Fanneke schreef:Ik ben ook blij te lezen dat de TS open staat voor tips, want ik was dus wel zo naief om te denken dat ik het alleen kon. Mijn pony heb ik zelf beleerd, wel met tips van een ervaren menner, die in trouwkoetsen doet. Ik heb 2 lessen voor het koetsiersbewijs gehad, tot het op een zaterdag mis ging. Mijn pony liep 4 maanden voor de kar. Ze schrok van een stel honden en sloeg hol, ik heb de rem in getrapt, maar door het geweld, begon de rem ook enorm te piepen. Ze begon naar de kar te bokken, het enige wat ik kon bedenken was, ze moet stoppen, dan maar de sloot in! Toen ik haar naar links stuurde, scheurde ze rechts de openbare weg op.
Wij zijn dus omgeklapt, omdat het wiel onder de kar afbrak. Fanny kwam onder de kar terecht en ik lanceerde boven op mijn hoofd op het asfalt. Ik verloor veel bloed en ben afgevoerd met de ambulance. Ik ben heel de middag bewusteloos geweest. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met een zware hersenschudding, 2 hechtingen in mijn hoofd, gebroken arm, flinke wond op arm en knie en ik was bont en blauw. De eerste nacht had ik het bijna niet gered, omdat mijn hersenen konden gaan zwellen, ik ben ook heel de nacht in de gaten gehouden.
Later bleek dat Fanny ook 2 ingeknikte halswervels heeft, de zenuwen eronder beschadigd en de rest van haar leven zal ik rekening moeten houden met haar handicap. Ze zal nooit meer kunnen springen en zwaardere ruiters is ook over. Ze moet slank blijven en in goede conditie, alleen zo vindt ze geen last van haar handicap.
Dus alle bokkers die denken het zelf te kunnen, leer van mijn verhaal, om nog een beetje zwaarte toe voegen, kan ik nog de foto's toevoegen van mij toen ik net uit het ziekenhuis was, en die foto's vallen nog mee!
Jeej wat een verhaal....Toch vind ik het erg fijn dat je dit even hier in dit topic hebt neergezet; misschien opent dit éindelijk een aantal mensen (waarond wil_fem) de ogen, hoe gevaarlijk 'mennen ' kan zijn, zonder dat je echt ervaring er mee hebt. Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren, te veel mensen beginnen hier aan zonder te weten waar ze mee bezig zijn...