Hengt Aves gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffiegirl

Re: Hengt Aves gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:27

nazgul.. je weet wel woorden te verdraaien.

Ik zeg alleen dat ik het zonde zou vinden van mijn geld en terleurgesteld naar huis zou gaan. Ik zeg niet dat ze, ze moet castreren. Ik zou alleen mijn hengsten die ik voor de fok niet ga inzetten niet laten keuren.. ik bedoel als ik er zelf blij mee ben wat heb ik dan aan een juryoordeel als ik er toch niks mee doe.

Nogmaals ze moet het zelf weten alleen IK zal me 2 keer bedenken

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:05

@haffiegirl...wat bedoel je daarmee?

Het stukje wat ik schreef over het castereren is over het algemeen gesproken, en is niet op jou gericht.
Veel mensen vinden dat een hengst na 3 jaar gecastreerd moeten worden.
Na de keuring gebeurd dit ook vaak, als een hengst niet doorgaat.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:25

die kosten zijn sperma onderzoek en dna(dit gebeurd na de goedkeuring) en deze zou ik dus niet laten doen en dus zullen ze meteen weer afgekeurd worden na eventuele goedkeuring. Ik dacht alleen de kosten te hebben van de inschrijving van mijn hengsten en voor lidgeld.

of is er nog meer aan verbonden? Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:11

De kosten van het inschrijfgeld zijn gigantisch hoog Knipoog

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:13

Weet je wat ik raar vind, dat er alleen maar gepraat word over de hengsten. De veulens zijn echt geen replica's van de hengsten alleen, de merrie's hebben in het hele fokprogramma ook nog wat te zeggen!!
Maar je mag met iedere merrie fokken, en alle veulens krijgen papieren als ze maar een goedgekeurde hengst hebben, zelfs al heeft moederlief geen haflingerpapieren. Ik vind dit wel een beetje gek hoor. Er worden alleen maar merrie's gekeurd op afstamming.

Verder heb ik laatst geinformeerd over deelname aan keuringen met een haflingermerrie, ingeschreven in het hulpstamboek, en er zijn bepaalde keuringen waarin deze merrie's gewoon mee mogen doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:08

Dat is niet helemaal waar. De moeder moet ook papieren hebben, anders krijg je dus alleen dat hulpstamboekpapier. Die zijn pas 6 generaties later iets waard.

En hoe bedoel je dat merries alleen gekeurd worden op afstamming? Deden ze dat maar wat meer, zowel bij hengsten las bij merries... Nagelbijten / Gniffelen

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:44

Mijn haflingerveulen van een moeder met papieren uit het wachtregister en een goedgekeurde hengst, heeft gewoon stamboekpapieren gekregen!

bij hengsten kijken ze ook wat meer naar de prestaties en de bouw dan bij de merrie's. Daar gaat het vaak alleen om de afstamming en de nakomelingen. De merrie zelf telt niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:56

Dan is de moeder van je veulen waarschijnlijk de 5e generatie wachtboek geweest. Lachen Alle keuringen in nederland zijn exterieurkeuringen. Alleen de ibop draait om beweging. Dit geld voor hengsten en merries.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:31

Van mijn merrie zijn geen afstamming bekent, dus eerste generatie in het wachtregister

DuchesS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:24

edit

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:14

Dan kan je veulen geen volledig KVTH papier hebben. Of er is een fout gemaakt.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:21

Mystica schreef:
Wel eens van clarina Imladris gehoord? Erg goede merrie. Haar vader is Mendel. Afgekeurd op afstammelingen. Toch heeft ze zelf 3 goedgekeurde zonen. Alcatel, alcatan en Acantus Imladris. Dus zo eerlijk is eerlijk niet. Knipoog

Ergens klopte er iets niet in dit verhaal, omdat Acantus en Alcatel beide vierjarigen zijn. heb even het boekje erbij gepakt. Alleen Alcatel en Alcatan zijn van Clarina Imladris. Acantus Imladris is wel een Alcantara zoon, maar uit Bengli Imladris (V: Bajaan).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:24

Mag ook, 2 ggk zonen dan. Tong uitsteken Principe blijft dat haar vader is afgekeurd op afstammelingen en nakomelingen wel ggk zijn. Lachen

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:27

@Ddees: ben erg benieuwd naar dat stamboekpapier dan. Opnemen in het hulpstamboek is zo goed als zinloos, sinds men naar de Marachinoaffaire erg streng zijn "vreemd" bloed.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:43

Op het papier staat vader: Alcantara + afstamming Alcantara, moeder: Zoe, vader moeder onbekend, moeder moeder onbekend

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:29

Ddees, dan lijkt me dat jou haf toch in het wachtregister staat. Je kan niet met haar naar keuringen om haar op haar derde jaar (of later) op te laten nemen in het keurstamboek. Hiervoor moet een haf toch echt een volle haf zijn waarvan de stamboom bekend is.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:08

Wicky schreef:
Mystica schreef:
Wel eens van clarina Imladris gehoord? Erg goede merrie. Haar vader is Mendel. Afgekeurd op afstammelingen. Toch heeft ze zelf 3 goedgekeurde zonen. Alcatel, alcatan en Acantus Imladris. Dus zo eerlijk is eerlijk niet. Knipoog

Ergens klopte er iets niet in dit verhaal, omdat Acantus en Alcatel beide vierjarigen zijn. heb even het boekje erbij gepakt. Alleen Alcatel en Alcatan zijn van Clarina Imladris. Acantus Imladris is wel een Alcantara zoon, maar uit Bengli Imladris (V: Bajaan).

Watson is ook een goedgekeurde zoon van haar Knipoog, dus toch drie.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:06

Is watson ook van haar? En dat onthou ik dan weer niet Haha! Vader van Watson is Wirbelboe. Knipoog