Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Re: Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:53

Wat ik ervan begreep is dat er daar sportpaarden gefokt worden,
met groninger achtergrond.
Er staat 1 hengst te koop uit QuasimodoZ.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:58

Esther28 schreef:
Ik zou het zowiezo eerst wel eens leuk vinden om een keer bij Groningereigenaren te kijken hoe de paarden zijn, ken tot nu toe 1 Groninger Gerlinushengst en die is echt gewoon kuikenmak en erg leuk karakter, vandaar dat ik er toch wel eens meer Groningers irl een dagje zou willen meemaken...

Ik rij een 5 jarige ruin van gerlinus.. ook echt kuikenmak. Ik laat kinderen van 2 er zelfs opzitten. Ik heb van meerdere gerlinusafstammelingen gehoord dat ze zo lief zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:21

Kaatje: volgens mij voornamelijk veel Gerlinus fok

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:19

Esther28 schreef:
Hi Corina,
Hoe is het met jou jonkie Ashwin eigenlijk? En met Farno?
Henk de Boer ken k niet. is ook een Groningerfokker ofzo?

hoi, het gaat hartstikke goed met ashwin en farno ook, ik heb farno gekocht bij henk de boer en hij is ook gedeeltelijk gronings, hij heeft hele leuke paarden staan, het was mijn bedoeling ook om weer zo'n type te kopen maar we liepen tegen ashwin aan en waren verkocht maar mijn voorkeur blijft toch een groninger, sterk , je kan er alles mee

en ind. het is stal abtswoude

ps , hoe is het jouw en je paard???

groetjes corina

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:20

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 14:47

Hi Corina, wist niet dat Farno ook groningsbloed had...
Lester gaat op zich goed alleen net als Farno ook niet meer geschikt voor de sport/dressuur alleen nog licht recreatief. Omdat ik hem niet weg wil doen, gaat ie met de VUT en ga ik op zoek naar een nieuw paardje....
Maar Farno was in het begin toch niet zo'n bravertje?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:54

Falko was geen Groninger, maar een Holsteiner.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:23

hoi, ja balen hé , farno heeft aan één been artrose , het is het scheve voetje wat ie al had, dus raakte dat een beetje over belast maar als recreatie paard kan ie nog jaren mee, die van jouw geniet ook van de vut, ach we genieten er nog van toch,maar wat je zegt hij was vroeger geen lieverdje

en farno is ind. een falko aan moederskant heeft ie wat gronings bloed en zoals je weet is vaak oud holsteins bloed ook wat gronings, aan falko zijn kant weet ik niet precies hoeveel gronings erin zit zou ik even moet kijken in zijn stamboom

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:32

heb nog even farno zijn afstamming nageplozen maar ver weg zit wat gronings en gelders, maar als je farno goed bekijkt heeft ie meer trekjes van het oude bloed weg dan het moderne , dat was de fokkers ook opgevallen haha, nou vind ik het koele karakter gewoon heel erg plezierig

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:32

Esther28 schreef:
Lester gaat op zich goed alleen net als Farno ook niet meer geschikt voor de sport/dressuur alleen nog licht recreatief. Omdat ik hem niet weg wil doen, gaat ie met de VUT en ga ik op zoek naar een nieuw paardje....

ken jij trouwens die cartoon van chantal dat is ook een groninger , gaaf dier hé

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:36

Oud Holsteinsbloed is Holsteinsbloed en geen Gronings-bloed. Men heeft het vroeger een keer geprobeerd, maar het werkte niet goed. Alleen uit de combi van Morgenster x Camillus ging men verder mee.

Falko was een Holsteiner die voor het GRP was gekeurd, maar dat maakt hem nog geen Groninger.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:21

Yootha schreef:
Oud Holsteinsbloed is Holsteinsbloed en geen Gronings-bloed. Men heeft het vroeger een keer geprobeerd, maar het werkte niet goed. Alleen uit de combi van Morgenster x Camillus ging men verder mee.

Falko was een Holsteiner die voor het GRP was gekeurd, maar dat maakt hem nog geen Groninger.

pff kan je lezen moeders kant voert wat gronings en gelders bloed, ik heb niet gezegd dat het zijn vaders kant was

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:26

Esther28 schreef:

toen ik bij h. de boer op stal stond hadden ze ook gave hengsten , zo was fambo een hele stoere kerel, en ramirez als ik het goed spel , die is later wel verkocht, maar echt een gaaf sportpaard, hij had er nog één staan en daar werd mee gesprongen maar ik kan even niet meer op zijn naam komen, als ik me niet vergist is hem marengo (maar twijfel een beetje) hij heeft ook nog wat 2 jarige staan , je zou eens moeten informeren Haha!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:19

esther ik las even een paar pagina's terug en wat je zegt h. de boer is mega duur, ik weet nog wel een merrie te koop staan met als vader quasimodo weet niet of daar gronings bloed in zit,maar die merrie is nu zo'n jaar of 4 en weinig tot niks in handen geweest en tja smid ed. heeft ze nog weinig gezien maar de prijs is dan ook redelijk deze man fokt ze maar doet er weinig mee, de moeder is een lorenz eens kijken of ik die link hier kan zetten http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=12373 hij heeft nog wat beestjes lopen maar dat is hoofdzakelijk inteelt als je interesse hebt dan pm ik je het telefoonnr.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:24

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:48

Hier reageerde ik op:

