Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:03

@Samsam: Clown kom je daaaar nou bij Knipoog
@aimee; toch vreemd dan dat vrijwel alle welt hits zich zoo gemakkelijk laten sluiten.. Knipoog maargoed t maakt niet uit, iedereen blijft toch bij zn mening, maar heb al zoveel slechts over m gehoord dat ik toch vond dat ik hier éven moest laten horen wat ik er nou van vind.. Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:22

DresslOver schreef:
@Samsam: Clown kom je daaaar nou bij Knipoog
@aimee; toch vreemd dan dat vrijwel alle welt hits zich zoo gemakkelijk laten sluiten.. Knipoog maargoed t maakt niet uit, iedereen blijft toch bij zn mening, maar heb al zoveel slechts over m gehoord dat ik toch vond dat ik hier éven moest laten horen wat ik er nou van vind.. Knipoog

Jij hebt zeker weten vrijwel alle Welt hit gereden Tong uitsteken Haha!

Natuurlijk moet je ook gewoon jou positieve mening laten horen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:51

Krack is ook GP en heeft meer NMK merries en ggk hengsten en nationale sportpaarden gebracht als Welt Hit.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:19

Sammie schreef:
Toch schijnen ze dat ook bij andere paarden te doen, wat er bij Rubiquil stond klonk bij mij alsof ie door het oog van de naald is gegaan.

Dat stukje over Rubiquil in de Ids liet mijn broek echt afzakken.....als je dat leest snap je werkelijk waar niet waarom ze die hengst handhaven.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:59

DresslOver schreef:

hierom misschien, dit hoor je zooo vaak en ik snap werkelijk niet waar dit nu vandaan komt..
en hij heeft inderdaad geen snelle achterhand, maar zoo vreselijk slecht is deze nu ook weer niet.. als je naar de hengstenkeuring gaat kijken zijn er deze jaargang bij die de bak slepen hoor.. Clown dat doet welt hit dan weer net niet.. Knipoog

Hmm... Ik wil Welt Hit niet afkraken hoor (heb zelf een Weltmeyer x Hill Hawk), maar ik heb m bij Jos Houwen in de hengstenshow gezien. Daar werd ie voorgesteld door jongetje Piggen en sleepte WH dus WÉL letterlijk de bak aan!
Ik ben toen toch aardig op die hengst afgeknapt...

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:49

Heb ook een, nu 4-jarige, Welt Hit II, en daar ben ik best blij mee (zelf gefokt)
Vindt ook wel dat WH niet de sterkste is achter, maar heb nu toch wel een leuk sportpaard.
Wel een heel eigenzinnig dier, maar geweldig veel looplust en pakt de oefeningen op alsof ze het al jaren doet. Ze vindt eigenlijk niets echt moeilijk, tenminste tot nu toe nog niet Tong uitsteken

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:58

Nu hebben jullie het allemaal wel over Welt hit, maar ik vindt Jazz toch ook 3 keer niks. Laat ik het maar niet over Gribaldi hebben die ook keur is.
Ja wat ze bij het KWPN allemaal doen????
We zullen het zien over een aantal jaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:32

Marije1984 schreef:
Nu hebben jullie het allemaal wel over Welt hit, maar ik vindt Jazz toch ook 3 keer niks. Laat ik het maar niet over Gribaldi hebben die ook keur is.

Het gaat nu ook niet om mening maar om meetbare feiten.
En dat is toch dat Jazz en Gribaldi veel meer nakomelingen hebben gebracht die het bovenverdienstelijk hebben gedaan in de sport en op keuringen. Net als Krack.

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:58

Wij hebben ook een merrie van welt hit 2 x ulft, zelf gefokt.
En we zijn er superblij mee..
Ze is 4 jaar en elite.
Heel sterk achterbeen maar dat heeft de merrie waar ze uit komt zelf ook.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:01

Het lijkt mij dat het KWPN hengsten pas het keurschap of het preferentschap toekend als de hengsten voldoen aan de normen die het KWPN daar aan stelt.
Wij kunnen ons nu dan allemaal wel druk maken waarom Jazz en Welt hit II in hemelsnaam deze predikaten gekregen hebben maar we kunnen er toch niks aan veranderen. Blijkbaar voldoen deze hengsten aan de normen van het KWPN.

De nafok van Welt hit II ben ik niet zo bekend mee, maar er zijn inderdaad toch wel wat nakomelingen die het in de sport (riondine, subliem, enz) goed doen . Ook in de fokkerij doet hij het blijkbaar goed genoeg. Voor fokkers en voor ruiters is het toch de eigen keus of ze met Welt Hit willen fokken cq een welt hit nakomeling willen kopen.

Wat betreft Jazz ben ik het helemaal eens met het KWPN. Jazz is een ongelofelijk populaire hengst en wordt daardoor veel gebruikt. Maar hij heeft toch ook een ongekend aantal merries gebracht die het ster of keurpredicaat hebben. Ook qua hengsten doet hij het goed. En ook in de sport doen de Jazzen het goed, ondanks het schijnbare moeilijke karakter.
Ik heb zelf een elite merrie van Jazz en ben dus bekend met het karakter, ja ze kunnen inderdaad lastig zijn maar ze zijn tegelijkertijd in de omgang ook erg lief en aanhankelijk. Bovendien ligt het bij mijn merrie misschien ook wel aan de moederlijn, die is ook vrij lastig.

