Sandreo tegenover Santano....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Sandreo tegenover Santano....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:03

als je meer massa wil fokken zou ik ook niet snel naar sandro hit kijken... ik vind het ook mooie paarden, maar massa ga je er niet mee krijgen... (is jammer hoor, want een paardje zoals sandro hit wil ik wel hebben, maar niet als ik op massa zou moeten inleveren).
mss idd eens naar ferro nakomelingen kijken.
donnerhall geeft in principe wel massa, maar ik vind persoonlijk de bewegingen van zijn nakomelingen niet spectaculair (ik ga nu een hoop mensen over me heen krijgen, maar he, tis een mening)

ik heb gister een filmpje gezien van de hengst white star... die kan echt lopen... weet absoluut niet waar hij staat of wat, maar die vind ik echt super, met goed beengebruik en laat zich goed verruimen alsmede sluiten... en daarnaast ben ik dol op veel wit... dus dat is wel een beetje mijn ideale paardje. maar zoals gezegd, ik weet niet waar hij staat en of hij zijn looks en instelling doorgeeft... is een afstammeling van weltmeyer * glückstern, geboren in 1993 en 1,70 groot

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:11

Spectaculair moet je ook niet willen fokken,als de gangen maar functioneel zijn dan worden de bewegingen vanzelf spectaculair door training. Je kunt als je massa wilt beter naar Ferro nakomelingen kijken inderdaad,Paddox geeft veel maat.Maar je merrie moet wel lang genoeg zijn in de rug.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:14

@elisa2: ik heb het over de niet bepaald spectaculaire gangen bij zijn zoons die al op minstens z-niveau lopen... dan mogen de gangen toch al wel veel expressie hebben vind ik...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:36

Tja hangt van de ruiter af,Z is nog basis in mijn ogen,maar ik snap wel wat je bedoelt.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:31

Ik ben op zoek naar het nakomelingenrapport van Sandreo. Weet iemand van jullie waar dat te vinden is?

Ik ben voor een wat zwaardertype merrie op zoek naar een geschikte hengst en kwam bij Sandreo uit door zijn bloedvoering, en dan met name Flemmingh.

Ik heb inderdaad wel meer verhalen gehoord over het mindere achterbeengebruik maar heb ook gehoord dat hij goede nakomelingen geeft. Helaas kan ik geen nakomelingenrapport vinden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:52

Afstammelingen 2005 (september; veulens)
Sandreo toonde een uniforme groep hoogbenige, rijtypische veulens met veel uitstraling.
Het hoofd is sprekend. De nek is lang. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is gezonken en zou sterker aangesloten moeten zijn. De croupe is voldoende van lengte en hellend. De broekspier moet langer doorlopen. Het voorbeen is overwegend correct gesteld, een enkele maal bokbenig. Het achterbeen is overwegend correct gesteld, enkele malen klein gehoekt en lang. Het fundament zou meer ontwikkeld moeten zijn.
De stap is zuiver en voldoende van ruimte. De draf heeft veel souplesse en zelfhouding. Het achterbeen wordt in draf goed gebogen, is wat koehakkig maar zou resoluter onder moeten treden. De veulens galopperen makkelijk aan, tonen afdruk, souplesse en zelfhouding.

Kort samengevat: Een uniforme collectie hoogbenige, rijtypische veulens met veel uitstraling. De rug is gezonken en zou mooier aangesloten moeten zijn. In beweging hebben de veulens veel zelfhouding en souplesse. Het achterbeen wordt goed gebogen, maar zou in draf resoluter onder moeten treden.

Sandreo lijkt geschikt voor merries die front en uitstraling missen maar die wel een sterke bovenbouw en een goed achterbeengebruik hebben

De collectie bestond uit 19 door het KWPN aangewezen veulens. Eén door het KWPN aangewezen veulen was afwezig. Dit veulen is thuis geïnspecteerd en past in het beeld van de rapportage.
De veulens werden gepresenteerd op een zandbodem.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Getoond: 19 (+1) veulens uit 258 in 2004 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig 5; voldoende 6; ruim voldoende 7; goed 8.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:12

Thanks Samsam! Ik ben wel nieuwsgierig hoe je hier nu aankomt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:01

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:14

Dank Aimee!!

