[TI] stoppen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:23

Jawel. Ieder bij een andere oom in 't land.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:24

ja zo heb ik het ook begrepen,

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:24

tsja... daar ga ik dan maar niets over zeggen omdat het kerst is, maar ik vind het geen kerstgedachte voor de paarden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:25

Zo staan ze blijkbaar al die tijd al. Maar er zijn meerdere problemen, paardjes zijn van de ouders, en 't land is van de ooms, Elke heeft dus, zoals ik het begrijp (correct me if I'm wrong) feitelijk vrijwel niets te zeggen over de beide dames.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 25-12-06 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 00:27

Nee is ook niet mijn ding caira, maar goed dat is ieder voor zich zelf.
zoals ik begrepen heb heeft shak af en toe een shet er bij staan, maar niet altijd, en kan darlah naar een ander paard kijken,
maar goed dat is geen ideale oplossing lijkt me zo.
Ik hoop echt dat er toch een oplossing gevonden gaat worden.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 10:45

even voor de duidelijkheid, shak staat met de shet van de buren. Lezen jullie daar nou expres overheen of hoe zit het?

En Darlah staat idd wel alleen, maar wel met andere dieren om haar heen. (koeien van m'n oom staan in de weien ernaast) en de belg van de buren staat zo'n 10 meter er vandaan. Maar die staat niet bij haar in de wei. Persoonlijk heb ik liever dat ze alleen staan met dieren om zich heen dan dat ze 24/7 op stal staan hoor.

ik vindt dit echt weer typisch bokt.
Ze staan niet zielsalleen in een weitje in the middle of nowhere. Maar blijkbaar hebben mensen hier altijd wel iets om anderen mee voor het hoofd te stoten. En iedereen loopt elkaar op te fokken Rolleyes Het gaat ook helemaal niet om of ze wel of niet alleen staan. Bovendien staan er tig paarden alleen in de wei. Zolang ze andere dieren om zich heen hebben is er imo niks mis mee hoor.
ik zat al te twijfelen of ik dit topic wel zou plaatsen, maar achteraf gezien had ik dat idd beter niet kunnen doen. Blijkbaar hebben mensen hier altijd wel een reden om je af te zeiken.

oplossing is dat Darlah verkocht wordt volgend jaar, net zoals beide veulens.
Shak blijft waarschijnlijk wel.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 10:57

mazzel-meid ik snap dat je het niet wou horen maar dan lees je mijn laatste post ook niet goed,
je hebt zelf letterlijk gezecht dat ze af en toe met een shetje staat, en dat schrijf ik ook.
En dat het prima vind hoe ze nu staan dan is dat toch prima, je moet zelf doen wat je denkt dat goed is, en dat wij als bokkers daar anders over denken is ook ons goed recht,
Het van mij was niet bedoeld om af te zeiken, zoals je leest probeer ik echt met je mee te denken, dat je dat niet leest dat is jammer.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:03

Elke, wat het belangrijkste is, je hebt het voor jezelf nu op een rijtje gezet, je weet nu wat je wil, dat is de reden dat je dit topic bent gestart. Je bent er ook met je ouders uit, dat is ook toppie zo. Persoonlijk zou ik zelf in de toekomst de merries om en om drachtig laten zijn, zo heb je altijd nog een paardje om te rijden. Zo hoeft Darlah ook niet weg, want als je meer gaat rijden komt het best wel goed met jullie verwacht ik zo.

En een paard alleen in de wei, wat wel een buurmanpaardje heeft, kan zich ook best zich prima voelen hoor. Maar samen scrubben in manen en sokken lijkt mij toch het gezelligste, maar geen 'must'. Nikita zet ik ook vaak alleen in de weide met paardjes ernaast in een andere weide, die vermaakt zich echt wel zolang er nog voldoende grassprieten staan. En idd het belangrijkste lekker buiten i.p.v. op stal is ook heerlijk. Stallen zijn in verhouding nog kleiner dan vogelkooitjes en dat vinden we ook zielig.

Vrolijk kerstfeest !!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:13

@ dobbel. Ja het is jullie recht. Maar aangezien de TS haar post is ze hier ook helemaal niet aan toe om gezaag hier over te horen. (terwijl het hier ook niet eens over gaat.) En de andere mensen: Lezen is een kunst. In een halfuurtje is alles gelezen. Dan kun je dat ook beter eens doen in plaats van af te zeuren.

