Citaat:....en bovendien de hoogste(en belangrijkste-echt meewegende) sport resultaten worden behaald (als het goed is )tussen het 9de en 15e levensjaar ...........
Gebeurde dat maar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:....en bovendien de hoogste(en belangrijkste-echt meewegende) sport resultaten worden behaald (als het goed is )tussen het 9de en 15e levensjaar ...........
Flevolin schreef:Wij beschikken over betrouwbare bronnen met positieve en negatieve informatie, wij wilden echter proberen via deze topic nog meer informatie te bemachtigen.
Citaat:Daarom heb je zeker de website van het easp geraadpleegd, een stamboek dat onstaan is (zie ook de reacties op dit forum) uit frustratie naar het KWPN.
Wanneer je een onderzoek over het KWPN wilt houden zou je je in de eerste plaats moeten wenden tot mensen die daadwerkelijk, als fokker of wat dan ook, betrokken zijn bij het KWPN, ongeacht hun houding.
In dit topic wordt o.a. gereageerd door mensen die ten alle tijde en bij iedere gelegenheid alles van het KWPN afze*ken en zelf bij andere stamboeken zitten.
Dat levert geen relevante informatie op
sarabande schreef:Flevolin schreef:Wij beschikken over betrouwbare bronnen met positieve en negatieve informatie, wij wilden echter proberen via deze topic nog meer informatie te bemachtigen.
Daarom heb je zeker de website van het easp geraadpleegd, een stamboek dat onstaan is (zie ook de reacties op dit forum) uit frustratie naar het KWPN.
Wanneer je een onderzoek over het KWPN wilt houden zou je je in de eerste plaats moeten wenden tot mensen die daadwerkelijk, als fokker of wat dan ook, betrokken zijn bij het KWPN, ongeacht hun houding.
In dit topic wordt o.a. gereageerd door mensen die ten alle tijde en bij iedere gelegenheid alles van het KWPN afze*ken en zelf bij andere stamboeken zitten.
Dat levert geen relevante informatie op.
Citaat:zelf bij andere stamboeken zitten
meredith schreef:zeg dan waar je voor staat en waarom je vindt dat je denkt dat je het beter weet, lijkt me ook leuker voor deze discussie

Citaat:Daarom heb je zeker de website van het easp geraadpleegd, een stamboek dat onstaan is (zie ook de reacties op dit forum) uit frustratie naar het KWPN.
ART_UMA schreef:Ik heb wel vragen waar ik graag antwoord op zou willen weten:
zijn er hengsten aan te wijzen die zich vooral bewijzen middels dochters (Doruto bv)
Ik kan nog wel meer verzinnen als ik er ff voor ga zitten ..
joep10 schreef:janderegelaa schreef:Als je dan echt iets leuks wilt onderzoeken, onderzoek hoe hoog hengsten van de verschillende Nederlandse en Duitse stamboeken in de sport lopen zodat je procentueel aan kunt geven wat het beste sportpaarden stamboek is in verhouding naar het aantal goedgekeurde hengsten. Zoek dan ook uit wat de nakomelingen van die hengsten doen zodat je ook de fokwaarde weet. Dat lijkt mij een interessant onderzoek en als het kundig uitgevoerd wordt dan ben ik er van overtuigd dat het nog gepubliceerd wordt ook.
Die resultaten zijn bekend en voor een ieder te raadplegen.
sarabande schreef:[In dit topic wordt o.a. gereageerd door mensen die ten alle tijde en bij iedere gelegenheid alles van het KWPN afze*ken en zelf bij andere stamboeken zitten.
ceasario schreef:sarabande schreef:[In dit topic wordt o.a. gereageerd door mensen die ten alle tijde en bij iedere gelegenheid alles van het KWPN afze*ken en zelf bij andere stamboeken zitten.
Laatste nieuws:
Stal Zoer doet het KWPN in de ban........
Door Dirk Willem Rosie
Het KWPN mag geen foto's meer publiceren van paarden van Stal Zoer.
Mr. Stephan Wensing advocaat van Arend Zoer beroept zich voor dit verbod op art. 21 van de auteurswet, waarin het portretrecht is geregeld..
meer weten lees dan maar Het Sportpaard.
......................................
laatste zin:
heeft verwijdert gaat Knaap niet in omdat de zaak onder de advocaten is...
Sjoert schreef:De vraagstelling is al onjuist..

Flevolin schreef:Het is niet onze bedoeling om het kwpn in een slecht daglicht te zetten. Naar aanleiding van de laatste hengstenkeuring heb ik velen gehoord die twijfelden aan de kampioen bij het springen en de betrouwbaarheid van het gehele proces. Om die reden leek het ons interessant om daar eens onderzoek naar te doen. Wij willen de zaak van zowel de positieve als de negatieve kant belichten. Aangezien wij al opties hebben om aan positieve informatie te komen, zoeken wij nu een aantal voorbeelden die een negatief beeld tonen. Vandaar deze topic, maar aangzien onze vraag niet begrepen wordt (doordat wij deze fout geformuleerd hebben) kunnen we er beter mee ophouden als er alleen daar kritiek op gegeven wordt.
bedankt voor jullie reactie...