wie is johnson

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Re: wie is johnson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:01

Dan kan hij ook niet bepaald compleet zijn omdat dit ondereel nu juist het meest essentiele is van een sportpaard.[/quote]
Zoals ik zelf al schreef, maar is voor mij ,bij deze merries, zeker gezien hun eerdere veulens, acceptabel.
En johnson is niet de slechtste wat dat punt betreft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:20

Mysha schreef:
[naam verwijderd], waar baseer jij op dat Johnson een product is?

Ondanks je toch wel vrij merkwaardige reactie, en ik geen herinnering heb van het zeggen dat deze hengst 'een product' zou zijn....

Paarden die worden voorgesteld zoals HP Minderhoud dat pleegt te doen, zijn zo 'geholpen' dat het zelfs een leek inmiddels opvalt dat het verre van natuurlijk is.
Het is jammer dat er mensen zijn die die manier van rijden 'mooi' vinden en er 'graag naar zien' en dan uiteindelijk ook nog vinden dat zo'n ernstig gereden paard 'wel een fantastisch goede hengst moet zijn'.

Ten aanzien van Johnson kan ik alleen maar opmerken dat ik hem alleen op die 'sterk geholpen' manier heb mogen zien rondgaan. En dan vraag ik me gewoon af "hoeveel is genetisch, hoeveel is 'gerichte training'".
Ik heb inmiddels de DVD van Nijhof ontvangen, en het valt me niet tegen.
Maar goed, ik wacht de ontwikkeling van de nafok nog even af voordat ik bepaal of ik bij de fanfare- of de protestmars hoor, als je het niet erg vind Knipoog

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:57

ff off topic, kun je zo een dvd opvragen van een hengst?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:15

Hengstenhouder een mail sturen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:29

Deze hengst is mij ook heel positief opgevallen met als enigste bemerking van mij kant uit dat hij idd een beetje een hakkentrekker is.Hoewel het al een stuk minder is onder het zadel nu.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:42

hahah, mijn moeder vindt hem ook wel leuk, dus moet oppassen dat mijn merrie niet ineens drachtig is Haha!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:57

Natascha13 schreef:
hahah, mijn moeder vindt hem ook wel leuk, dus moet oppassen dat mijn merrie niet ineens drachtig is Haha!

mijn merrie IS drachtig van hem ben heel benieuwt wat eruit komt!!

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:35

Even voor Arie een uitleg bij de galop foto van Johnson;

De diagonale ondersteuning is in positieve zin onderbroken.
Dat wil zeggen dat wanneer een paard goed in balans loopt hij het diagonale achterbeen een fractie eerder aan de grond zet dan het voorbeen. (meer dragend vermogen)
Het paard is in balans als hij bergopwaarts, los in de rug is met de schoft omhoog.
Doordat het paard zijn bekken kantelt komt het achterbeen meer onder de massa en daardoor komt de schoft omhoog.

Duidelijk Haha!

En nu het officiele afstammelingenrapport van de kwpn over johnson;

Afstammelingen 2006 (veulens)
Johnson toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en zich opwaarderen in beweging.
Het hoofd is voldoende sprekend, soms lang. De nek zou enkele malen meer lengte moeten hebben. De hals is voldoende van lengte, goed van vorm en komt enkele malen diep uit de borst. De schoft is voldoende van lengte en ontwikkeling. De schouder is goed van ligging en lengte. De rug is goed van lengte en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is goed van ligging, lengte en bespiering. Het voorbeen is ruim voldoende van lengte, enkele malen frans gesteld. Het achterbeen is lang en sabelbenig. Het fundament is ruim voldoende ontwikkeld, het spronggewricht zou in enkele gevallen beter afgewerkt moeten zijn.
De stap is goed van ruimte en souplesse. De draf is goed van ruimte en heeft souplesse. De veulens galopperen makkelijk aan, tonen veel balans en kunnen goed schakelen. De veulens hebben een goede beentechniek en hebben een goede zelfhouding.

Kort samengevat: Uniforme collectie goed ontwikkelde, rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en zich opwaarderen in beweging. De veulens bewegen met een goede beentechniek, hebben veel souplesse en een goede zelfhouding.

De collectie bestond uit 20 door het KWPN aangewezen en vier door de eigenaar geselecteerde veulens. Eén door het KWPN aangewezen veulen was afwezig. Dit veulen is thuis geïnspecteerd en past in het beeld van de rapportage. Eén geblesseerd veulen is alleen op stand gezien. De door de eigenaar geselecteerde veulens wijken, wat betreft beweging, in positieve zin af van de rapportage.
De veulens werden gepresenteerd op een zandbodem.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Getoond: 23 (+1) veulens uit 253 in 2005 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig: 5; voldoende: 6; ruim voldoende: 7; goed: 8.

Paringsadvies 2006
Johnson kan langgelijndheid, een opwaartse bouw en het gewenste voorbeengebruik voor een dressuurpaard toevoegen aan de fokkerij. De merries moeten een goede bewegingsvorm van het achterbeen hebben.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:08

Lijkt mij een prima rapport Knipoog
Ik overweeg mijn Gribaldi x Man in the Moon x Ecletant volgend jaar met Johnson te dekken. Ze is nu drachtig van Special D.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:29

Slotje wegens paar maand oud topic.