Hier nog iemand die een aparte kruising heeft namelijk een volle broer van reina haar paardtje.Dus ook edking hillx belgische merrie een geweldig paard zou hem voor geen goud meer willen missen.Mijn allesie......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sies schreef:Ik heb een kruising tussen een merrie van (ED King Hill (ja nogeentje dus) en een Tinkerhengst (The Offspring)
De fokster is ook een bokker en heeft na de dekking zeer veel commentaar over zich heen gekregen.
Ik heb Jewel van haar gekocht en ze is nu 8 maanden. Ze lijkt (nu) op een zeer grote tinker.
Maar ze blijft een toverbal.
De keus van deze kruising was: de fokster is eigenaar van de ed king hill merrie en haar man van The Offspring. Dus eigen paard laten dekken door eigen hengst.

Is een kruising. haar vader is Edkinghill. Maar MOEDERS VADER is: Bonte bart http://www.pferdemarkt.de/suche/view.ph ... eLength=50
vind jullie hengst wel super mooi!!! helaas geen merrie beschikbaar om te laten dekken en mijn bijrijdpaardje is drachtig en wordt ook alleen gedekt door warmbloedjes... anders zou ik wel eens willen weten wat er uit een zwarte springgefokte merrie van 1,65 en een tinkerhengst zou komen

.
.. Dus dat je er niet veel geld voor zo'n kruizing krijgen kan is niet altijd waar
Het opleidingsniveau en wanneer je toch wel papieren hebt (die van mij had dus appaloosa papieren) dan kan je ze toch nog altijd goed verkopen.

Mooi dier; echt zonde dat die hengst er niet meer is.
) Skippy01 schreef:ik heb in principe niets tegen kruisingen, absoluut niet, maar ik ben niet gek op arabisch bloed, dat is mijn mening... ieder heeft recht op zijn mening in nederland...
ik heb laatst een kruising fries * engels volbloed gezien, die vond ik dan wel weer leuk... het licht mij er niet aan dat je met friesen kruist, absoluut niet, maar ik hou niet van arabisch bloed... als er volbloed bij moet zie ik liever engels bloed... (maar goed, ik ben dan ook in extreme mate anglofiel)
Perrokai schreef:Skippy01 schreef:ik heb in principe niets tegen kruisingen, absoluut niet, maar ik ben niet gek op arabisch bloed, dat is mijn mening... ieder heeft recht op zijn mening in nederland...
ik heb laatst een kruising fries * engels volbloed gezien, die vond ik dan wel weer leuk... het licht mij er niet aan dat je met friesen kruist, absoluut niet, maar ik hou niet van arabisch bloed... als er volbloed bij moet zie ik liever engels bloed... (maar goed, ik ben dan ook in extreme mate anglofiel)
Wat heb je tegen arabisch bloed dan ? Vind je mijn paard niet leuk omdat je nu weet dat er arabisch bloed in zit. Het is dat ik het zeg maar niemand ziet het of twijfelt er zelfs maar aan. Ze verwachten een hoop maar geen arabisch bloed. Als je het niet had geweten had je hem (als je van friesen houdt) wel leuk gevonden, dat snap ik er niet aan....
Skippy01 schreef:ik denk dat deze discussie een beetje zinloos is, denk je ook niet... je wil gewoon horen dat ik jouw paard wel leuk vind... ik daarentegen vind paarden waar arabisch bloed in zit niet mijn type paarden. kan best een leuk paardje zijn om te zien, maar IK hou NIET van ARABISCH bloed! dat is mijn goed recht toch? het karakter staat me niet aan, de hele heisa omtrend die fokkerij niet en het schreeuwerige van de hengsten ook niet... en er zijn best uitzonderingen, maar het zijn gewoon niet mijn paarden. friesen wel, die zijn koeler in de kop, maar kunnen wel hun gewicht en kracht tegen je gebruiken, als je dat combineert met het schreeuwerige, vaak hysterische van arabieren, dan kom je op een paard dat mij niet aanstaat... (en er zullen best uitzonderingen zijn)
engels bloed daarentegen is minder schreeuwerig, kalmer, ondanks dat dat ook zeer felle paarden zijn... maar dat is gewoon mijn mening, die hoef je niet te delen... als je maar accepteert dat ik het zo voel...