Ik snap nu ook dat ik het niet kon vinden... (betaalde site)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:23

Als je lid bent van het kwpn is de site gratis Lachen

NatasjaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:01

*schopje*

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:47

Hee Loes veulentje fokken ? Het lijkt me bij Puk ook zo leuk, ik heb mijn hengstenkeuze al gemaakt, misschien dit jaar, volgend jaar of het jaar erop dat weet ik nog niet, maar eens wordt mijn Pukje moeder !

Even on-topic, is deze hengst niet wat voor je merrie (geen kwpn maar zo over te horen en zien op de plaatjes een machtige bok !): viewtopic.php?f=22&t=712213&hilit=

enneeuhh Ferro x Contango (nrps?! Knipoog )

See you

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:35

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:17

ja, ik ben hier de topic an het lezen voor een franse te helpen.

die wilt sandreo graag dit jaar gebruiken op een merrie met veel bloed.

graag wilt ze een eventing paard van aken.

springen die nakomelingen of helemaal niet?

in frankrijk is er echt geen keuze voor dressuur hengsten die in selle français mogen fokken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:47

Wilt die Franse nog een paard over houden? Nagelbijten / Gniffelen

Je derde zin snap ik alleen niet. ze wilt een eventingpaard van aken? Zoekt ze zo'n hengst of wilt ze zo'n paard fokken? Of wilt ze met Sandreo een eventingpaard fokken?

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:16

Citaat:
Of wilt ze met Sandreo een eventingpaard fokken?

ja, was de m van maken vergeten.

dus mijn vraag, kunnen de productken van sandreo springen??

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:21

Sandreo zal niet mijn eerste keuze zijn als ik een eventingpaard wil fokken. Er zit wel wat springbloed achter maar dat is best ver weg.

Of en hoe zijn nakomelingen springen is wat te vroeg gezegd. Voor zover ik weet zijn zijn oudste nakomelingen dit jaar 3 geworden.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:29

creool schreef:
Sandreo zal niet mijn eerste keuze zijn als ik een eventingpaard wil fokken. Er zit wel wat springbloed achter maar dat is best ver weg.

Of en hoe zijn nakomelingen springen is wat te vroeg gezegd. Voor zover ik weet zijn zijn oudste nakomelingen dit jaar 3 geworden.

En mijn driejarige Sandreo kon niet superspringen.. hij gaat erover maar dan heb ik denk ik wel genoeg gezegd. Tong uitsteken
Afbeelding

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:31

ik heb geen verstand van springen maar hij komt er wel over! Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:35

creool schreef:
ik heb geen verstand van springen maar hij komt er wel over! Haha!

Dat klopt Haha! en hij was ook superfanatiek, aan zijn inzet lag het echt niet.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:33

ptiteblue schreef:
ja, ik ben hier de topic an het lezen voor een franse te helpen.

die wilt sandreo graag dit jaar gebruiken op een merrie met veel bloed.

graag wilt ze een eventing paard van aken.

springen die nakomelingen of helemaal niet?

in frankrijk is er echt geen keuze voor dressuur hengsten die in selle français mogen fokken!

Dat ze dan een trakehner neemt.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:02

probleem in frankrijk, is, dat de buitenlandse hengsten niet voor de register A mogen dekken!

alleen sommige goedgekeurd, zoals bevoorbeeld sandreo.

het is heel moeilijk in frankrijk om buitenlandse bloed invoeren in de fokkerij!

als ze met een buitenlandse hengst dekt, dan heeft het veulen maar "rijpaarden"papieren, en daarmee, kan de fokker geen premie krijgen, geen geld in de veulen wedstrijden enz. Verdrietig

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:15

gekke Fransen... Bloos Knipoog