Camera?Birthalarm singel? of iets anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re: Camera?Birthalarm singel? of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 00:00

Ik heb al 15 jaar een birthalarm en er zijn meer als 60 veulens mee geboren......bijna alle geboortes meegemaakt...op 2 na...toen zette ik hem uit 'sochtends.....ik dacht dat mijn wekker afging Blond

ArabianRanch

Re: Camera?Birthalarm singel? of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:51

Wij hebben ook een GSM geboorte melder.
Met Aicha hebben we hem niet nodig gehad, omdat het veulentje nog voor 00:00 uur geboren is en wij voor de camera zaten Haha!
We krijgen nóg een veulie, maar eens kijken of Aziza hem accepteert Duivel
Er is al wel mee geoefend en hij belt netjes, dus hij is klaar voor gebruik Haha!

Iesehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:20

KootMiraDrum schreef:
Ik heb net het halsteralarm van Robor besteld. Deze lijkt me ook wel wat, maar ze zijn nog in een soort van testfase
"GSM Koe geboortemelder
Robor electronics ontwikkeld dit jaar de GSM-koe-geboortemelder, dit is een GSM-geboortemelder die rond de vulva van een koe (of Paard) wordt aangebracht door een zeer unieke en diervriendelijke verlijming. U kunt het systeem zelf aanbrengen en het hoeft dus niet door een dierenarts gehecht te worden.
Ook de meetmethode is zeer uniek. Twee kleine sensoren meten de ontsluiting van de vulva. Als de ontsluiting vergroot dan belt het systeem u op en geeft via SMS de ontsluiting in cm weer. U kunt zelf bepalen bij welke vergroting van de vulvaopening u gebeld wilt worden.
Op deze manier wordt u gebelt op het moment dat de waterblaas komt of wanneer het kalf (of veulen) zich aandient.
(Dit systeem werkt dus niet met een magneetje aan een touwtje die gehecht dient te worden en los kan schieten).
Robor Electronics zal dit systeem dit jaar uitzetten om te testen."

Weet je hier iets meer van ben inmiddels ook op zoek naar een birth alarm waar ik op kan vertrouwen maar magneetjes aan mijn merrie naaien zie ik toch niet zitten vind ik veel te zielig voor haar. Aangezien dit met verlijming is vind ik het wel ok. Is wel het eerste wat ik er nu van hoor

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:37

Ik heb het gewone Halsteralarm van Robor maar heb veel valse meldingen, komt doordat mijn merrie vaak ging liggen. Ik combineerde het met een online camera en dan kon ik dit soort beelden zien
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:25

Iesehof schreef:
Weet je hier iets meer van ben inmiddels ook op zoek naar een birth alarm waar ik op kan vertrouwen maar magneetjes aan mijn merrie naaien zie ik toch niet zitten vind ik veel te zielig voor haar. Aangezien dit met verlijming is vind ik het wel ok. Is wel het eerste wat ik er nu van hoor

Deze is niet betrouwbaar wanneer het veulen verkeerd ligt. Dan ontsluit de vulva namelijk niet. Als een verkeerde positie (bijv. beide voorbenen teruggeslagen) te lang duurt is de kans op sterfte van het veulen aanzienlijk en ook de merrie kan komen te overlijden.

Het meest betrouwbaar is een camera systeem en zelf dicht in de buurt blijven. Een camera-systeem is ook te huren incl. hartslagband bij equinovum