[TI] waarom tinkers zo duur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Re: waarom tinkers zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:26

Mariska_28 schreef:
... Op zich een goed teken dat er bijna geen op de markt staan, in tegenstelling tot de vele Friezen Cool

Dat is idd gunstig voor de Tinkers. Teken dat er nog niet aan overvloed is. Hopelijk blijft dat zo nog lang duren, maar ik ben bang dat iedereen nu maar raak fokt om er 'rijk' van te willen worden en dat er dan te veel komen en de handel in gaan. Boos!
Shetlanders zijn er ook al veel te veel vind ik.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:50

[quote="Sokkebok/] maar ik ben bang dat iedereen nu maar raak fokt om er 'rijk' van te willen worden en dat er dan te veel komen en de handel in gaan. Boos!
[/quote]

Da's dan wel een illusie voor de meesten.... van fokken is gokken en je wordt er absoluut niet rijk van... maar mensen met paarden hebben hemel op aarde, komen zij te sterven... valt er niks meer te erven Haha!

Arme kids van mij Nagelbijten / Gniffelen

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:42

dat is waar fokken is gokken! UIt 2 goede ouders komt nog geen makkelijk goed verkoopbaar veulen!!!

Ik heb daar een goed voorbeeld van lopen thuis!!!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:22

Mariska_28 schreef:
flicka schreef:
Ik ben héél benieuwd wat de tinkers doen op de Zuidlaardermarkt volgende week. Qua prijs dus.

Nou, voig jaar stonden er hooguit een stuk of 5, waarvan 1 zeer duidelijk kreupele een luxe een kleine en 2 wel leuke, en dat was het... Op zich een goed teken dat er bijna geen op de markt staan, in tegenstelling tot de vele Friezen Cool

nou ook dit jaar stonden er maar een paar hoor, je kon ze op twee handen tellen zo weinig.
heb bij eentje de prijs gevraagd, was een 1.5jarige hengst, grote maat en kostte 1950euro.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:12

Hallo hallo,

Ik denk dat als je goed zoekt je niet zo duur aan een tinker hoeft te komen. Zelf heb ik een poosje geleden een tinker gekocht (beleerd) en heb er een euroriding zadel en hoofdstel bij gekregen.
Ook zat er een medische keuring bij. Ik heb 2100 euro betaald, dus dat vond ik niet duur.
Je moet gewoon goed om je heen kijken en natuurlijk ook een beetje mazzel hebben.
Deze persoon kon het niet meer betalen en zocht echt een goed tehuis. Dat kon (en kan) ik m bieden. Het is trouwens een ruin.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 10:17

Sokkebok schreef:
Mariska_28 schreef:
... Op zich een goed teken dat er bijna geen op de markt staan, in tegenstelling tot de vele Friezen Cool

Dat is idd gunstig voor de Tinkers. Teken dat er nog niet aan overvloed is. Hopelijk blijft dat zo nog lang duren, maar ik ben bang dat iedereen nu maar raak fokt om er 'rijk' van te willen worden en dat er dan te veel komen en de handel in gaan. Boos!

ja zoiets denk ik ook wel eens... wanneer is de markt verzadigd?

froukjen, dat is een nette prijs inderdaad. ben ook wel nieuwsgierig, heb je al foto's online? Lachen

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:16

Hey Pellie,

Ik heb nog niet zoveel mooie foto's van m maar hier is effe een link:http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBHLNSTY.jpg

Als ik meer heb zet ik er nog een paar op.

groetjes Froukjen.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:18

Het lukt niet om een foto er op te zetten.
Help (aub op een simpele manier, ben absoluut niet handig met computers).
Kan wel mail verzenden met bijlage (haha).