En anders ga ik met nikita mee. Prima dat je er met je ouders uit bent. Dat doet ook al heel wat.

En nog even voor de anderen. Zoals de TS al zegt : beter in de weide met paarden om zicht heen dan in de stal!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:00

Nou Soet dat is wel degelijk te sprake gekomen, elke begon er zelf over dat ze appart staan, en dat dat niet praktisch is, wij zijn daar niet over begonnen.

tuurlijk zie ik ook liever een paardje in de wei als altijd op stal, maar die van mij staan toch snachts op stal en je hoort ze niet klagen hoor. En ook viane staat af en toe alleen buiten in de bak, dat vind ze niet erg, maar ze kan op stal met biggels echt neuzen enz, aangezien het tussenschot niet mega hoog is.

Ik heb ook gezecht van messchien kan je ze tot ze moeten veulen wel samen bij 1 oom kwijt en zodra de veulens gaan komen weer appart zetten, En we nemen het elke hier echt niet kwalijk hoor, we weten allemaal dat ze het beste er mee voor heeft,

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:11

ik snap je wel hoor Lachen En de mijne staat ook soms op stal, gaat ook soms alleen de bak in. (ook met paardenneuzen in de buurt) Maar ik bedoel eigenlijk dat dit topic gaat over de ts die zou stoppen of niet. misschien ook over het apart staan maar niet in eerste plaats.

Ts zegt:Het gaat ook helemaal niet om of ze wel of niet alleen staan. Bovendien staan er tig paarden alleen in de wei. Zolang ze andere dieren om zich heen hebben is er imo niks mis mee hoor.
ik zat al te twijfelen of ik dit topic wel zou plaatsen, maar achteraf gezien had ik dat idd beter niet kunnen doen. Blijkbaar hebben mensen hier altijd wel een reden om je af te zeiken.
Snap je wat ik bedoel ? Lachen Het gaat dus niet over het alleen staan.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:19

Nou soet het komt bij mij over dat het het totale plaatje bij elkaar is, dus ook dat het appart staan mee speelt. vandaar de opmerking van messchien tijdelijk samen zetten,

Het is allemaal goed bedoeld hier hoor, er zijn ook verschillende mensen zoals chubby die haar aanbieden om te helpen met darlah,
maar ik ga er over ophouden, mazzel/meid is er een beetje uit zo te zien, dus dat is mooi, en de adviesen hier zijn allemaal goed bedoeld.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:08

Darlah wordt dus verkocht volgend jaar...zonde dat ze weer naar een andere plek moet...weer opnieuw wennen, weer opnieuw vertrouwen krijgen.
Ik zal er natuurlijk op een andere manier naar kijken en niet mogen zeggen wat ik er van vind maar goed. Het blijft een feit dat vooraf ook bekend was dat het 2 paardjes in totaal zouden zijn, aan de situatie is niets veranderd maar nu toch moet er 1 weg.

Goed dat je zelf een beslissing hebt genomen...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:21

ik ken dat gevoel ook wel een beetje. Als het slecht weer is, of het is koud, of je zit gewoon niet lekkr in je vel. Je komt net uit school of je vriendinnen gaan iets leuks doen en jij kan niet mee. Maar ik zeg dan gewoon tege mezelf kom op ing denk aan alle leuke dingen die je met je paard hebt gehad. en ik zou het ook nooit over me hart kunnen krijgen en m'n schat te verkopen. hoe erg ik er ook tegen op zie soms. Het is jammer als je vriendinnen iets leuks gaan doen zonder jou, maar als ik weer eenmaal op stal aan kom dan denk ik dit is het wel waard.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:00

Hoeft toch niet elke dag te rijden? Ik rijd de mijne ook niet vaak buiten de lessen om. Heb er vandaag weer op gereden sinds een week of 2 terug. Zonder maatje zou ik me echter wel weer wat schuldig gaan voelen, wellicht weegt dat op de achtergrond ook mee bij jou, zonder dat je daar erg in hebt?

