nielsd schreef:Nienke: Wat voor een soort kunstjes? En zo zeggen veel dressuurruiters dat ook over sliding-stops en spins, maar toch zijn er paarden die het helemaal geweldig vinden! Dus sommige paarden zullen het best leuk vinden.
Ook bij western worden de monden wel dichtgesnoerd, enorm scherpe sporen gebruikt en dergelijke, dat heb je in elke tak wel.
Ook zou ik liever hebben dat een paard zijn oren naar achteren heeft, dat betekend dat ie zich concentreerd.
Maar wordt dit niet een beetje off-topic?
Nee hoor, valt best mee hoe off-topic dit is!!
Tja kuntstjes?? Heb ik dat niet van jullie? Wat dacht je dan dat ik van sliding-stops en spins vindt? Hartstikke gaaf ziet het er uit. Ook hartstikke gaaf als je het kan!! Maar ik heb het er gewoon niet zo mee! Een paard is niet gemaakt om dit soort dingen te doen! Tuurlijk een paard berijden is anders dan dat je hem weet ik veel wat gaat aanleren. Je neemt toch ook geen tijger in huis om hem allemaal dingen te leren? Nee, want dat is zielig. Een tijger hoort buiten gewoon lekker "wild" te zijn. En natuurlijk als je een paard onder controle kunt houden, maar het kan ook veel te ver gaan. Vandaar dat ik wedstrijden dus ook helemaal NIETS vindt (ben trouwens nu vaster in mijn overtuiging dan vorige week. Nu krijgen jullie me er helemaal niet meer heen)!!
Tuurlijk is er in elke tak van sport dichtgesnoerde monden en flinke sporen te vinden. Maar zie je mij dit dan ook doen?? Als het zou kunnen zou ik Rinse gewoon bitloos rijden. En sporen heb ik nog niet eens in mijn bezit! Tuurlijk heb ik ze nu nog niet omdat ik er gewoon niet mee overweg kan, maar ik zou ze ook niet snel gaan dragen! Wat zeg ik: niet snel?? Ik zou ze echt nooit gaan dragen!! Tja, verfijning van de hulpen!! Wat kan mij dat nou schelen!! Ik vind dit echt zo typisch ding wat noodzakelijk is voor de wedstrijden.
Maar ik kan jou tegenargument wel raden: Ja, maar jij rijdt met zweep. Goed gezien, klopt helemaal. Maar zodra Rinse het super doet, gooi ik dat ding in de vuilnisbak!!
En tja, over die oren naar voren, achteren, opzij of al liggen ze er helemaal af!! Dat is echt typisch het verschil en de overeenkomst tussen ons. We willen allebei plezier maken, maar op een andere manier. Jij in het trainen en de wedstrijden en ik in de verzorging ed. Zo vind jij het helemaal fantastisch dat die oortjes naar achteren gaan vanwege de concentratie. Maar ik vind het helemaal fantastisch als die oortjes naar voren gaan van blijdschap, zin hebben in..., ed. Wat heb je aan een paard dat geconcentreerd is op zijn werk, maar niet gelukkig is? Ik denk minder dan aan een paard dat minder geconcentreerd is, maar heel gelukkig!!
Daarom ben ik blij dat ik een verzorgpony heb als Rinse. Die vindt het niet erg als ik een keer niet ga rijden. Moet je me eens zo'n werkwillig paard laten verzorgen en berijden. Die wordt helemaal gek van me!! Ik ga gewoon voor mn plezier en voor een klein doel namelijk NOG MEER plezier.
Maar eh.. Niels. Echt super dat je je mening geeft en moet zeggen ook echt heel goed beargumenteerd!! Maar waarom ben je dan begonnen met western? Als er volgens jou toch niet zoveel verschil in zit??
@Hypofocus: Echt super verhaal!! Werd er even stil van. Super hoe jij dat kan vertellen!!