Scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:50

Vjellko schreef:
vjell staat 24/7 buiten op het land jaar rond en hij heeft een racestreep Clown dus zo'n streep geschoren onderaan zn hals door tot ongeveer halverwege zn buik en benen. En dit gaat heel goed. Nu heeft ie ongevoerde regendeken op wordt het echt koud gaat er iets van 250 gram op Lachen

Vjellie en Iwan zijn lid van de race strepenclub Haha!

Iwan wordt dus ook volgens de racestreep geschoren. Echt ideaal, voor mij! En hij krijgt dezelfde dekens op als Vjel.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:06

Niek heeft voor de tweede keer zijn jasje al uitgetrokken. Zondag moest hij er weer aan geloven.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 06:20

Tjo is half september al helemaal kaal gegaan en staat nog steeds zonder deken overdag lekker op het land en de rest op stal. Gaat prima zo.

Scheer jij al voor de 3e keer samanth? Is dat niet een beetje veel?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:21

Vippie schreef:
Tjo is half september al helemaal kaal gegaan en staat nog steeds zonder deken overdag lekker op het land en de rest op stal. Gaat prima zo.

Scheer jij al voor de 3e keer samanth? Is dat niet een beetje veel?

Nee zondag was de tweede keer. Knipoog

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:20

op de manege worden ze niet geschoren, maar het zijn balansruiter paarden dus die zweten niet echt Tong uitsteken

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:22

Alm is sinds gisteren geschoren, eindelijk!!
Het is een mislukte streepmodel geworden Vork
achja, het is functioneel, vandaag eindelijk 3 kwartier écht kunnen rijden zonder al dat gezweet en geplak. En hij was toch superbraaf Lovers

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:01

Hoi,

Ik ga Natilie dit jaar voor het eerst scheren omdat ik vorig jaar toch wel erg met die dikke vacht zat. Na rijden enzo, te lang voordat ze droog is. Ik ga een scheermachine huren bij Divoza als het lukt.
Natilie word helemaal geschoren behalve benen en hoofd. Misschien dat ik de rug ooknog laat zitten, maar daar twijfle ik nog over.

Ze staat nu dag & nacht binnen, maar omdat het bij ons op stal erg koud is krijgt ze een 200 gr op.

Iemand nog tips voor het scheren? Lachen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:28

IwanLuver schreef:
Vjellko schreef:
vjell staat 24/7 buiten op het land jaar rond en hij heeft een racestreep Clown dus zo'n streep geschoren onderaan zn hals door tot ongeveer halverwege zn buik en benen. En dit gaat heel goed. Nu heeft ie ongevoerde regendeken op wordt het echt koud gaat er iets van 250 gram op Lachen

Vjellie en Iwan zijn lid van de race strepenclub Haha!

Iwan wordt dus ook volgens de racestreep geschoren. Echt ideaal, voor mij! En hij krijgt dezelfde dekens op als Vjel.

Maar is die deken dan ook echt nodig, of zou de racestreep ook zonder deken kunnen. 24/7 deken op in het land lijkt me hier niet echt de oplossing, paarden en weidegenoten kennende. (of moet m overal zo enorm vast knopen, maargoed...wil eigenlijk dr dekenloos houden)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:24

He, Nicole, wie heeft bij Iwan de racestreep geschoren dan???
Ik moet er trouwens niet echt aan denken dat als ze geschoren is dat ze dan nog drukker wordt, hihi..
Laatst was ze na een kwartier stappen al nat.. Toen reed ik ook met een vriendin en Tea kon zich daarom niet gedragen..
Ik ga denk ik ook voor de racestreep. Heeft een van jullie, Nicole of Vjellko een foto van het model??

Groetjes Esther..

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:40

@ Annabel: volgens mij kreeg Odin vorige winter geen deken op, ookal was ze in een streep geschoren? Dacht iets gelezen te hebben dat Mop niet met dat deken gedoe wou zitten...

Je kan natuurlijk ook gewoon der keel en borst scheren, daar blijven ze toch droog als het regent.

