Vraag over upper-class x montecristo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unexpected_

Re: Vraag over upper-class x montecristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 16:11

sarabande schreef:
Michelle19 schreef:
Vind je dat grappig? Zou jij die dieren niet willen redden dan? Het zal jouw veulen maar zijn die erbij staat!

Nee ik vind het niet grappig ik meen dat serieus, omdat jij duidelijk laat merken niet op kwaliteit alleen op prijs te selecteren en klaarblijkelijk geen idee hebt wat het kost om een veulen op te fokken etc etc.

Iedereen doet aanvankelijk zijn uiterste best om jou van advies te dienen, omdat je zegt zoveel verstand van paarden en zo te hebben en jij hebt het alleen maar over het aanschafbedrag. Een dekking met drachtigingsbegeleiding en onderhoud van de merrie een jaar is al duurder dan 2000 euro dus alles wat onder die prijs weggaat is van mindere kwaliteit.
Aleen de opfokkosten voor zon minder veulen zijn net zo hoog als die voor een goedkoop beessie en en het einde ben je een bult geld kwijt en hebt iets waar je weinig mee kan.
Dat zou je moeten weten met als je echt kennis van paarden en wat daarbij komt hebt.

Zoals ik al eerder zei: ja ik heb wel verstand van paarden, maar niet over het fokken en de prijzen daarvan!!!!!!! Dus ja je kan het me kwalijk nemen maar ja laat ook maar... je hoeft jezelf niet te bewijzen hoor...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:16

Michelle19 schreef:
Zoals ik al eerder zei: ja ik heb wel verstand van paarden, maar niet over het fokken en de prijzen daarvan!!!!!!! Dus ja je kan het me kwalijk nemen maar ja laat ook maar... je hoeft jezelf niet te bewijzen hoor...

doe eens rustig.
iedereen geeft advies en jij neemt het niet aan, dus zoveel verstand heb jij er niet van.
ze vertellen de waarheid en geen onzin hoor, anders had je ook geen topic erover moeten openen.

en dan nog, paarden koop je als je er een klik mee hebt, papier maakt niks uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:30

Merk weer dat er hier een wedstrijdje gedaan word wie het meeste verstand van paarden heeft Verward

Lekker belangrijk. Koop gewoon een dier wat je aanstaat en wat je portomonnee aanstaat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:42

Sammie schreef:

Waar is je oordeel op gebaseerd?
Het is niet duur, dus kwalitatief onvoldoende Verward
De foto's zijn echt te ongunstig genomen om het veulen goed te beoordelen... het papier is misschien niet bijzonder, maar is verder ook niets mis mee....
Of knap je af op het gelderse? Kan gerust zijn dat de TS dat juist aansprekend vindt.
Beetje kort door de bocht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:48

Aimee schreef:

De foto's zijn echt te ongunstig genomen om het veulen goed te beoordelen... het papier is misschien niet bijzonder, maar is verder ook niets mis mee....
Of knap je af op het gelderse? Kan gerust zijn dat de TS dat juist aansprekend vindt.

Inderdaad........Sammie, onderbouw eens waarom je er niets aan vind?

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:23

Ketaki schreef:
Michelle19 schreef:

doe eens rustig.
iedereen geeft advies en jij neemt het niet aan, dus zoveel verstand heb jij er niet van.
ze vertellen de waarheid en geen onzin hoor, anders had je ook geen topic erover moeten openen.

en dan nog, paarden koop je als je er een klik mee hebt, papier maakt niks uit.

Laat maar joh jij denkt wat je denkt oke..

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:24

Aimee schreef:
Sammie schreef:

Ik ben het ermee eens...

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:29

Ik hoef niet meteen het beste van het beste te hebben. Ik wil uiteraard wel de dressuur sport ermee in, maar alles heeft nu eenmaal tijd nodig. En inderdaad je moet er wel geld voor hebben. Ik luister wel naar jullie adviezen en ik kan er ook wat mee, maar ik luister niet naar mensen die denken dat ik minder ben dan zij... Iedereen moet dingen leren en iedereen heeft weer andere ervaringen. En daar kan je veel mee. Ik ga zaterdag gewoon bij dat veulen kijken en misschien is het wat..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:30

Aimee schreef:
Sammie schreef:
Vind ik helemaal niks aan Nagelbijten / Gniffelen
Zo, dat is knap. Dat jij op 1 zinnetje : "Dat ik daar niks aan vind" allemaal op kan maken dat ik op gelderse afknap, dat het kwalitatief onvoldoende is, dat het papier niet bijzonder is ect ect. Dat is pas kort door de bocht.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:31

Michelle19 schreef:
Laat maar joh jij denkt wat je denkt oke..

wat bedoel je hier eigenlijk mee.
jij reageert alsof je wordt aangevallen.
en wij vertellen de waarheid.

volgens mij kan er wel eenslotje op.
je zit hier alleen maar ruzie te maken Boos!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:32

Papier zou mij ook al niet aanspreken. Smaken verschillen toch?

En Michelle moet wat anders reageren, anders had je dit topic niet moeten openen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:32

heb al een tem gestuurd.
je gaat toch niet ruzie maken als we jouw adviezen geven

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:47

Sammie schreef:
Zo, dat is knap. Dat jij op 1 zinnetje : "Dat ik daar niks aan vind" allemaal op kan maken dat ik op gelderse afknap, dat het kwalitatief onvoldoende is, dat het papier niet bijzonder is ect ect. Dat is pas kort door de bocht.

Je geeft aan dat je het helemaal niets vindt... terwijl je drie dingen van het veulen weet: 1) het papier, dat gedeeltelijk gelders is. 2) de kleur, verder is van de foto's weinig op te maken. 3) de vraagprijs, wat veel mensen als een meetpunt voor kwaliteit zien.
Daarop vraag ik waar je oordeel op is gebaseerd.... vraagtekens geven immers vragen aan, geen oordelen....

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:50

Ik ben niet boos hoor... ik leg nergens wakker van en zoals ik al zei ik volg wel jullie adviezen op, maar ik begon niet met de reacties over verstand of geen verstabd hebben....
Ik heb geen zin om erover door te ratelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:58

Michelle19 schreef:
Ik ben niet boos hoor... ik leg nergens wakker van en zoals ik al zei ik volg wel jullie adviezen op, maar ik begon niet met de reacties over verstand of geen verstabd hebben....
Ik heb geen zin om erover door te ratelen

Michelle19 schreef:
Hallo ik ben Michelle en ik heb veel verstand van paarden en alles eromheen alleen ben ik niet zoooo goed bekend met afstammingen. Ik ben van plan om een veulen/jaarling te kopen (dressuur) en ik ben er twee tegen gekomen; - merrieveulen Upper-class x Montecristo (3500 euro)
- merrieveulen Upper-class x Wellington x formateur (3500 euro)

Wie weet er meer over deze afstammingen en wie weet of die vraagprijs ook terecht is? Ik hoop iets te horen van jullie en alvast bedankt!!!!

groetjes Michelle

Het lijkt me beter om wat zorgvuldiger te zijn met wat je zegt, vooral als mensen de moeite nemen om je serieus antwoord geven

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:18

Ik zet dit topic op slot.
Het dwaalt een heel eind af van de beginpost en niet in positieve zin. TS lijkt niet echt iets met de reacties te doen, behalve terugschoppen en ik denk dat het feit dat papier niet allesbepalend is inmiddels wel duidelijk is.