Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyjoyce

Re: Uitgelachen omdat je een Haflinger hebt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:22

Ik heb zelf geen Haflinger maar ik vind het wel belachelijk dat mensen uitgelachen worden omdat ze een Haflinger hebben of wat voor ander ras dan ook.
Ik hou zelf ook niet echt van koudblouden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze lelijk zijn en dat ik daarom mensen die wel dat soort rassen hebben moet gaan uitlachen.
Iedereen heeft toch zijn eigen smaak?

LonnekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:14

Ik zou me er niks van aan trekken miss. zijn ze gewoon jaloers en als jij je paardje wel leuk vind laat ze maar lekker zeuren:D

DeesJunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:16

het gaat toch om je paardje.. Niet hoe hij der uit ziet..
uiterlijk zegt niet alles.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:20

Daar moet je idd maar boven zien te staan...
Is toch ook wel heel sneu dat mensen gaan lachen omdat ze vinden dat je paardje 'te min' is...
Ik vraag me dan af wie er op zijn beurt dan te min is Knipoog
Gelukkig zijn met je paard heeft niet met schoonheid of de prijs van je paard te maken, maar met de band die hij met je beestje hebt Ja

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:45

Tja dat soort dingen hou je toch denk ik. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik toen ik nog wedstrijden reed met een fjord pas echt geloofde dat ik benadeeld werd in mijn punten toen ik een 1 had voor de verzorging omdat mijn paard niet opgevlochten was...Hij had wel een keurig kammetje. Ik heb 2 KWPN'ers gehad en heb nu samen met mijn vriend 2 fjorden en een trekpaard. Niet omdat de KWPN'ers niet leuk waren, te heet waren of niet te rijden waren...sterker nog het waren fantastische paarden waar we helaas om gezondheidsredenen van de paarden afscheid van hebben moeten nemen. Anders hadden we ze nog gehad. Ik val altijd op het karakter van een paard, niet op het ras of afstamming. Met bepaalde rassen heb je meer klik dan met het andere dat is nou eenmaal zo. Ik zal zelf niet snel een arabier kopen omdat het niet bij mij past, maar dat wil niet zeggen dat ik arabieren verschrikkelijk vind of dat geen enkele arabier bij mij past. Het spreekt mij gewoon minder aan. Terwijl ik de arabier van mijn stalgenootje echt een leuk dier vind. Een heel terughoudend paardje die af en toe toch stiekem bij je komt knuffelen en daar echt van kan genieten. Ik denk dat het toch dat het ook vaak te maken heeft met het onbekende. Zo heb ik een instructrice gehad die fjorden helemaal niets vindt, tot ze op de mijne stapte en hem toch wel erg leuk vond voor een fjord...en hij is echt niet anders dan de andere fjorden.