[H][KWPN] 9 jarige stermerrie (Iglesias x Jurriaan)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: [H][KWPN] 9 jarige stermerrie (Iglesias x Jurriaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:58

Ik ben vorig jaar naar de Dalhoeve geweest en toen was Obelisk er niet bij.
Dus ik kan niet veel over hem zeggen. En je hoort er ook niet veel over.
Heb hem alleen in de folder zien staan. Zag er goed uit, maar meer kan ik er niet over zeggen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:36

"Geeft Oscar of Uphill veel front door? "Als je de hengsten bekijkt dan zou ik het wel verwachten ........... *LOL*

Nou janderegelaa ;ik kan je niet anders dan gelijk geven Bloos Afgod

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:29

Hij heeft toch een keer of 4/5 de veulenkampieon gegeven en ze ketsen echt van de grond in draf.

Overigens ben ik erg gecharmeerd van Special D zeker na de laatste hengstenkeuring in Ermelo. Maat, kracht en een super silhouet. En geen vossen natuurlijk.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:48

"En geen vossen natuurlijk." ..................en ;dat snap ik effe niet Schijnheilig .......een goed paard heeft toch geen kleur ?!! Vork

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:47

Hallo!

Ik heb zelf ook een Iglesias merrie van 9 jaar. Ik heb twee veulens gefokt met haar. Eentje is van Goodtimes en eentje is van Tangelo vd Zuudhoeve. Mijn merrie is net als jou merrie. En bij die veulens is gelukt alles wat ik wou verbeteren. Moet ik eerlijk zegen van Tangelo vd Zuudhoeve was perfect combinatie. Hij is wel spring paard maar dat maak niet uit. Hij paste perfect er op. Kan je alles over de hengst vinden bij Venderbosch hengstenhouderij.

Succes

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:25

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:29

amaze schreef:
"En geen vossen natuurlijk." ..................en ;dat snap ik effe niet Schijnheilig .......een goed paard heeft toch geen kleur ?!! Vork

Maar als TS geen vos wil is het wel prettig als je dat kunt uitsluiten.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 07:48

Hé Prophyta, heb je wat foto's van jou paard. Ben heel erg benieuwd.
Een kennis van mij heeft een halfzusje. Kwa uiterlijk lijken ze bijna niet op elkaar. Als ik heel goed kijk ziet ik iets vergelijkenis in het hoofd, maar verder niet. Maar kwa karakter daaraantegen en in hun doen en laten zijn ze bijna hetzelfde. Dat is best leuk. Zij heeft precies hetzelfde meegemaakt als ik. Toen ze over haar paard vertelde hoorde ik gewoon mijn verhaal.

Ik wil er heel graag een dressuurpaard uit fokken. Zij is zelf een beetje een allrounder (springen, vooral vrijspringen vind ze erg leuk), meer gericht naar de dressuur.
Aangezien ik front mis, moet ik toch naar dressuurpaarden kijken en ze moeten ook KWPN goedgekeurd zijn.

En dit keer wil ik geen vos, heb 3 vossen gereden en wil nu wat anders. Weet dat een goed paard geen kleur heeft, maar zou nu graag weer een donkerbruine willen.

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:30

Hallo kiko!

Ik ga snel een foto sturen. Ik heb geen probleem met vosen. Goodtimes is bruin en ik kreeg en vos veulen uit en toen met Tangelo vd Zuudhoeve dekte kreeg is en donkerbruin veulen uit. Je mag hopen maar helaas weet je nooit wat voor kleur veulen uitkomt. Als maar gezond is. Dat is de allebelangrijkste toch? Fokken is gokken. Haha! Haha! Pling

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:47

Afbeelding

Dit is mijn Iglesias merrie van 9 jaar oud. Pling Pling Pling

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:22

Inderdaad fokken is gokken.
Ik zie echt wel vergelijkenis in de bouw. Grappig zeg. De één lijkt er helemaal niet op en de ander heeft er heel veel van weg.
Hoe is jou merrie van karakter?

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

Ja hoe moet ik het zegen: Zij is wel werklustig maar eerst moet op temperatuur komen maar daarna is zij heel heet dus dat word het probleem met rijden. Koppig, eigenzienig, eigenweis soms heel erg schrikkerig van dingen. Zij wil zo onder de werk utikomen. Zij is wel lief maar soms lomp. Zij is niet echt en knuffelpaard alleen als zij zien in heeft. Dat vind ik wel jammer. Zij is ook heel dominant tegen andere parden. Zij bijt soms ook maar nooit raak. Echt een merrie streek. Op wedstrijd is heel braaf nog nooit in de steek gelaten door haar. Op andere terein vertrouwt mij volledig en ik haar ook. Thuis is anders. Zij is ook heel onzeker paard maar ik ook. Daarom soms botsen wij met elkaar. Wij hebben en sterk band maar zij wil het niet echt laten merken omdat zij zo dominant is. Ik beschouw haar als een moeilijk paard met en sterke karakter.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:36

amaze schreef:
Zelf vind ik Oscar wat "grof ",dan zou ik eerder voor zijn zoon Uphill gaan Pling

Oscar fokt absoluut niet grof... ga maar eens wat nakomelingen bekijken. Alles wat ik tot nog toe gezien heb zijn zeer correcte modellen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:20

Ik bedoel "grof" voor deze specifieke merrie ;ze kan wat meer bloed gebruiken .......(dus bv Uphill -met een volbloed moeder )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:53

Bacannie schreef:
Oscar fokt absoluut niet grof... ga maar eens wat nakomelingen bekijken. Alles wat ik tot nog toe gezien heb zijn zeer correcte modellen.

Dan is hij (gelukkig) op de juiste merries gezet en zullen die fokkers geweten hebben dat Oscar beter bij een merrie met bloed past dan bij een merrie die bloed nodig heeft Lachen