Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

rhaps schreef:Toevallig zal ik dit topic en gaat dit dus over mijn pony...
De reden dat ik heb gezegt dat ik de kosten van een keuring niet wil betalen is omdat ten eerste de pony absoluut niet duur is, ten tweede omdat ik zelf student ben en ik dat geld dus ook niet heb....Dus dat wil helemaal niet zeggen dat hij niet goed is want dat is hij echt wel ! alleeen wat mager maar ik heb ook eerlijk verteld hoe dat komt...Maar ja, als je denkt dat je voor dat geld een andere volbloed arabier kunt kopen, moet je dat doen..Ik weet zeker dat iman niets mankeert maar ga alleen niet veel geld neerleggen voor een keuring..Als het nu ging om een pony van een paar 1000 euro kan ik me er iets bij voorstellen maar in dit geval niet. En bovendien heb ik ook uitgelegd dat die pony mij al heel veel geld heeft gekost en ik dus het geld daarvoor niet meer heb...
, het is heel normaal dat de koper de kosten voor een keuring betaald!
happpyveer schreef:Als er een klinische keuring wordt uitgevoerd
vind ik dat de kosten zijn als hij goedgekeurd wordt voor de koper
en wordt hij afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper
een verkoper kan je van alles wijs maken
en door een keuring komt de waarheid aan et licht
de verkoper in dit geval is er zeker van dat hij 100procent gezond is
dus waarom wil je dan niet de kosten op je nemen als hij afgekeurd zou worden er ligt dus al een twijfel bij de verkoper
dus niet kopen in dit geval

rhaps schreef:Toevallig zal ik dit topic en gaat dit dus over mijn pony...
De reden dat ik heb gezegt dat ik de kosten van een keuring niet wil betalen is omdat ten eerste de pony absoluut niet duur is, ten tweede omdat ik zelf student ben en ik dat geld dus ook niet heb....Dus dat wil helemaal niet zeggen dat hij niet goed is want dat is hij echt wel ! alleeen wat mager maar ik heb ook eerlijk verteld hoe dat komt...Maar ja, als je denkt dat je voor dat geld een andere volbloed arabier kunt kopen, moet je dat doen..Ik weet zeker dat iman niets mankeert maar ga alleen niet veel geld neerleggen voor een keuring..Als het nu ging om een pony van een paar 1000 euro kan ik me er iets bij voorstellen maar in dit geval niet. En bovendien heb ik ook uitgelegd dat die pony mij al heel veel geld heeft gekost en ik dus het geld daarvoor niet meer heb...
absque_dubio schreef:Ik ben het helemaal met jouw manier van regelen eens hoor Rhaps. Als zei graag wilt dat hij gekeurd word, dan moet ze dat zelf betalen. Als hij afgekeurd word zal dat wel een gebrek zijn die voor jouw ook nog niet bekend is. Want ik neem aan dat jij echt wel eerlijk hierover bent.![]()
En als je pony echt zo goedkoop is, kunnen hun best toch nog die Keuringskosten erbij nemen. Jij wil juist van die pony af, dan ga je er toch niet alleen maar meer voor betalen?!

rhaps schreef:nu moet je dus geen leugens in de wereld brengen want jij liet jou moeder opbellen dat jullie er vanaf zagen en toen heb ik gewoon nmetjes gezegt dat jullie dat zelf moetsen weten en netjes het gesprek afgerond...Ik hou er niet van als mensen mij zwart gaan maken !!! Wat mij betreft lieg je nu gewoon, vraag maar aan je moeder !

happpyveer schreef:Als er een klinische keuring wordt uitgevoerd
vind ik dat de kosten zijn als hij goedgekeurd wordt voor de koper
en wordt hij afgekeurd zijn de kosten voor de verkoper
een verkoper kan je van alles wijs maken
en door een keuring komt de waarheid aan et licht
de verkoper in dit geval is er zeker van dat hij 100procent gezond is
dus waarom wil je dan niet de kosten op je nemen als hij afgekeurd zou worden er ligt dus al een twijfel bij de verkoper
dus niet kopen in dit geval