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:22

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:30

Hey Flettie,

Super bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:22

froukjen schreef:
Hallo hallo,

Ik denk dat als je goed zoekt je niet zo duur aan een tinker hoeft te komen. Zelf heb ik een poosje geleden een tinker gekocht (beleerd) en heb er een euroriding zadel en hoofdstel bij gekregen.
Ook zat er een medische keuring bij. Ik heb 2100 euro betaald, dus dat vond ik niet duur.
Je moet gewoon goed om je heen kijken en natuurlijk ook een beetje mazzel hebben.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Goed zoeken! Overigens zijn de prijzen op marktplaats ed natuurlijk wel VRAAGPRIJZEN!
Onze twee tinkers waren beslist niet duur en zijn fantastisch..juist ook in de sport. Eentje doet sinds een paar maanden mee aan wedstrijden....Van de springwedstrijden die ze heeft meegedaan heeft ze vrijwel elk parcours (begonnen in de B natuurlijk) foutloos gesprongen en valt ze steeds in de prijzen...Ze heeft nu na een paar wedstrijden meer dan voldoende winstpunten voor de L.
Daarbij komt nog dat ze heel betrouwbaar is met buitenrijden, een superkarakter heeft (en toch lekker eigenwijs) dus wat wil je nog meer van een tinker/paard? Bij het Nederlands stamboek voor tinkers is ze vorig jaar gekeurd en kreeg ze een tweede premie (het lopen ging niet echt fantastisch op eerlijk te zijn).....
Overigens staat er een fotoshoot van haar hier op bokt.......

groetjes!

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:41

froukjen schreef:
Hallo hallo,

Deze persoon kon het niet meer betalen en zocht echt een goed tehuis. Dat kon (en kan) ik m bieden. Het is trouwens een ruin.

Ben ik het mee eens. Ik ben per toeval bij mijn tinkermerrie terechtgekomen. Ik zat een rustige pony tot 1500 euro te zoeken op marktplaats toen ik haar tegenkwam. Ze is wel wat ouder dan de gemiddelde tinkers die ik te koop zie staan (13 jaar) maar ze is geweldig! Dus gewoon geduld, een geweldige tinker hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:22

Tinkers zijn heel populair vandaar Knipoog Trouwens ik vind wel dat er meer voor betaalt, als je minder betaalt is dat eerder bijzonder.... bij gewone pony's (zo noem ik het maar even) is het precies andersom, als iemand graag wil weten wat mijn merrie kostte moet je dat maar even zeggen.... Knipoog

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:45

als je dus goed zoekt kun je best goedkoper aan een tinker komen. Als je er 1 bij een tinkerstal koopt zal t vast duurder zijn, maar GOED zoeken en particulier zijn ze echt wel goedkoper te vinden. Je moet een beetje geluk hebben natuurlijk.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:21

Ik ben ook op zoek naar een Tinker ruin, ik heb al diverse tinkerstallen gemaild en gebeld.
Nou de prijzen slaan de pan uit!
er werd me zelfs verteld dat je voor een goed beleerde tinker tussen de €3000 en €4000 moet rekenen!

Op zicht heb ik ook geen moeite met die €3000, die wil ik er best voor geven, maar meer dan ook niet!
Tinkers zijn duur! daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik vindt het heel erg jammer dat de mensen die recreatief willen rijden, als het ware, de dupe zijn voor deze "prijzenslag".
En daar hoor ik zelf ook bij.
Er wordt niet meer gekeken of de paarden het waard zijn, nee, het gaat erom wat de "GEK"ervoor geeft.
Jammer, want dat maakt de hele boel Kapot!

Een goed voorbeeld hiervan is:
Ik bel voor een 6 jarige ruin, zwart-wit, 1.55.
Ze hebben bij die ruin een probleem ontdekt aan zijn oog.
(maanblindheid of zoiets), is ervoor ingespoten, maar kunnen de garantie niet geven dat het weg gaat,terug komt of dat hij er blind van wordt. NIEMAND weet iets!
Moet normaal €3850 kosten, ik kon hem nu hebben voor €3000.
Maar hij had nog een andere ruin staan, stokmaat 1.58, deze moet €4500 kosten!
Hartstikke gek dus!
Ik wil heel graag een Tinker, maar dit slaat alles!
En dit was dan ook nog eens bij een Tinkestal!
JA jongens, waar gaat dit naartoe, hou het gewoon leuk, ook voor de recreatie ruiter!
Waarom zou deze niet mee mogen genieten van een mooie lieve en goede tinker!!

