Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fabienne schreef:Zannekin het werk op de renbaan is niet te vergelijken met dat van jarenlange zware dressuurarbeid! Op de renbaan lopen misschien 2 of 3 jaar mee, daarna zijn ze over hun top, een dressuurpaard werkt heel wat meer jaartjes door, dus die moet wel wat steviger fundament hebben wil die dat volhouden!
Met een zwak fundament wordt zeker niet bedoeld dat het fijner beenwerk is, dan wordt gesproken van grof of fijn. Met zwak wordt bijvoorbeeld bedoeld ongewenste afwijkingen in de gewrichten, met name de afwijkende spronggewrichten waren berucht bij de volbloeds!
fabienne schreef:Zannekin het werk op de renbaan is niet te vergelijken met dat van jarenlange zware dressuurarbeid! Op de renbaan lopen misschien 2 of 3 jaar mee, daarna zijn ze over hun top, een dressuurpaard werkt heel wat meer jaartjes door, dus die moet wel wat steviger fundament hebben wil die dat volhouden!
fabienne schreef:Alleen dressuurpaarden met super beenwerk kunnen tot op hoge leeftijd nog presteren. Het merendeel valt voor die tijd af door allerlei afwijkingen en gebreken.
Hoeveel volbloeds ken je die op die leeftijd nog presteren?
sarabande schreef:in de wandelgangen heten alle paarden waarvan een ouder trakehner is een halfbloed trakehner, ik heb het over de volbloed oftewel de puur trakehner gefokten.
Suzanne F. schreef:Toen zijn ze hem maar om gaan scholen tot dressuurpaard en HOE....wel tot Intermediare 1 nivo, dat vind ik buitengwoon knap van een volbloed en tekent ook zijn karakter.
fabienne"]
[quote="Suzanne F. schreef:Toen zijn ze hem maar om gaan scholen tot dressuurpaard en HOE....wel tot Intermediare 1 nivo, dat vind ik buitengwoon knap van een volbloed en tekent ook zijn karakter.