AAAAHHHH ben echt blij:)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilove

Re: AAAAHHHH ben echt blij:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:15

succes!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:19

enn ??

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:21

Denk je er nog over na om 'm toch te laten keuren?

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:45

De mijne is in ieder geval goedgekeurd, en staat al bij mij op stal!!!!

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:29

Toevallig zal ik dit topic en gaat dit dus over mijn pony...
De reden dat ik heb gezegt dat ik de kosten van een keuring niet wil betalen is omdat ten eerste de pony absoluut niet duur is, ten tweede omdat ik zelf student ben en ik dat geld dus ook niet heb....Dus dat wil helemaal niet zeggen dat hij niet goed is want dat is hij echt wel ! alleeen wat mager maar ik heb ook eerlijk verteld hoe dat komt...Maar ja, als je denkt dat je voor dat geld een andere volbloed arabier kunt kopen, moet je dat doen..Ik weet zeker dat iman niets mankeert maar ga alleen niet veel geld neerleggen voor een keuring..Als het nu ging om een pony van een paar 1000 euro kan ik me er iets bij voorstellen maar in dit geval niet. En bovendien heb ik ook uitgelegd dat die pony mij al heel veel geld heeft gekost en ik dus het geld daarvoor niet meer heb...

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:37

rhaps schreef:
De reden dat ik heb gezegt dat ik de kosten van een keuring niet wil betalen is omdat ten eerste de pony absoluut niet duur is, ten tweede omdat ik zelf student ben en ik dat geld dus ook niet heb....Dus dat wil helemaal niet zeggen dat hij niet goed is want dat is hij echt wel ! alleeen wat mager maar ik heb ook eerlijk verteld hoe dat komt...Maar ja, als je denkt dat je voor dat geld een andere volbloed arabier kunt kopen, moet je dat doen..Ik weet zeker dat iman niets mankeert maar ga alleen niet veel geld neerleggen voor een keuring..Als het nu ging om een pony van een paar 1000 euro kan ik me er iets bij voorstellen maar in dit geval niet. En bovendien heb ik ook uitgelegd dat die pony mij al heel veel geld heeft gekost en ik dus het geld daarvoor niet meer heb...

meid maak je niet druk Knipoog , het is heel normaal dat de koper de kosten voor een keuring betaald!
Ik hoop dat je snel een lief baasje voor hem vindt Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:49

het is inderdaad niet vreemd hoor dat de koper de keuring betaald. het is ons geleerd. wie de keuring aanvraagd die betaald hem.

en als koper zijnde.. als hij afgekeurd wordt. wees blij anders was je het geld voor het hele paard kwijt.

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:54

Als er een klinische keuring wordt uitgevoerd
vind ik dat de kosten zijn als hij goedgekeurd wordt voor de koper
en wordt hij afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper

een verkoper kan je van alles wijs maken
en door een keuring komt de waarheid aan et licht

de verkoper in dit geval is er zeker van dat hij 100procent gezond is
dus waarom wil je dan niet de kosten op je nemen als hij afgekeurd zou worden er ligt dus al een twijfel bij de verkoper

dus niet kopen in dit geval

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:21

happpyveer schreef:

dus waarom wil je dan niet de kosten op je nemen als hij afgekeurd zou worden er ligt dus al een twijfel bij de verkoper

nou dus NIET de normale gang van zaken !!

wat als jij bij een handelaar je paard koopt denk je nu echt dat de handelaar die kosten op zich neemt??

zo ook een fokker of partikulier JIJ wilt een keuring dus of hij nu afgekeurd of goed gekeurd word jij betaald de keuringskosten en wil jij die niet betalen dan keur je niet en zoek je lekker verder.... Haha!

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:33

Blij te horen dat meer mensen het met mijn opinie eens zijn...
Ik dacht al dat het aan mij lag...
Ik heb ook nog eens nagevraagd bij een grote handelsstal bij ons in de buurt en die hebbenm ook de regel wie de keuring wil, die betaald hem ook.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:43

Ik ben het helemaal met jouw manier van regelen eens hoor Rhaps. Als zei graag wilt dat hij gekeurd word, dan moet ze dat zelf betalen. Als hij afgekeurd word zal dat wel een gebrek zijn die voor jouw ook nog niet bekend is. Want ik neem aan dat jij echt wel eerlijk hierover bent. Lachen
En als je pony echt zo goedkoop is, kunnen hun best toch nog die Keuringskosten erbij nemen. Jij wil juist van die pony af, dan ga je er toch niet alleen maar meer voor betalen?!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:21

Tja, ik vind het dus heel dubbel, ook bij mijn arabiertje zou ik eventuele afkeuringskosten betaald moeten hebben, maar dit paardje wou ik gewoon heel graag hebben, dus heb ik er toch mee ingestemd!