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:47

Als je wilt wil ik je wel helpen zoeken naar een geschikte en niet te dure tinker?
(al moet je een beetje mazzel hebben).
Laat het me dan maar weten met je wensen erbij.

groetjes Froukjen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:22

Zo zijn nu eenmaal de prijzen.. Als je niet zoveel wilt uitgeven in 1 keer kun je ook kiezen voor een onbeleerd en/ of jonger paard.. Maar dan heb je voor je het paard kunt gebruiken wel meer kosten (stalling, onderhoud ed).. Of je koopt een fiets, kun je ook mee rijden en is stukken goedkoper qua aanschaf en onderhoud Knipoog

Als jij een paard te koop hebt en je kunt 'm verkopen voor 3000,- omdat dat een gangbare prijs is, verkoop jij 'm dan voor 2000,- omdat je een recreatieruiter ook een kans wilt geven?!

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:28

Wat is dus al zei, het hoeft niet zo duur.
Blijf zoeken dan vind je vast wel iets, en ook wel beleerd.
Ik heb echt niet een tinker die minder is omdat hij goedkoper was.

En natuurlijk vragen de meeste mensen meer voor hun tinker omdat dat een gangbare prijs is, maar wie bepaald die gangbare prijs? Dat doen we dus zelf omdat we dat geld er gewoon voor geven.

Maar goed, als je dat er voor over hebt is het natuurlijk prima. Ik zeg dan gewoon op mijn beurt...succes met de verkoop en ik zoek wel verder.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:07

froukjen schreef:
Wat is dus al zei, het hoeft niet zo duur.
Blijf zoeken dan vind je vast wel iets, en ook wel beleerd.
Ik heb echt niet een tinker die minder is omdat hij goedkoper was.

En natuurlijk vragen de meeste mensen meer voor hun tinker omdat dat een gangbare prijs is, maar wie bepaald die gangbare prijs? Dat doen we dus zelf omdat we dat geld er gewoon voor geven.

Maar goed, als je dat er voor over hebt is het natuurlijk prima. Ik zeg dan gewoon op mijn beurt...succes met de verkoop en ik zoek wel verder.

Misschien heb je gelijk... maar ik heb er toch altijd voor gekozen om een paard te kopen wat helemaal naar mijn zin is, dan om een ander paard te kiezen omdat die goedkoper is. Heb eigenlijk nooit zo op de prijzen gelet Bloos Ik ga er vanuit dat het paard, met goed verzorging en geluk, toch rond de 25 - 30 jaar kan worden. En over die tijd bekeken valt de prijs dan wel mee....

Maar dat is mijn mening!

Heb elke dag als ik mijn merrie zie nog steeds : WAUW! Die is van mij.... en ze is alles wat ik zoek in een paard....

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:30

Ik heb mijn tinker uitgezocht omdat hij me aanstond en niet om de prijs want die wist ik toen nog niet eens.
Daar ben ik daarna achteraan gegaan. Toen ik de advertentie had gelezen was ik al verkocht.
De vraagprijs was 2500 euro incl. zadel en hoofdstel en ik heb gezegd dat ik niet meer dan 2000 kon betalen (zadel en hoofdstel hoefden daar dan niet bij in te zitten van mij, die had ik zelf nog wel).
Toch wilde ze m aan mij verkopen voor 2000 euro incl. zadel en hoofdstel dus dat was super.
Ik heb zelf de keuring betaald om er zeker van te zijn dat hij geen mankementen had.
En..helemaal goed gekeurd.

En ook nu ben ik nog harstikke wijs met m Knipoog

Kijk, het paard kan het wel waard zijn over zoveel jaar berekend maar je moet het geld wel hebben Lachen

Iedereen die op zoek is naar een tinker die bij hem/haar past wens ik veel succes (en dat is gemeend hoor Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:01

ik denk dat het er ook wel aan ligt waar je hem koopt Knipoog Mijn merrie was in verhouding helemaal niet zo duur ze kostte 3750 euro... 1*Ze had een veulen in haar buik 2*ze kan erg goed lopen 3*het is een hele lieve merrie Haha! 4*ze is 1e premie+stermerrie
Dus is mijn merrie helemaal niet zo duur geweest en voor het veulen hebben we 1300,- verkocht dus No Problem Knipoog Maar sommige prijzen zijn echt veel te veel! Scheve mond

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:06

Sokkebok schreef:
Mariska_28 schreef:

ja idd, van Shetlanders zijn er erg veel! Op de markt zie je dan ook altijd de meeste Shetlanders staan, en als ze niet verkocht worden worden ze maar meteen naar de slager gebracht Verdrietig Boos! Ik hoop niet dat het ook zo gaat met Tinkers, dan maar wat duurder Knipoog