[H] [paard] hengst gezocht voor mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: [H] [paard] hengst gezocht voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:28

Ik denk niet dat de TS zit te wachten op gezeur over dat ze haar paard niet mag laten vermeerderen, ook wel fokken genoemd.

Misschien moeten jullie allemaal eerst eens even lezen waar dit topic nou precies overgaat, het gaat in ieder geval niet over het onderwerp waar jullie het over hebben Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:30

Misschien kan jij dat ook doen. Waar je nu mee komt is mosterd na de maaltijd... Knipoog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:13

SJANNE_DARK schreef:
wat vinden jullie van game boy? http://www.uytert.nl/

Ik weet niet of het voor Game Boy ook geld maar zijn vader Gribaldi geeft niet een sterk achterbeen door (lees ik hier vaak)

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:25

vind het voor dit type hengst geen verkeerde prijs. Alleen weet je niet wat hij wel/en niet vererft omdat het een jonge hengst is. Voor 100 euro meer dek je met Democraat, deze hengst is bewezen en geeft veelzijdige paarden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:53

Game boy heeft ook geen sterk achterbeen, terwijl er wel een aantal hengsten achter zitten die wel sterk zijn (pion, ramiro).

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:16

[***] schreef:
Je moet leren lezen, hij is echt niet KWPN goedgekeurd.

Kan je dat ook normaal zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:23

Eh nee, je post 3 x hetzelfde, zoek het dan eerst zelf eens op.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:52

SJANNE_DARK schreef:
* kijk jij wel eens op internet? Bij beroemde goedgekeurde dekhengsten die al veel bereikt hebben kost het insemineren rond 800 of meer wat kost dan een goedgekeurde dekhengst die niets bereikt heef en een gezonde familie achtergrond hebben dan ? zo als jullie weten zouden we het graag rond de 500 voor het dekken of het insemineren. Maar ik vind het belangrijker dat de veulen en de moeder gezond zijn. En ik zou het niet doen als ik geen hulp had van mensen. ik loop stage op een fokstal en die man wil me ook met veel plezier helpen zoeken naar een hengst. Hij heeft er verstand van en hij weet wat hij doet. En natuurlijk komen er ook nog andere medici dingen tegemoet. Ik vroeg me alleen maar af of jullie nog een leuke hengst wisten. Maar ja

Meerdere mensen hebben mij gezegt dat een kwpn`er het geschikste er bij past en daar heb ik zelf ook al aan zitte denken

Er zijn meer dan genoeg goedgekeurde jonge hengsten met veel potentie die maar rond de 700 a 800 euro kosten.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:55

Ik zou gewoon de hengstenkeuringen afgaan. En een jonge hengst uitzoeken die bij je merrie past en die veel potentie heeft. Dan is de prijs nog laag... en heb je een kwalitatief betere hengst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:23

Dit is al een oud(er) topic hoor.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:58

Riverman is ook een leuke hengst, zowel springen als dressuur. Een meisje bij mij op stal heeft een jonge Riverman. Die stroomde door de klasses heen. Superbraaf paard en kan erg leuk lopen.
Weet verder niet hoe hij fokt. Dus kan niet zeggen of ie bij je merrie past.
De hengst staat ter dekking bij de Gebroeders Van Manen en wordt door Diederik van Silfhout gereden.