Er bestaan in ieder geval veel verschillende meningen( gelukkig maar)
Mijn mening is; de verkoper is er van overtuigd dat het paard goed is, bewijs het maar, dan is er toch ook niets om je druk over te maken?
Bij een verborgen gebrek die aan het licht komt; ik neem aan dat de verkoper een goed paard wilt verkopen.

Nogmaals dit is mijn mening, daar hoeft verder niemand het mee eens te zijn Haha!

falcolief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:37

Ik heb 2 weken geleden ook een arabier gekregen naam:sem.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:40

Ik verkoop mijn pony idd gewoon in alle eerlijkheid en ben me absoluut niet bewust van een afwijking of wat dan ook....
Maar dat wil niet zeggen dat ik een dierenarts ben en een röntgenapp tegelijk, met andere woorden, ik ben mij niet bewust van een gebrek maar je weet maar nooit wat er uit zo'n onderzoek komt...Zo ken ik ook een paard wat Z sprong en op de foto's is afgeleurd terwijl hij klinisch helmaal oke was.....

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:08

rhaps schreef:

ik snap dit ook wel maar waarom wou je wel de kosten betalen als ik hem nog eeen paar maanden liet staan?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 11:11

absque_dubio schreef:
Ik ben het helemaal met jouw manier van regelen eens hoor Rhaps. Als zei graag wilt dat hij gekeurd word, dan moet ze dat zelf betalen. Als hij afgekeurd word zal dat wel een gebrek zijn die voor jouw ook nog niet bekend is. Want ik neem aan dat jij echt wel eerlijk hierover bent. Lachen
En als je pony echt zo goedkoop is, kunnen hun best toch nog die Keuringskosten erbij nemen. Jij wil juist van die pony af, dan ga je er toch niet alleen maar meer voor betalen?!

maar weet je wat het was. hij had iets aan zen hoef. zij wist zeker dat het niks was. wij waren er niet helemaal zeker van.
als zij er zeker van is dat hij goedgekeurd werd kan zij toch de kosten op zich nemen als dat niet het geval is?
maar ik vind het zowieso niet kunnen als je belt dat je voorzien bent, dat de verkoper dan maar zomaar ophangt.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:42

nu moet je dus geen leugens in de wereld brengen want jij liet jou moeder opbellen dat jullie er vanaf zagen en toen heb ik gewoon nmetjes gezegt dat jullie dat zelf moetsen weten en netjes het gesprek afgerond...Ik hou er niet van als mensen mij zwart gaan maken !!! Wat mij betreft lieg je nu gewoon, vraag maar aan je moeder !

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:44

En wat die hoef betreft heb ik gezegt wat er mee was en dat dat volgens de hoefsmit helemaal goed kwam, dus wat moet ik er dan nog meer aan doen... Ik zou zeggen zoek lekker verder naar een een paardje maar hou op onzin over mij en mijn pony in de wereld te brengen!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:54

rhaps schreef:
nu moet je dus geen leugens in de wereld brengen want jij liet jou moeder opbellen dat jullie er vanaf zagen en toen heb ik gewoon nmetjes gezegt dat jullie dat zelf moetsen weten en netjes het gesprek afgerond...Ik hou er niet van als mensen mij zwart gaan maken !!! Wat mij betreft lieg je nu gewoon, vraag maar aan je moeder !

toevallig heeft mijn moeder dit verteld.
en ik vertel geen leugens, ik geef eerlijk mijn mening.
en heb ook gezegt dat het een super paardje was en dat ik het jammer vond dat het niks is geworden.

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:55

Nou, dan zou ik nog maar eens aan je moeder navragen hoe dat ging want zo is het dus echt niet gegaan !!
En het is ook een super paardje !

Hoop voor je dat je aan ander paardje vind...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:56

dankjwl en jij ook!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 13:58

happpyveer schreef:

ben het hiermee eens