roest schreef:Dan zit je waarschijnlijk niet in het goede milieuIk bedoel, ik ben ook van adel, maar nog nooit een vent die mij daarna gevraagd heeft hoor
Ik geloof niet dat hier geopperd wordt dat papier het belangrijkste is, en voor ruinen zou het helemaal geen reet uit moeten maken. Maar de manier waarop mensen met elkaar fokken (vermeerderen) kun je in geen geval vergelijken met hoe paarden gefokt worden. Mensen n*uken maar wat raak, bij paarden is dat zeker niet de bedoeling.
Voor merries en hengsten maakt het papier weldegelijk uit, maar behoort altijd ná het paard te komen. Zoals al door andere mensen ook al is gezegd, het beste paard kan de meest slechte papieren krijgen en het slechtste paard kan de beste tophengsten/merries als ouders hebben. Als het paard zelf goed is en kwaliteit heeft vind deze vaak altijd een plekkie.
Maar als je moet kiezen tussen wel of geen papieren dan moet je altijd gaan voor mét papieren. Dit is net iets makkelijker te traceren en het geeft in elke zin een meerwaarde voor het paard.
Wilde perse een blondje met blauwe ogen.
) Ik zou idd naar een kliniek gaan voor een second opinion. Verder denk ik dat er zeker markt is voor haar veulen straks, als ze er leuk uitziet en leuk kan lopen komt je al een heel eind. Ik zie genoeg mensen rondrijden op een paard zonder papier of dan wel in het B register.