Iedereen heeft wel een mening over deze hengsten. Het KWPN vond ze goed genoeg voor deze predikaten, discussie gesloten lijkt me.
Iedereen moet voor zichzelf beslissen of ze deze hengsten willen gebruiken in de fokkerij.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:39

Marije1984 schreef:

Jazz heeft al heel veel betekent voor zowel de (inter)nationale sport, als voor de fokkerij!
Ik kan me in die keuze helemaal vinden.
Verder zie ik hier in de omgeving meer fijne Gribaldi's rondlopen (zowel in aantal als in kwaliteit) dan Welt Hit's...
Van Gribaldi zelf ben ik overigens niet zo gecharmeerd, maar zijn nafok valt me niets tegen.

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:56

Dit zijn de nationale dressuurpaarden in Nederland die ik van Welt Hit II weet:

Scholtens, Emmelie Riondine
Nowee, Lonneke Rivero
Man in 't Veld, Patrick Rovigo
Lammerse, Edwin Souffleur
Scholtens, Emmelie Still Here
Agterberg, Inge Sting
Vincourt, Annemieke Subliem
Cranenbroek, Ilse v Valentino

Ik was ook verrast toen ik las dat Welt Hit II keur was geworden. Zijn index is daar waarschijnlijk doorslaggevend voor geweest.

En ik denk dat de index van Krack C nog steeds niet hoog genoeg is. Toen ik die index twee jaar geleden ofzo voor het eerst bekeek schrok ik er gewoon van, zo laag. Ik ken inderdaad ook meerdere absolute toppaarden van Krack C, met name op keuringen en in de PAVO cup. Maar blijkbaar fokt hij ook nogal wat paarden, die het echt slecht in de sport doen. Anders zou die index niet zo laag zijn. Zeker als een hengst genoeg kansen heeft gehad, en dat heeft Krack C, dan liegen die indexcijfers namelijk niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:03

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:07

Scara schreef:
Heb ook een, nu 4-jarige, Welt Hit II, en daar ben ik best blij mee (zelf gefokt)
Vindt ook wel dat WH niet de sterkste is achter, maar heb nu toch wel een leuk sportpaard.
Wel een heel eigenzinnig dier, maar geweldig veel looplust en pakt de oefeningen op alsof ze het al jaren doet. Ze vindt eigenlijk niets echt moeilijk, tenminste tot nu toe nog niet Tong uitsteken

de mijne is echt PRECIES zo. met schouderbinnenwaarts binnen 3 dagen had ze het door.. zo zijn er meer dingen.

@hananya; piggen stelde er toen ook meer voor bij de havikerwaard, en daar sleepte er meer de bak die toen door piggen gereden werden, daarnaast zat ie ze allemaal heel erg tegen te werken met de handen.. dus met piggen erop.. nee sorry maar dat zegt mij dan niet zo veel.. Knipoog

Esprietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:37

Welt Hit II staat dit jaar hoog op de dressuurindex, met 151 punten en een betrouwbaarheid van 89% (zie motivering KWPN bij toekennen keurpredikaat).

De index op KWPN Stallions is die van verleden jaar. Blijkbaar is de index van Welt Hit dus sterk gestegen, en de index van Krack C niet?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:08

Ik ben wel benieuwd dan naar de index van Krack. Als ik de motivatie lees van het KWPN om Welt Hit keur te maken, zou Krack daar ook wel in passen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:09

Suzanne F. schreef:
Marije1984 schreef:

Het gaat nu ook niet om mening maar om meetbare feiten.
En dat is toch dat Jazz en Gribaldi veel meer nakomelingen hebben gebracht die het bovenverdienstelijk hebben gedaan in de sport en op keuringen. Net als Krack.

Ja daar heb je dan wel weer gelijk in.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:45

Hoewel je kunt zeggen dat nakomelingen van Welt Hit vaak achter het zadel een beetje afbreken zijn het wel rittige paarden die eigenlijk best heel vlug in het reageren zijn. Dat is voor een dressuurpaard een heel fijn iets. Verder heb ik Welt Hits gezien die ondanks hun iets tragere achterbeen heel mooi konden piafferen. Een dressuurpaard valt of staat niet op 1 onderdeel.... Het karakter van Jazz, achterbeen van Gribaldi, draf van Ferro......

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:25

Als jullie,beter gezegd 1 persoon over de slapte van Weltmeyer hebt.
Dan praten ook maar over de slappe dweil gever Sultan (ook volksmond).

Maar vraag me dan toch af hoe dit dan kan, of klets een ieder de ander maar na.

http://eventcontent.hippoonline.de/erge ... 1&lang=DEU

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 00:20

Ach Ceasario, dat zegt toch helemaal niets..... Zo kan ik ook met hele lijsten prestaties van Krack komen en dan ben jij er vast nog niet wild van.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:24

Zouden we Jazz wel te zien krijgen nu Kirsten geblesseerd is?
Ik hoop het WEL!!

Wie gaan er nog meer heen?

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:25

ik niet Boos! mocht op t laatste moment niet van me ouders Boos!
persoonlijk heb ik veel meer met krack dan dat ik met welt hit heb.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:38

wat is de norm voor een hengst om 'Keur' te worden??
of is het maar zoals de wind waait, waaien de predikaten van het KWPN??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:57

De normen om 'keur' of pref te worden kun je terug vinden op kwpn.nl

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:49

Sammie schreef:
De normen om 'keur' of pref te worden kun je terug vinden op kwpn.nl

Voor hengsten geldt eerder de post boven die van jou. Da's meer hoe de wind waait, waait mijn jasje.