Citaat:
en zoals je weet is vaak oud holsteins bloed ook wat gronings, aan falko zijn kant weet ik niet precies hoeveel gronings erin zit zou ik even moet kijken in zijn stamboom

Esther wat zoek je precies? Een merrie of een ruin? Wat moet het dier kunnen en wat is het budget? Mag je me ook pb-en.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:50

Corina, ik ben niet ervaren en handig in het zadelmak en inrijden van paarden dus ik zoek echt iets dat al beleerd(er) is, zodat ik er niets aan kan verzieken. En heb ook de durf niet om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Heb 1x de fout gemaakt een te jong en te onervaren paard te kopen en dat is falikant fout gegaan en daardoor ben wat angstig geworden. Dat is ook de reden dat ik echt een koele kikker zoek die superbetrouwbaar is (ook in nieuwe situatie/omgeving)
(gelukkig heeft Lester me grotendeels wel over de angst heen geholpen die braverik Haha! , maar met een nieuw paard komt dat toch weer bovenborrelen)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 21:32

tjsa Esther wat is duur?

Als je een paard wilt met goede kwaliteiten zul je vaak toch wel een redelijk geldbedrag moeten betalen.. Ja En dan is het maar net wat jij duur vind Knipoog

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:05

Kruithof heeft nog een kuikenmakke schimmelruin te koop en een makke zwarte merrie. Beide paarden zijn ingereden en cool. De schimmel is iets lichter van bouw en de zwarte merrie is een wat klassiekere en een volle zus van Talonius en al die kampioensmerries.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:57

Esther28 schreef:
Corina, ik ben niet ervaren en handig in het zadelmak en inrijden van paarden dus ik zoek echt iets dat al beleerd(er) is, zodat ik er niets aan kan verzieken. En heb ook de durf niet om hier zelf mee aan de slag te gaan.
Heb 1x de fout gemaakt een te jong en te onervaren paard te kopen en dat is falikant fout gegaan en daardoor ben wat angstig geworden. Dat is ook de reden dat ik echt een koele kikker zoek die superbetrouwbaar is (ook in nieuwe situatie/omgeving)
(gelukkig heeft Lester me grotendeels wel over de angst heen geholpen die braverik Haha! , maar met een nieuw paard komt dat toch weer bovenborrelen)

hoi esther ja dan is dat niet slim om te doen en wat je zegt het blijft spannend een nieuw paard laat staan een jong en onervaren dier, ik vind het ook spannend hoor om straks erop te gaan zitten, maar ik hou mijn ogen en oren open , wel fijn dat lester je zo'n betrouwbaar gevoel heeft gegeven, een super paard ook hé , die zijn vut heeft verdiend, waar heb jij hem op het moment staan, farno staat in schipluiden

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:49

Lester staat in Den Bommel, maar gaat wrs. verhuizen naar Brabant (bij Roosendaal).
Ja Lester gaat echt nooit meer weg bij mij hoor.... is echt een superding, heel braaf, maar wel heet te krijgen maar blijft dan wel goed hanteerbaar. En is superverkeersmak en als tie al iets eng vindt, wordt ie model airbag en snuiven maar met een beetje overredingskracht gaat ie dr toch langs hihi...
Baal dr ook enorm van hoor dat het met hem niets meer gaat worden qua rijden....Eigenlijk zoek ik dus een tweede Lester Knipoog
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 20-04-07 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:50

Olympia schreef:
tjsa Esther wat is duur?

Als je een paard wilt met goede kwaliteiten zul je vaak toch wel een redelijk geldbedrag moeten betalen.. Ja En dan is het maar net wat jij duur vind Knipoog

Tja wat ik duur vindt, is een groen paard dat 5 tot 6 duizend kost Knipoog

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:54

Esther28 schreef:
Lester staat in Den Bommel, maar gaat wrs. verhuizen naar Brabant (bij Roosendaal).

lekker voor hem , ga je er vaak heen?? kan je nog wel buitenritjes met hem maken, of staat hij echt op rust(pensioen)
was ik met farno van plan maar die is er toch nog niet aan toe, hij loopt super en op een buitenrit is ie haantje de voorste , als ik hem alleen maar los zet en in het land, pff nou dat is hij sjagerijnig hoor haha, misschien over een paar jaar dan gaat hij naar een rust huis

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:56

Ja kan wel, maar hij heeft daar echt voor rust gestaan. Ga er een paar x per week naar toe. Maar als tie straks in Brabant staat zal dat wel minder worden. Ach ik doe hem er een plezier mee hoor met lekker nixen en op de wei staan. Hij vermaakt zich dan absoluut prima en wil dr zelfs niet meer uit voor slobber of iets.... Ben wel blij dat ie dat leuk vindt, als hij chago zou worden of zou verpieteren op de wei, had ik toch een probleempje gehad....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:23

Esther28 schreef:
Tja wat ik duur vindt, is een groen paard dat 5 tot 6 duizend kost Knipoog

Voor een jong goed zadelmak of betuigd paard dat mooi, aan de maat en braaf is vind ik 6000 euro geen raar geld. Brave paarden die alles al kunnen betaal je gewoon voor.
Als je minder gaat betalen moet je waarschijnlijk ergens op inleveren. Dan wordt een paard ouder, minder mooi, kleiner, minder braaf, kwaliteit van bewegen minder of iets dergelijks.
Wat niet wil zeggen dat je voor 3000 euro geen gezond recreatiepaard kan kopen.