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:14

Ik begrijp dat het te veel is om 2 paarden in conditie te houden, maar kan je dan niet 1 van de 2 rijden en de ander op rust zetten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 09:55

Ga met Cheveyo mee, ik rijd mijn paard ook echt niet elke dag. Jessie staat 24/7 in de wei, dus imo hoeft het dan ook niet. ze heeft 9 andere paarden bij haar in het land staan.
Is het geen optie om ze elk drie keer in de week te doen bijvoorbeeld? Ik weet niet hoever ze bij elkaar vandaan staan, maar op die manier kun je bijvoorbeeld er één per dag doen, en heb je ook nog een dag "vrij" om het zo maar te noemen. Als ze dicht bij elkaar staan kun je er dan twee op één dag doen eventueel.

Dapper dat je de beslissing hebt gemaakt, heb je die samen met je ouders gemaakt? Hoe denken zij erover? Nogmaals, sterkte! Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 09:59

ik zou rijden ook geen prioriteit vinden. Dat is iets wat wij mensen als noodzaak vinden, die paarden echt niet hoor en de gezondheid heeft er ook niet onder te lijden als er niet gereden wordt Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:20

als... ik nou eens geld zou winnen...dan mocht darlah meteen bij mij komen staan Clown (ik vind haar zó leuk, ze lijkt ook wel op angel vind ik, maar dat even terzijde Clown )
helaas heb ik nu te weinig weiland en een stel ouders een een vriend die niet akkoord gaan Tong uitsteken (tis ook overal hetzelfde Tong uitsteken )

vind het iig goed dat je het geprobeerd hebt om ze samen te kunnen zetten, meer kan je uiteindelijk in deze situatie niet doen.
Ook goed dat je er enigszins bent uitgeraakt ivm lessen, verkopen,...
Nu is het afwachten...
Ik wens je veel succes iig!!! OK dan!

ps: hoewel ik persoonlijk darlah leuker vind (spreekt mij gewoon meer aan vanaf foto, geen negatiefs over shak;)) begrijp ik wel dat je voor shak kiest.
heb naar aanleiding van jouw topic eens zitten denken... stél dat ik gedwongen zou zijn een paardje te verkopen, zou dat waarschijnlijk toch angel zijn. Tinkerbell is nochtans een rotknol waar je weinig tot niks aan hebt...terwijl angel zo'n schatje is Lovers die altijd maar vriendelijk en vrolijk probeert et zijn en het naar je zin wilt maken...
Toch zou het afscheid van tinkerbell me denk ik zwaarder vallen, met haar heb ik uiteindelijk toch meer meegemaakt, haar heb ik langer,...
't is gek...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:05

Ik wil ook wel nog even reageren. Ik denk dat je goed naar je gevoelens hebt geluisterd. Als je geen "klik" hebt met Darlah dan moet je haar verkopen. Dat heb ik met Lizzy (en Max) ook gedaan. Mensen kunnen wel makkelijk zeggen, Ach het is zo zielig dat je het paard verkoopt, maar een paard laten staan omdat je haar alleen maar zenuwachtiger maakt, is ook niet fijn voor het paard.

Over het wennen vind ik ook een beetje onzin. Paarden passen zich heel goed aan en kunnen dus ook in een andere omgeving wennen. Als ik al zie dat ik met Noa ergens anders ga buiten rijden en ze dan al niet meer weg wilt omdat ze het daar zo gezellig vindt, past ze zich dus vast wel ergens anders aan. Net zoals met Lizzy, ze komt daar aan en is gelijk thuis. Als de paarden maar eten krijgen, dan zijn ze al blij, boeit hun niet wie het komt brengen...

Ik vind dat mensen zo dramatisch kunnen doen over verkopen. Klink ik misschien hard van mij, want mensen kiezen vaak hun paard voor het leven. Dat begrijp ik ook wel, maar als het niet klikt of gewoon niet gaat, is verkoop nog altijd beter. Verder blijft het nog altijd een dier, het is geen kind wat je weg doet. Wat ik toen ook al schreef bij de verkoop van Max, je geeft je paard nu een nieuwe kans. Ik wou dat ik dat toen met mijn kids (gisteren 5 jaar geleden geboren en overleden) kon doen.

Elke ik kan alleen maar zeggen, luister goed naar je hart en verstand, dan neem je vast de juiste beslissing. Misschien dat je 1 van de veulens kunt houden, je had met Kaylen zo'n goede klik, misschien dat er nu weer een veulen bij is waarmee je zo'n band kunt krijgen.

