Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Maar denk er is goed over na en dan niet alleen van de zonnige kant maar denk ook eens goed na over de dingen die misschien niet goed kunnen zijn. Als ik jou was zou ik lekker andere dingen gaan doen en pas als de pony's er écht klaar voor zijn rustig aan en met een goede desnoods met een professionele hulp gaan beginnen. En dan nog wat: Er zijn heel veel van die mensen die denken dat shetlanders maar een stuk speelgoed is dus dat je daar zomaar op kan stappen en er vandoor kan gaan. Daar kan ik nogal kwaad om worden. karoliena schreef:Nou een pony krijgt op zo'n manier dus nooit de basis te kennen en meot dus maar leren dat eals er been gegeven word goed hard dat hij dan dus meot lopen, vind het een zeer slechte aak het is zoals eerder gezegd geen speelgoed.
, Je moet je pony eerst aan de longeer lijn zetten en dan na een tijd met jou erop dan kun jij voorzichtig met je benen en dan de gene die de longeerlijn vast heeft die doet het met zijn stem en als de pony daar niet op reageert een beetje met de longeerlijn. Maar ik geloof dat jullie niet erg veel geld hebben voor de pony dus mijn advies gewoon niet rijden. Heel simpel maar wel goed.
. Maar jij weet blijkbaar niet hoe rijden in elkaar steekt dus dat houd dan maar op. Ies_ schreef:karoliena schreef:Nou een pony krijgt op zo'n manier dus nooit de basis te kennen en meot dus maar leren dat eals er been gegeven word goed hard dat hij dan dus meot lopen, vind het een zeer slechte aak het is zoals eerder gezegd geen speelgoed.
Mee eens, Je moet je pony eerst aan de longeer lijn zetten en dan na een tijd met jou erop dan kun jij voorzichtig met je benen en dan de gene die de longeerlijn vast heeft die doet het met zijn stem en als de pony daar niet op reageert een beetje met de longeerlijn. Maar ik geloof dat jullie niet erg veel geld hebben voor de pony dus mijn advies gewoon niet rijden. Heel simpel maar wel goed.
Ies_ schreef:
Mee eens, Je moet je pony eerst aan de longeer lijn zetten en dan na een tijd met jou erop dan kun jij voorzichtig met je benen en dan de gene die de longeerlijn vast heeft die doet het met zijn stem en als de pony daar niet op reageert een beetje met de longeerlijn. Maar ik geloof dat jullie niet erg veel geld hebben voor de pony dus mijn advies gewoon niet rijden. Heel simpel maar wel goed.
)
Acqouy schreef:dat merk je vanzelf wel als hij niet meer loopt en normaal wel dan vind hij jou waarschijnlijk te zwaar maarj e kan het ook merken door dat hij gaat wankelen als je op stijgt dat hoor je vaak maar licht ook aan je lengte duss