Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SOET schreef:Ik snap eigenlijk neit wat je bedoelt...iemand een foto ofzo ?
YDWINE schreef:Ik zou het niet doen! Ik heb even in je profiel gekeken,
en je haflinger heeft inderdaad een erg mooi bos manen.

Oliviaatje schreef:Bij ons op stal hebben alle paarden het, ook de shets. gewoon een klein!! vooral niet te lang stukje wegknippen, ruim achter de oren, zodat de voorpluk nog wel hetzelfde blijft. je ziet er niets van dat het weg is, alleen met het hoofdstel en halster omdoen gaat het veel simpeler. en vergeet niet: haar groeit!
veel succes ermee!

wonderlover schreef:Oliviaatje schreef:Bij ons op stal hebben alle paarden het, ook de shets. gewoon een klein!! vooral niet te lang stukje wegknippen, ruim achter de oren, zodat de voorpluk nog wel hetzelfde blijft. je ziet er niets van dat het weg is, alleen met het hoofdstel en halster omdoen gaat het veel simpeler. en vergeet niet: haar groeit!
veel succes ermee!
.
. margot123 schreef:ik vind het ook niet echt mooi, eerlijk gezegd best lelijk. Maar aangezien m'n Haflinger best groot is en ik vrij klein ben ik soms urenlang aan het 'pielen' om dat oor te vinden. Maarja aan de andere kant ik vind het niet waard om daar z'n manen voor af te knippen.
Ireentjuh schreef:Zo doe ik het ook vaak ongeveer krummel, een hengstenvlechtje achter de oren zodat je een scheiding hebt tussen voorpluk en manen zeg maar.. maar anders lukt het ook prima om het hoofdstel/halster om te doen, voorpluk en manenkam sorteren zich meestal zelf wel bij Evita
Dan zit het zo; (of met een wat kleiner hengstenvlechtje)
http://www.xs4all.nl/~waardjes/evita-juni/06/Image2.jpg
. Ik knip niets aan mijn Haf, alleen het onderste van de staart, en dat zelfs zo min mogelijk. Ik vind veel behang mooi bij Haflinger, het hoort ook gewoon. En zo'n derde oor vind ik er niet uitzien als ze dan gewoon in de wei lopen. Dan valt daar vaak echt zo'n gat.