Tja dat soort dingen hou je toch denk ik. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik toen ik nog wedstrijden reed met een fjord pas echt geloofde dat ik benadeeld werd in mijn punten toen ik een 1 had voor de verzorging omdat mijn paard niet opgevlochten was...Hij had wel een keurig kammetje. Ik heb 2 KWPN'ers gehad en heb nu samen met mijn vriend 2 fjorden en een trekpaard. Niet omdat de KWPN'ers niet leuk waren, te heet waren of niet te rijden waren...sterker nog het waren fantastische paarden waar we helaas om gezondheidsredenen van de paarden afscheid van hebben moeten nemen. Anders hadden we ze nog gehad. Ik val altijd op het karakter van een paard, niet op het ras of afstamming. Met bepaalde rassen heb je meer klik dan met het andere dat is nou eenmaal zo. Ik zal zelf niet snel een arabier kopen omdat het niet bij mij past, maar dat wil niet zeggen dat ik arabieren verschrikkelijk vind of dat geen enkele arabier bij mij past. Het spreekt mij gewoon minder aan. Terwijl ik de arabier van mijn stalgenootje echt een leuk dier vind. Een heel terughoudend paardje die af en toe toch stiekem bij je komt knuffelen en daar echt van kan genieten. Ik denk dat het toch dat het ook vaak te maken heeft met het onbekende. Zo heb ik een instructrice gehad die fjorden helemaal niets vindt, tot ze op de mijne stapte en hem toch wel erg leuk vond voor een fjord...en hij is echt niet anders dan de andere fjorden.