wel wat vreemd om eerlijk te zijn...

Maar sowieso foto's en evt scan maken en verhalen op de eigenaar andere paard lijkt me zeker zinvol Ja

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:18

Als dat paard al 3 weken op 2 of 3 benen staat en zoveel pijn lijkt te hebben, dan vraag ik mij af waarom je niet allang foto's hebt laten maken ipv je zorgen te maken over de toekomstige training + winterhaar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:19

Omdat de da telkens zegt dat het niet nodig is en ze nog steeds zjn advies heeft gevolgt?

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:23

germie schreef:
Vorige week weer de veearts erbij, want ze kon er nog niet goed op staan. Neemt die man niet eens de tijd om het goed te bekijken en weet ik dus nog niet wat er aan dat voorbeen mankeert. Maar het is niet zomaar een kreupelheidje zoals hij het afdeed.

Zoals ze vanavond was heb ik er zelfs een hard hoofd in dat het ooit weer goedkomt.

Een second opinion vragen is dan misschien een idee??? Zoveel vertrouwen lijkt TS niet in de veearts te hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:23

Dat zou ik zeker ook doen Ja

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:24

Dat had ze imo al veel eerder moeten doen. Als het paard alleen maar verslechtert en de veearts zegt er weinig van/ merkt het niet op. Spullen pakken en op naar de kliniek/ naar een andere veearts. Ik snap er echt niets van

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:32

Wel balen dat je paard en zwaar kreupel is en ongewenst zwanger.. (ze moeten anticonceptie voor merries maken;) of paardencondoom:Phahaha laat maar weer Knipoog) Ik zou idd naar een kliniek gaan voor een second opinion. Verder denk ik dat er zeker markt is voor haar veulen straks, als ze er leuk uitziet en leuk kan lopen komt je al een heel eind. Ik zie genoeg mensen rondrijden op een paard zonder papier of dan wel in het B register.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:50

runningkawa schreef:
Omdat de da telkens zegt dat het niet nodig is en ze nog steeds zjn advies heeft gevolgt?

Precies. Deze man heb ik nooit eerder problemen mee gehad. Hij is degene die je hier moet hebben voor paarden. Anderen snappen ook niet dat hij dus vorige week de tijd niet nam. Het verhaal is dus eigenlijk voor anderen niet herkenbaar en voor mij dus tot vorige week ook niet.
Ik heb het er vanavond ook weer met mensen over gehad en die zeggen ook dat als het volgende week nog steeds niet verbetert dat ik hem gewoon weer moet bellen en ook moet zeggen dat ik het de vorige keer niet vond gaan zoals ik gewend ben. Anderen herkennen het verhaal over de veearts die de tijd niet neemt bij deze man helemaal niet. Ik dus ook niet tot vorige week.
Serieus, ik heb nooit eerder problemen gehad met deze veearts. Vorig jaar had m'n paard een heel klein wondje, maar ontsteking erbij. Toen dus een veearts gebeld van zo'n grote praktijk en die zei 'ziekt wel uit, gaat wel over'. Toen het na 2 weken nog niet over was heb ik weer gebeld en nog steeds het verhaal van als het dunner wordt door beweging, dna gaat het vanzelf wel over. En het zou ook nog een peesblessure kunnen zijn. Hier had ik helemaal geen vertrouwen in. Uiteindelijk ben ik bij de veearts die dus nu ook bij mijn paard geweest is terecht gekomen. 5 dagen antibiotica en het was over. Hij nam toen ook alle tijd en heeft toen het been met de ontsteking goed onderzocht over er inderdaad niet nog iets anders aanwezig was. Het is dus echt die keer van vorige week waar ik zo over twijfel en dan ook nog omdat m'n paard dus nog steeds overduidelijk last van dat been heeft.
Met het scannen van mijn merrie had hij ook alle geduld.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:01

germie schreef:
Ik heb het er vanavond ook weer met mensen over gehad en die zeggen ook dat als het volgende week nog steeds niet verbetert dat ik hem gewoon weer moet bellen en ook moet zeggen dat ik het de vorige keer niet vond gaan zoals ik gewend ben.

