wie voert er Pavo summerfit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirK

Re: wie voert er Pavo summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:31

De oorzaak van eczeem blijft nog steeds gissen, het heeft waarschijnlijk te maken met verstoorde stofwisseling (storing in lever of nieren bijv.) WAARDOOR je allergisch reageert op bepaalde dingen als een mugje, stof of eiwitten. Niet alle hooi is hetzelfde en ik vind dus ook niet dat je kan zeggen dat een paard daar van moet kunnen leven. Elk hooi is anders van samenstelling en dit verschilt natuurlijk per weiland waar het hooi gewonnen wordt. Daarbij hebben paarden die goede arbeid verrichten wel degelijk wat extra's nodig. Prima als je van niet vind, moet je lekker niet bijvoeren.
Onze bejaarde shet heeft het altijd wel goed gedaan op hooi en wat brood en wortels (tenzij ze aan de arbeid was, dan kreeg ze wat extra's) maar het laatste jaar zat ze slecht in haar vacht en tierde niet echt. We zijn toen begonnen met Pavo koeken en het diertje is zienderogen opgeknapt. Ik zag wel degelijk verschil in haar vacht (glans, zachtere haren,voller, sneller door verharing heen) en haar gedrag en oogopslag.
Paard Natuurlijk prima, maar paardrijden is al niet natuurlijk, dus dan zijn we snel klaar!

cynthiar

Re: wie voert er Pavo summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:16

Hebben jullie ook het idee dat je fjord joliger wordt van die pavo koeken? Ik voor mijn fjord nu enkele weken een halve koek per dag omdat hij droes heeft gehad, maar hij wordt nu wel erg jolig, terwijl hij anders altijd rustig is.