En inderdaad Bokt kan zo lekker dramatisch doen... heb ik al vaak genoeg gemerkt, je bent gewoon bang als je iets neerzet. Bang dat je iedereen over je heen krijgt. Ik wilde dit eerst per PM sturen, maar aangezien ik lekker opgefokt ben met deze dagen, zet ik het hier maar neer.

Verder iedereen fijne dagen, ik hoop dat deze leuker verlopen dan die van mij. Naast het graf van je overleden tweeling staan is niet fijn. Dus als iemand zich aangesproken voelt over mijn "aardige" woorden, dan alvast mijn excuses...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:13

Pellie schreef:
ik zou rijden ook geen prioriteit vinden. Dat is iets wat wij mensen als noodzaak vinden, die paarden echt niet hoor en de gezondheid heeft er ook niet onder te lijden als er niet gereden wordt Lachen

Aandacht is zo veel belangrijker. En dat kunnen we in vele vormen geven.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:40

ik vind het oneerlijk om de goed bedoelde woorden van anderen als drama te betitelen, die lees ik nergens. ik zie alleen dat Elke het niet leuk vindt dat er daar over gepraat wordt en schiet in de slachtofferrol. dat jij daar in meegaat bianca zal misschien een steun voor Elke zijn maar niet reëel in mijn ogen Lachen er is geen drama en mensen vallen niet over Elke heen.

oh en ik voel mij niet persoonlijk aangesproken Knipoog en wens je heel veel sterkte in deze moeilijke dagen, het is goed dat je zo eerlijk bent waarom je je K voelt, Ach gut

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 17:25

Heb lang nagedacht over wel of niet hier op reageren. Ik voel me namelijk duidelijk (een van) de aangewezenen in het stukje van Biancaaa. Laat ik eens heel heel erg wijs mijn mond houden hoe erg ik me hier ook zit in te houden nu, gooi het maar op een kerstgedachte die me blij maakt met het gevoel wat ik wèl met mijn dieren mag delen, al vanaf het moment dat mijn oog op ze viel.

Iedereen heeft wel pijnlijke ervaringen in de rugzak zitten, hoe jong dat rugzakje soms ook is. Hoe rot het ook is wat je hebt meegemaakt.

Ach waarom probeer ik ook advies te geven op iets wat eigenlijk van binnen allang besloten is voor het gevoel. Dat moet ik eens afleren.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:39

cheveo je hebt gelijk hoor, ik voel namelijk ook duidelijk dat ik 1 van die personen ben, al kan ik me daar niet warm of koud van worden.

Het is nou eenmaal een forum en net wat pellie zegt er is niemand die dramatisch doet, maar goed, ik hou er over op. hoe goed bedoeld het allemaal ook is,

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:15

Ik zat nu ook weer te twijfelen of ik zou reageren...
@pellie dank je wel voor je lieve woorden.

Ik zal het netjes houden dan maar... Wat ik meer bedoelde in het algemeen niet perse in dit topic. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zijn of haar paard als zijn alles ziet. Ik doe ook alles voor Noa, de klik is er wel degelijk en ik ben helemaal gek van haar. Maar mocht er iets zijn waardoor ik niet voor haar kan zorgen, of het nou die klik is, geen tijd (of wat TM zei, als ik gewoon geen zin meer blijk te hebben in mijn paarden) dan gaat ze weg, naar iemand die dat wel heeft. Daar is ze nog altijd beter af dan bij iemand die niet naar haar omkijkt of waarbij ze voelen dat je geen connectie meer met ze hebt (en dat voelen ze dondersgoed) en in de wei staan, ik rij Noa ook niet elke dag vanwege mijn vermoeidheid, maar er is een verschil van maaaaaanden in de wei, niks doen, geen afleiding (terwijl Darlah blijkbaar veel wilt, daarom heb ik haar toendertijd neit gekocht, omdat ik haar dat niet kon bieden) en daar maar staan... Dan is het gewoon beter dat ze naar een ander huisje gaat, de paarden wennen heus wel snel genoeg, dat lijkt me geen probleem (het is wat anders dan een handelspaard, die elke keer een maand ergens staat en weer verhuisd...)

Nou nogmaals Elke, heel veel succes!!