Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
toverpaardje schreef:nee dat dacht ik al, kan je voor de kleurgenen zelf insturen ?( niet dat ik echt van plan ben dat te gaan doen hoor)
Supertje schreef:Maar bij dat DNA profiel kijken ze naar het hele profiel, niet naar de markers voor de kleurgenen.
BaronGhost schreef:
Hierbij ook een foto va Tarpans Ghost
[***] schreef:Supertje schreef:Maar bij dat DNA profiel kijken ze naar het hele profiel, niet naar de markers voor de kleurgenen.
Hoe kan het DNA profiel van een valkmerrie eruit zien?! Weet iemand dat? Zijn er bijvoorbeeld homozygote valken? Zoja, dan zou het wel leuk zijn om zoiets een keer te laten onderzoeken.
Is het duur?
[***] schreef:Dank je peterina, ga er gelijk even op de site kijken, het is niet echt duur, ik denk dat kost een vermogen.(wat is HYPP?)
Maar valk kan ik dus niet laten testen, alleen de het agoutigen? Ik zou bijvoorbeeld wel willen weten of ze altijd valk vererft, of dat je kan zien of ze het vaak vererft of niet. Er zijn mensen die van hun hengst beweren dat ie bijna altijd valk geeft.
[***] schreef:Dat houdt dus niet zoveel in om te testen.
Er staat nu zelfs een barokke hengst op marktplaats, een schimmel, die valkkleurige veulens zou vererven...