Full op shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Re: Full op shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:24

Soet schreef:
karoliena schreef:
Ik snap het nut er echt niet van, waarom een ful kopen als er tegenwoordig geneog dekjes zijn dei mooi passen onder de 10, 12 en 13 inch zadeltjes

Helemaal mee eens: En voor alle duidelijkheid: Dit is een ontopic!

Het gaat niet om een 10 12of 13 zadeltje!
Even nog voor alle duidelijkheid:
* het gaat niet om een shet!
*het is geen 10 12 of 13 zadeltje
*en alleen reageren als jij zelf een full op je shet hebt liggen.
Dank u Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:33

Ik heb geen full op mijn ingsize shetters omdat ik het geen porem vind. De foto´s die in dit topic worden geplaatst vind ik allemaal niet mooi passende dekjes, ook de anky niet.
Ik wil ruimte op de rug, en geen dekjes die of halverwege de hals hangen of op de lendenen liggen. Ook een dekje wat ver naar beneden steekt onder het zadel vind ik niks.
Ik heb alleen maar maatjes shet of pony, zelfs cob komt er bij mij niet in omdat ik pony eigenlijk al aan de grote kant vind.
Ik heb de wereld aan leuke dekjes in allerlei kleuren, toevallig niet van Anky of Scapa, maar dat intresseert me geen moer. Liever een merkloos dekje dat netjes past dan een merkdekje waarvan het meer dekje dan pony is.

Of dat op je dartmoor gaat passen is een kwestie van uitproberen, de ene pony heeft een langere rug dan de ander, de ene pony is breder dan de ander. Dat heeft ook veel te maken met of iets past of niet, heeft met het ras niks uit te staan

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:36

SANEX schreef:
Ik heb geen full op mijn ingsize shetters omdat ik het geen porem vind. De foto´s die in dit topic worden geplaatst vind ik allemaal niet mooi passende dekjes, ook de anky niet.
Ik wil ruimte op de rug, en geen dekjes die of halverwege de hals hangen of op de lendenen liggen. Ook een dekje wat ver naar beneden steekt onder het zadel vind ik niks.
Ik heb alleen maar maatjes shet of pony, zelfs cob komt er bij mij niet in omdat ik pony eigenlijk al aan de grote kant vind.
Ik heb de wereld aan leuke dekjes in allerlei kleuren, toevallig niet van Anky of Scapa, maar dat intresseert me geen moer. Liever een merkloos dekje dat netjes past dan een merkdekje waarvan het meer dekje dan pony is.

Of dat op je dartmoor gaat passen is een kwestie van uitproberen, de ene pony heeft een langere rug dan de ander, de ene pony is breder dan de ander. Dat heeft ook veel te maken met of iets past of niet, heeft met het ras niks uit te staan

Dankje voor het reageren maar voor de volgende keer lees dan nog even goed het verichtje boven je! Haha!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:40

Waarom moet er een foto bij? Ik weet zeker dat je dan toch echt meer dekje als shet krijgt te zien...

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 17:43

KsVrPy schreef:
Waarom moet er een foto bij? Ik weet zeker dat je dan toch echt meer dekje als shet krijgt te zien...

Wat bedoel je hier mee?
Dat ze dan foto's van een shet met gewoon een shet/'pony dekje erop? Clown

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:45

Meestal zijn er hele leuke dekjes, alleen zijn die niet in maat Cob te verkrijgen, zoals de meeste pads. Hierdoor koopoe je een pad maat Full, vanwege dat kleurtje. Ik heb ook een zelfgemaakte pad, wat ik vandaag hebt gebruikt voor mijn paard, en hij paste net aan, maar op mijn shet past ie keurig, dus soms is het wel mogelijk Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:58

Winniiee schreef:
Dankje voor het reageren maar voor de volgende keer lees dan nog even goed het verichtje boven je! Haha!

Ik reageer als ik dat wil wanneer ik mijn mening wil geven over een bepaald onderwerp. Ik ga niet alle richtlijnen van een TS lezen zoals die perse wil op welke manier er gereageerd wordt, het is een openbaar forum dus mag ook mijn mening geven zoals ik dat wil Knipoog

Ik geef je na mijn mening ook nog een tip over je dartmoor en full dekjes...

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:59

Mijn verzorgshet heeft een Cob en daar verzuipt ze al in Clown Maar bij sommigen staat het wel gewoon..

