Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther28 schreef:Ik zou het zowiezo eerst wel eens leuk vinden om een keer bij Groningereigenaren te kijken hoe de paarden zijn, ken tot nu toe 1 Groninger Gerlinushengst en die is echt gewoon kuikenmak en erg leuk karakter, vandaar dat ik er toch wel eens meer Groningers irl een dagje zou willen meemaken...
Esther28 schreef:Hi Corina,
Hoe is het met jou jonkie Ashwin eigenlijk? En met Farno?
Henk de Boer ken k niet. is ook een Groningerfokker ofzo?
Esther28 schreef:Hi Corina, wist niet dat Farno ook groningsbloed had...
Lester gaat op zich goed alleen net als Farno ook niet meer geschikt voor de sport/dressuur alleen nog licht recreatief. Omdat ik hem niet weg wil doen, gaat ie met de VUT en ga ik op zoek naar een nieuw paardje....
Maar Farno was in het begin toch niet zo'n bravertje?
Yootha schreef:Oud Holsteinsbloed is Holsteinsbloed en geen Gronings-bloed. Men heeft het vroeger een keer geprobeerd, maar het werkte niet goed. Alleen uit de combi van Morgenster x Camillus ging men verder mee.
Falko was een Holsteiner die voor het GRP was gekeurd, maar dat maakt hem nog geen Groninger.
Esther28 schreef:Hi Corina, wist niet dat Farno ook groningsbloed had...
Lester gaat op zich goed alleen net als Farno ook niet meer geschikt voor de sport/dressuur alleen nog licht recreatief. Omdat ik hem niet weg wil doen, gaat ie met de VUT en ga ik op zoek naar een nieuw paardje....
Maar Farno was in het begin toch niet zo'n bravertje?
Citaat:en zoals je weet is vaak oud holsteins bloed ook wat gronings, aan falko zijn kant weet ik niet precies hoeveel gronings erin zit zou ik even moet kijken in zijn stamboom
Esther28 schreef:Corina, ik ben niet ervaren en handig in het zadelmak en inrijden van paarden dus ik zoek echt iets dat al beleerd(er) is, zodat ik er niets aan kan verzieken. En heb ook de durf niet om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Heb 1x de fout gemaakt een te jong en te onervaren paard te kopen en dat is falikant fout gegaan en daardoor ben wat angstig geworden. Dat is ook de reden dat ik echt een koele kikker zoek die superbetrouwbaar is (ook in nieuwe situatie/omgeving)
(gelukkig heeft Lester me grotendeels wel over de angst heen geholpen die braverik, maar met een nieuw paard komt dat toch weer bovenborrelen)
Olympia schreef:tjsa Esther wat is duur?
Als je een paard wilt met goede kwaliteiten zul je vaak toch wel een redelijk geldbedrag moeten betalen..En dan is het maar net wat jij duur vind
Esther28 schreef:Lester staat in Den Bommel, maar gaat wrs. verhuizen naar Brabant (bij Roosendaal).
Esther28 schreef:Tja wat ik duur vindt, is een groen paard dat 5 tot 6 duizend kost