Een week???? Dat beest heeft pijn en jij telt er gewoon een week bij op terwijl je er ook nog een hard hoofd in hebt of het ooit weer goed komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:33

Ben je nog steeds niet met dat paard naar een kliniek geweest?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:51

Ik vraag me af waarom TS nog steed niets heeft gedaan met de aansprakelijkheid van de eigenaar vd hengst, daardoor was de merrie toch kreupel ? Dit kost toch handen vol geld dat je maar moet zien terug te vorderen
raar..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:04

Mijn eerste prioriteit zou zijn: de ernstige kreupelheid, niet het veulen, dat is een probleem dat later weer opgelost moet worden.
Ik kan niet anders dan meegaan met de rest, Vraag een second opion.
Een warme pulserende hoef kan net zo goed duiden op een flinke hoefzweer, kan vreselijk veel pijn veroorzaken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:50

Heb je de DA er al weer bij gehad??

Wat betreft het veulen? Ik zou geen probleem hebben met een B register, maar niet voor hetzelfde geld waar ik een vergelijkbaar a register voor kan kopen. Ik denk dat je dat ook zo moet bekijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 18:57

Ze heeft besloten dat ze er weer wat op kan staan. In stap lijkt het ook weer redelijk. Wendingen zijn nog niet goed, het is dus nog niet over.
Maar, ik ontdekte een heel klein beetje viezigheid boven de hoefbal. Minimaal, maar het was vochtig. En wat was het? Etter. Precies boven de hoefbal zit een heel klein wondje, een speldeknopje en die heeft dus geetterd of ettert nog. Er zit dus in ieder geval een zweer. Ik heb de smid al gebeld en die zegt 3-4 dagen in de biotex en meer kun je er niet aan doen. Of er nog meer aan het been mankeert is dus nu lastig te zien.
Het beeld van de kreupelheid (niet verbeteren tijdens de antibioticakuur) strookt niet met een hoefzweer, maar de warmte en de opgezette aderen weer wel.
Dit zou misschien ook verklaren waarom m'n paard tijdens het onderzoek met de visiteertang ging stijgeren. Volgens de veearts was dit vervelend gedrag van m'n paard. Maar wat als het nu was om pijn aan te geven? Hoefsmid heeft geadviseerd om eerst nog een paar dagen het aan te zien omdat het been bij een zweer moet verbeteren binnen een paar dagen. De zweer zou ook bij een verstapping kunnen ontstaan en dan is het dus EN-EN.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:36

Dat zal wel pijn hebben gedaan ja,ik hoop voor je dat dat het is,dat is relatief onschuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:37

Ik hoop ook voor je dat het dat is Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 21:44

Wondje zit al weer dicht, is ook zo klein. Pijn is nog niet weg Boos!
Ik heb de hoef weer in de biotex gehad en hierna betadinezalf op de plek waar het wondje zat gesmeerd.
Toch ben ik ergens wel bang dat dit niet het enige is. Antibiotica en nog kreupel, dat is toch wel raar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:46

toch maar eens diertje meenemen naar een kliniek - helemaal laten onderzoeken.

Kost je misschien een dag en een paar centen, maar dan wéét je in ieder geval waar je aan toe bent.
Dit gekwakkel is toch hopeloos, vind je dat inmiddels ook niet?

Die DA waar je nu klant bent, zou ikzelf serieus heroverwegen. Het klinkt niet echt of hij je als klant serieus neemt.
(of juist wel, is maar net hoe je die zin leest Haha! )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:16

Als het een ontsteking is vraag me af of het verstandig om 'dicht' te smeren met zalf.
En ga mee met de rest voor een wat dieper onderzoek... temeer ook dat het kan zijn dat het juist erger wordt als je niet tijdig behandeld. "Zit' je dadelijk niet alleen met een register B veulen maar ook nog met een paardje wat onbruikbaar is voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:19

Antibiotica en een hoefzweer...........dat kan je nog weleens eens een flinke lange tijd gaan kosten mbt die kreupelheid. Want dat zijn twee dingen die niet samen gaan en veel ellende geven.

Paard met een zweer mag nooit antibiotica krijgen, want de enige manier om een zweer weg te krijgen is om deze open te laten breken. Anders blijft ie sluimeren.

Lekkere smid ook trouwens, die moet gewoon komen en die zweer wegsnijden ipv een paar dagen wachten.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:32

Jeetje, daar ben je mooi klaar mee dan !

Ik had mijn paard al lang naar een kliniek gereden als het zo lang had geduurd om te herstellen.

Ik hoop voor je dat er een knap veulen uit komt waar je wat aan hebt, voor jezelf of voor de verkoop.