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:13

arans schreef:
Meestal zijn er hele leuke dekjes, alleen zijn die niet in maat Cob te verkrijgen, zoals de meeste pads. Hierdoor koopoe je een pad maat Full, vanwege dat kleurtje. Ik heb ook een zelfgemaakte pad, wat ik vandaag hebt gebruikt voor mijn paard, en hij paste net aan, maar op mijn shet past ie keurig, dus soms is het wel mogelijk Knipoog

Heb er mischien een foto bij?
en miscien kan je me wat uitleg pb en ben niet zon crea bea Vork Vork

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:14

SANEX schreef:
Winniiee schreef:

Ik reageer als ik dat wil wanneer ik mijn mening wil geven over een bepaald onderwerp. Ik ga niet alle richtlijnen van een TS lezen zoals die perse wil op welke manier er gereageerd wordt, het is een openbaar forum dus mag ook mijn mening geven zoals ik dat wil Knipoog

Ik geef je na mijn mening ook nog een tip over je dartmoor en full dekjes...

Ga je gang maar mischien kan je bij dingen die bij dit topic niet gevraagd worden beter de volgende keer pb en.. toch erg bedankt Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:24

Winniiee schreef:
Dank u Knipoog

Sorry winniiee maar je verklaring trekt op niets! Dan moet je maar geen topic openen met de titel: voor SHET'S(!) En daarnaast mag iedereen gelijk een tip of mening geven zoals SANEX zegt: Het is een openbaar forum. Er worden meningen gegeven die vertellen dat het nu eenmaal nie gaat op een shet. Dan moet je dat niet tegenspreken; Ieder z'n eigen mening. Verder ga ik helemaal mee met SANEX

Je kan het altijd proberen op jou dartmoor..maar waarom niet gewoon een ander leuk (merkloos) dekje nemen? Ik denk dat een anky al gelijk veel beter ligt op een pony dan een minipony. (shetlander's dus.) Maar als het past? Tja dat moet ieder voor zich uitmaken. Bij de ene dartmoor zal het beter liggen, dan bij de andere, maar naar mijn mening zal een full nooit helemaal passen op dit soort pony's!

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:30

Soet schreef:
Winniiee schreef:
Dank u Knipoog

Sorry winniiee maar je verklaring trekt op niets! Dan moet je maar geen topic openen met de titel: voor SHET'S(!) En daarnaast mag iedereen gelijk een tip of mening geven zoals SANEX zegt: Het is een openbaar forum. Er worden meningen gegeven die vertellen dat het nu eenmaal nie gaat op een shet. Dan moet je dat niet tegenspreken; Ieder z'n eigen mening. Verder ga ik helemaal mee met SANEX

Je kan het altijd proberen op jou dartmoor..maar waarom niet gewoon een ander leuk (merkloos) dekje nemen? Ik denk dat een anky al gelijk veel beter ligt op een pony dan een minipony. (shetlander's dus.) Maar als het past? Tja dat moet ieder voor zich uitmaken. Bij de ene dartmoor zal het beter liggen, dan bij de andere, maar naar mijn mening zal een full nooit helemaal passen op dit soort pony's!

Oké Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:46

Volgens mij solliciteert er iemand naar moderatorfunctie hier ... Slapen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:14

Winniiee: 90 % van de shetten past geen zadel dat groter dan 13 inch is, dus zo vreemd is mijn reactie niet.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:35

Ik vind een Full dekje op een shet er niet uit zien.

Omdat ze te lang zijn voor het zicht. En meestal ook
te lang over de rug. Het kán wel. Maar het staat niet
zoals het hoort te staan. Een dekje hoort niet de
hele romp van een pony in beslag te nemen.

Ik heb zelf op mijn shet Cob vzh onder haar zadel
liggen. (Shet van 1 meter)

Foto:
Afbeelding

Ik vind dit er al eigenlijk niet mooi uitzien ...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:41

Wij hebben bijna alleen cob dekjes en ze passen allemaal perfect, en toch is onze pony maar 5 cm groter dan de jouwe..

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:43

het ene dekje is de andere niet Knipoog En met ponys ook.
De een is dik de ander dun Clown telt allemaal mee.

Sommige cob/full dekjes vallen groot. Andere heel klein.
Je moet maar net de goede maat vinden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:26

Ik heb gewoon shet dekjes. Clown (of t'is te zeggen; ze zijn niet van mij. maar ik gebruik ze.)

Lauraa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:21

een full op shet?? heb ik nog nooit gezien..Tong uitsteken miss is het wel een full in shet maat:P:P

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:51

Ik heb nu een oranje shet dekje op Tijger liggen.
Maar sinds kort heb ik een nieuwe, een paarse cob.
En wat nou zo raar is, hij is nog kleiner dan de shetland- maat.
De shet is overigens ietsjes te groot, de cop zit hartstikke mooi Clown Stom toch?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:00

Ronnie25 schreef:
het ene dekje is de andere niet Knipoog En met ponys ook.
De een is dik de ander dun Clown telt allemaal mee.

Sommige cob/full dekjes vallen groot. Andere heel klein.
Je moet maar net de goede maat vinden.

Hehe, eindelijk iemand die het snapt... Clown