Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karuna schreef:wat me opvalt is dat er veel paarden met slecht weer niet buitenkomen. Is dat een vrijwillige keus of bepaalt de stalhouder dat?
(open stal) Speelt wel mee dat ze in de zomer wel eerder met slecht weer buiten gaan staan, maar 's winters niet, mss wat te koud ofzo?
karuna schreef:wat me opvalt is dat er veel paarden met slecht weer niet buitenkomen. Is dat een vrijwillige keus of bepaalt de stalhouder dat?
), Fenore heeft afgelopen winter bij haar vorige baas op stal gestaan en de zomer in de wei.
) in het voor jaar komt ie weer in een ander stuk te staan en dan dan ie daar weer de boel vernielen
Maya schreef:karuna schreef:wat me opvalt is dat er veel paarden met slecht weer niet buitenkomen. Is dat een vrijwillige keus of bepaalt de stalhouder dat?
Die van mij willen niet altijd, die staan dan alleen maar op stal chaggerijnig te wezen...(open stal) Speelt wel mee dat ze in de zomer wel eerder met slecht weer buiten gaan staan, maar 's winters niet, mss wat te koud ofzo?
Ongeacht het weer moeten ze toch van mij naar buiten. Fayette krijgt in de winter dan nog wel een ongevoerde regendeken op maar Hercje gaat gewoon bloot (nou ja... bloot? Met zo'n wintervacht?
).
) of gewoon op d'r dooie gemak hooi te eten.
Die staat dan na een uurtje buiten bij het minst geringste geluid van Roy of mij al voor aan het hek te wachten
karuna schreef:Grappig. bij Maya kunnen ze zelf kiezen hoor met een open loopstal. En je kunt moelijk een open stal afsluiten en de dames buiten opsluiten.
Als het kon had ik het bij ons ook liever gehad als Maya: stallen direct of met een doorloop aangesloten op de bak en weiland zodat die van mij ook zelf zouden kunnen kiezen maar ja.... helaas pindakaas. Misschien nog iets om rekening mee te houden als we de nieuwe stallen gaan bouwen t.z.t.
En verder moeten ze het zelf maar uitzoeken, ze komen doorgaans wel dagelijks buiten, dat moeten ze sowieso omdat de waterbakken buiten staan. Maar ze staan niet hele uren buiten, hangt echt van het weer af. Dewi is geneigd om iets meer buiten te staan dan Aman. Nu schijnt het zonnetje bijv. dan zie ik ze wel buiten staan, maar gister toen t zo grauw was, dan stonden ze eigenlijk bijna alleen maar binnen.

en bleef maar hinniken... dus paardjes weer buiten gezet, goh wat waren ze weer blij.

.