amaze schreef:wie is er dan ontslagen ?
"Wie is er dan nú weer ontslagen" bedoel je.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amaze schreef:wie is er dan ontslagen ?
[***] schreef:Ik ben net op cursus geweest bij het KWPN, in de hogere sport blijken platte kruizen veel meer voor te komen dan hellende, dus vanaf dit jaar wordt het op de keuringen weer gewaardeerd.
Sammie schreef:Ik bescheur me hier eventjes![]()
Speciaal voor Dees quote ik [***] uit een ander topic over platte kruizen:[***] schreef:Ik ben net op cursus geweest bij het KWPN, in de hogere sport blijken platte kruizen veel meer voor te komen dan hellende, dus vanaf dit jaar wordt het op de keuringen weer gewaardeerd.
Of het waar is weet ik niet, maar vond het erg apart. Is het er net massaal uitgefokt, en dan moet je het weer in je merriestam brengen.
Sammie schreef:Ik bescheur me hier eventjes![]()
Speciaal voor Dees quote ik [***] uit een ander topic over platte kruizen:[***] schreef:Ik ben net op cursus geweest bij het KWPN, in de hogere sport blijken platte kruizen veel meer voor te komen dan hellende, dus vanaf dit jaar wordt het op de keuringen weer gewaardeerd.
Of het waar is weet ik niet, maar vond het erg apart. Is het er net massaal uitgefokt, en dan moet je het weer in je merriestam brengen.
amaze schreef:arie53 schreef:Dat komt misschien wel meer van het karakter.
...een fijn karakter![]()
maare; volgens mij is die niet meetbaar
Ilzas schreef:amaze schreef:
...een fijn karakter![]()
maare; volgens mij is die niet meetbaar
Ze doen bij het KWPN toch niet anders dan cijfers geven voor karakter ? (karakter algemeen, stalgedrag, wekgedrag/ ijver)
Ilzas schreef:Verklaar je nader. Ik ben namelijk erg geinteresseerd, maar ik weet niet wat lineair gescoord inhoudt. Gaat het dan om/ over de nakomelingen rapportage ofzo?
CGJ12 schreef:Als de stamboeken vervolgens ook de "tophengsten" van de andere collega A-stamboeken (nee Arie, dat derde-rangs stamboekje van jou dus niet... ) "erkennen", dan schiet de fokker er ook nog iets mee op.......
sarabande schreef:Al jaren geleden werd de link tussen een niet sterk hellende crouppe en beweging gelegd. Echter wat men plat kruis noemt is wel iets heel anders.
Dees schreef:Zoals het afhellende volbloed-kontje ook zo ontiegelijk onooglijk kan zijn.
Dat een iets platter kruis beter functioneert was altijd al in de sport te zien. Maar ja, het stamboek wil graag 'modern' he, dan moet je wat
sarabande schreef:Dees schreef:Zoals het afhellende volbloed-kontje ook zo ontiegelijk onooglijk kan zijn.
Dat een iets platter kruis beter functioneert was altijd al in de sport te zien. Maar ja, het stamboek wil graag 'modern' he, dan moet je wat
Kwestie van smaak en bruikbaarheid.
Maar als jouw merrie met dat mooie platte kruis net zo kan bewegen en presteren als de mijne met dat lelijke volbloed kontje mag je weer terugkomen met je kritiek.
arie53 schreef:Zo denderend is dat nog niet Saar. Dan deed haar grootmoeder het aardig beter, Maar die had nog wel een betere croupe.
Citaat:Sarabande beweegt met veel meer ruimte en elastiek dan haar grootmoeder, ik denk dat ik dat beter kan beoordelen dan jij.