Wie scheert er nog meer zijn/haar Cob

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Re: Wie scheert er nog meer zijn/haar Cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:51

@Ik snap deze beredenering nooit zo goed... Paarden moeten oh zo natuurlijk gehouden worden... Maar waarom berijd je een paard dan? Dat gebeurd in de natuur ook niet, je behoord hem ook geen eten te geven, dat zoekt hij in de natuur zelf, een hoefsmid en da hoeft er ook niet aan te pas te komen, dat hebben ze in de natuur ook niet.... enz enz enz...

Beetje off-topic:
Hier heb je natuurlijk wel gelijk in, maar dat zou betekenen dat ik mijn pony beter los kan laten op de Veluwe....Al zou ze dat best leuk vinden, denk ik, al dat gras! Knipoog Alhoewel er natuurlijk helemaal geen echte natuur meer is in ons prachtige landje, dus er is een grens aan natuurlijk houden. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best kan doen om mijn pony zo natuurlijk mogelijk te houden als enigszins mogelijk is, waarbij natuurlijk altijd de gezondheid de belangrijkste rol speelt. Dus dat betekent voor mij en mijn pony: dag en nacht buiten zonder dek en (dus) ongeschoren, maar 's zomers wél een pyama aan tegen de jeuk van het zomereczeem. Tja, je moet wat...

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:23

ik scheer die van mij niet, ze heeft niet zo'n hele dikke wintervacht en ik vind het niet nodig;). heb er geen last van ofzoo Tong uitsteken

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 17:31

We vragen ook specifiek wie er zijn welsh cob scheert, dat andere paarden niet zo dik in het haar zitten weten wij ook wel.

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:55

Dyonne schreef:
Dan heb jij geluk met die vacht. Hier is het helaas al vaker gebeurd dat het meer dan 24 uur kostte eer de pony weer droog was. Helaas ook wel hele dikke vacht hoor. Tegenwoordig rijd ik gewoon niet lang meer, om te zorgen dat die niet zo lang nat staat.
Overigens kunnen ze bij ons vanwege de landsoort toch niet dag en nacht buiten, dus eigenlijk hebben ze die dikke vacht heel niet nodig.
Met buitenrijden is de pony waar ik op rijd, nooit zo nat als met fanatieke dressuur. Vooral verzamelen etc kost veel energie.
Op buitenrit draaf ik wel veel, maar kost toch minder.

24 uur?? jemig zeg! dat kan ik me haast niet voorstellen...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:02

Ja, gebeurd echt hoor. Bij ons op de vereniging zelfs meer mensen met zelfde probleem bij de pony's. Velen lopen nog veel buiten, en daardoor die dikke vacht, en toch wel zware arbeid. Pony loopt niet voor niets op Z-niveau aangespannen.
Maar goed, dit jaar doen we het wat rustiger omdat hij niet geschoren is. Maar als ik in de ochtend dressuur getraind heb, is hij de avond nog wel nat.

Dit is trouwens ook weer per Cob verschillend. Heb er ook tijdje eentje gereden, en die was binnen 2 uurtjes helemaal droog, ookal had ik haar helemaal nat gereden.

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:03

wow, dat is echt vervelend zeg..
dan mag ik niet zeuren Bloos

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:25

Ik wil mijn welsh volgend jaar laten scheren (heb wel een welsh K).
Had alleen een vraagje, waarvoor dient het om het zadelvlak niet te scheren?
Vind de kleurtjes trouwens altijd wel mooi van geschoren pony's, vooral het kleurtje van de pony van Charly Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:06

Valentijn, ik laat het stukje zadel zitten ivm schuren! ben bang dat ze er anders last van gaat krijgen nl!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:34

Hier gaat alles eraf als we scheren, behalve de sokken. Voor de rest wel compleet de benen. Ook de zadelplek, staat zo lelijk als er tuig op gaat.