Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Steef schreef:Ik heb dit jaar op de Pavo cup ook hengsten gezien waarvan ik me verbaasde waarom dat in hemelsnaam goedgekeurd was.
jamylover schreef:Desiree, ik wil haar volgend jaar proberen te laten opnemen in het NRPS stamboek. Helaas zijn beide ouders onbekend. Lukt dit, dan gaat ze naar de hengst, lukt dit niet, dan niet.
jamylover schreef:Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt, en zoniet zou ik heel graag willen weten waarom. Maar je hebt wel ergens gelijkt Cassidy. Alhoewel ik dan wel bang ben dat ik het veulen niet kwijt kan, hoe hard het ook klinkt.
Citaat:Ik vind zelf die jonge Monte Cristo x Zeppelin goed kunnen lopen, en ook een mooi beest met een fijn karakter. Hoe heette hij nou ook alweer? een mooie donkerbruine hengst.
Citaat:Ik denk dat dit geen slechte keus was, want de enige manier om een stamboek op te bouwen bij de tinkers is door dus te gaan fokken, en daarbij zullen vast wel fouten gemaakt worden in het begin
Troef schreef:Desiree:Citaat:Ik vind zelf die jonge Monte Cristo x Zeppelin goed kunnen lopen, en ook een mooi beest met een fijn karakter. Hoe heette hij nou ook alweer? een mooie donkerbruine hengst.
Royality B ,van den Boogaard Laarbeek
http://www.hastrona.da.ru
Esme_27 schreef:Ik heb mijn tinkermerrie laten dekken. Ze is tot ster verklaard bij het Nederlands Tinkerstamboek maar dat is geheel op bouw en gangen gegaan, niet op prestaties ofzo. Ik heb er een hengst op gezet die naar mijn inzien en die van de hengstenhouder het beste bij haar past. Zo kunnen we proberen de mindere punten van mijn merrie eruit te fokken. Ik heb ook veel nakomelingen van deze hengst gezien en heb daar mijn beslissing ook grotendeels op gebaseerd. Maar zoals bijna alle tinkers is afstamming van beiden ouder-paarden onbekend, dus blijft het fokken gokken. Ik denk dat dit geen slechte keus was, want de enige manier om een stamboek op te bouwen bij de tinkers is door dus te gaan fokken, en daarbij zullen vast wel fouten gemaakt worden in het begin. Maar bij tinkers is het natuurlijk een heel ander verhaal dan bij KWPN-ers, en sommige mensen vinden alle tinkers geiten whahaha
Desiree"]
[quote="jamylover schreef:Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt, en zoniet zou ik heel graag willen weten waarom. Maar je hebt wel ergens gelijkt Cassidy. Alhoewel ik dan wel bang ben dat ik het veulen niet kwijt kan, hoe hard het ook klinkt.
Cassidy"]
[quote="Desiree"][quote="jamylover schreef:Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt, en zoniet zou ik heel graag willen weten waarom. Maar je hebt wel ergens gelijkt Cassidy. Alhoewel ik dan wel bang ben dat ik het veulen niet kwijt kan, hoe hard het ook klinkt.
fabienne schreef:terwijl ze bij het KWPN jarenlang brandhouthengsten voor de fokkerij hebben aangenomen!!!!!!!!!