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:37

Onze Fjord werd nooit geschoren.

OneDiamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:37

Tegenwoordig zie je het wel steeds vaker.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:00

Ik wil tarja maybe ook gaan scheren, ze heeft het echt te warm, alhoewel ze niet eens een dikke vacht heeft. Het enige nadeel, ik vind geschoren fjorden altijd minder mooi qua kleur..maar dat scheelt ook weer per fjord....hebben jullie foto's van jullie geschoren fjorden??

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:24

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:10

Vanita word de 29e geschoren. Zal blij zijn als die dikke vacht er weer af is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:43

omdat [***] straks naar een binnenbox gaat zit ik te denken hem helemaal te scheren.. kan dat als je al een streep hebt geschoren eigenlijk? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:48

heb geen fotos helaas...

HarjoHB105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:34

Hoi,

Ik zou haar zeker helemaal scheren, zeker als je wedstrijden rijdt. Anders duurt het een eeuwigheid eer ze droog is. Maar miss. in de toekomst kan je beter al redelijk vroeg beginnen om een deken op te leggen zodat ze niet al te snel in de wintervacht schiet. Het is ook verstandig om haar pas eind november te scheren, anders is de kans groot dat je haar 2 of 3 keer moet scheren.
Succes met scheren!!!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:35

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:45

heb loulou altijd geschoren toen ik haar nog had Ja
gewoon helemaal kaal en toch 24/7 op de wei. ging prima!

afgelopen week ook een fjord van een oud stalgenootje geschoren. ook helemaal kaal.

heb bij mijn fjord 1x een patroon geschoren (t was toen -10 en vond t wel een erg grote overgang om hem meteen helemaal kaal te scheren) maar vond dat echt geen gezicht net een poedel Clown
maar praktisch was het wel Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:47

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 11:30

Tanja_ schreef:
Hoi,

Ik ga Natilie dit jaar voor het eerst scheren omdat ik vorig jaar toch wel erg met die dikke vacht zat. Na rijden enzo, te lang voordat ze droog is. Ik ga een scheermachine huren bij Divoza als het lukt.
Natilie word helemaal geschoren behalve benen en hoofd. Misschien dat ik de rug ooknog laat zitten, maar daar twijfle ik nog over.

Ze staat nu dag & nacht binnen, maar omdat het bij ons op stal erg koud is krijgt ze een 200 gr op.

Iemand nog tips voor het scheren? Lachen

tips:

Rustig blijven, alles op je gemakje doen. Als je pony t eng vind stel hem dan gerust en als het zn eerste keer is geef hem dan zo'n spuit om rustig te worden (weet de naam even niet)
Het apparaat regelmatig olieën tussen de messen. en steeds de haren weg blazen. en tegen de haren in gaat t makkelijker Haha!

hoop dat je zo een paar tips kan gebruiken zoniet dan hoor ik t wel

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 11:31

_tarja_ schreef:
Ik wil tarja maybe ook gaan scheren, ze heeft het echt te warm, alhoewel ze niet eens een dikke vacht heeft. Het enige nadeel, ik vind geschoren fjorden altijd minder mooi qua kleur..maar dat scheelt ook weer per fjord....hebben jullie foto's van jullie geschoren fjorden??

ja viewtopic.php?f=53&t=673260&hilit=

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:47

Jillyken schreef:
@ Annabel: volgens mij kreeg Odin vorige winter geen deken op, ookal was ze in een streep geschoren? Dacht iets gelezen te hebben dat Mop niet met dat deken gedoe wou zitten...

Je kan natuurlijk ook gewoon der keel en borst scheren, daar blijven ze toch droog als het regent.

Ja klopt, Odin stond de hele winter zonder deken Ja
Ik ga dit jaar natuurlijk weer doorzeuren om haar helemaal te laten scheren, dat is toch even wat mooier Haha!

Zo zag haar race-streep eruit
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:56

zo ziet die van [***] er nu ook uit Ja