Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LDRD schreef:Kan wel een foto regelen van een Don Romantic merrie van nu anderhalf jaar.
Wordt alleen wel vanavond, want heb ik nu niet bij de hand.

cobiie schreef:Venetia, bij deze merrie wil ik vooral de maat, schoudervrijheid verbeteren.
De merrie had ook meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn.
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.
Zoals Dees al aangeeft, iets verder weg in de lijn zitten wel meer predikaten. Dit jaar hoop ik Warlina voor te laten brengen om te zien of we haar iig ster kunnen krijgen.
Venetia schreef:cobiie schreef:Venetia, bij deze merrie wil ik vooral de maat, schoudervrijheid verbeteren.
De merrie had ook meer bergopwaarts gebouwd mogen zijn.
Zoals al gezegd is, zit er in de moederlijn behoorlijk wat "karakter", het karakter de merrie zelf is wel goed.
Maar aangezien we nog niet weten wat ze doorfokt, wil ik toch een hengst die iig niet bekend staat moeilijke nakomelingen te geven.
Zoals Dees al aangeeft, iets verder weg in de lijn zitten wel meer predikaten. Dit jaar hoop ik Warlina voor te laten brengen om te zien of we haar iig ster kunnen krijgen.
Predicaten vind ik persoonlijk wat minder van belang, maar presterende nakomelingen op hoger niveau of een doorgefokte merrielijn zijn wel punten die ik van belang vind. Sterpredicaat is mooi maar zou me er niet blind op staren. Je hebt gewoon een aansprekende merrie, wat ze er ook van vinden.
Dat de fokster oud is kan idd een goede reden zijn, misschien heeft zij haar paarden ook niet aan de juiste ruiters verkocht. Als je ze allemaal aan een amateur op de hoek verkoopt dan wordt het idd nooit wat.
Met Don Romantic heb je trouwens ook een erg commercieel papiertje, niet dat het daarom gaat maar het is wel mooi meegenomen.
En een mooie donkere voskleur hopelijk
alleen woon ik niet bij haar op de hoek. 
, maar ook iets waar je nog niet mee wordt doodgegooid in nederland. Venetia schreef:En een mooie donkere voskleur hopelijk
. Venetia schreef:Dat de fokster oud is kan idd een goede reden zijn, misschien heeft zij haar paarden ook niet aan de juiste ruiters verkocht. Als je ze allemaal aan een amateur op de hoek verkoopt dan wordt het idd nooit wat.

Dees schreef:Venetia schreef:Dat de fokster oud is kan idd een goede reden zijn, misschien heeft zij haar paarden ook niet aan de juiste ruiters verkocht. Als je ze allemaal aan een amateur op de hoek verkoopt dan wordt het idd nooit wat.
Huh?

:

.

cobiie schreef:Ik heb de hengst al eens in real life gezien, ik was er niet gecharmeerd van.