Zou mijn merrie drachtig kunnen zijn? Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Zou mijn merrie drachtig kunnen zijn? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:09

DebGizmo schreef:
Nou, we zijn eruit ( hoogstwaarschijnlijk ) niet drachtig!

Aan de ene kant wel jammer ( had het best leuk gevonden ) maar het voordeel is dat ik nu wel een eigen hengst kan uitkiezen! Dus mochten mensen nog ideeën hebben? Knipoog Ik hoor het graag Haha!

Gizmo is 1/2 Quarter Horse x 1/4 Arabier x 1/4 Welsh.

Iedereen nog bedankt voor de tips en voor het volgen van de topic! Ja

Groetjes Deborah

aan hoogstwaarschijnlijk heb je niets...
je moet het zeker weten.. dan kun je maatregelen nemen..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 19:59

elianna13 schreef:
weet je het nu wel zeker dan..?

Nee ik weet het niet zeker. Het land waar ze op stond, daar stonden ook hengsten op waarvan er toen ook tegen mij was gezegd dat het twee jarige waren ( hoorde ik na een tijdje ) Maar nu werd er laatst gezegd dat er toch geen twee jarige hengsten bij hadden gestaan. Beetje ingewikkeld ( ik weet het ) maar ik twijfel zelf ook nog heel erg!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 20:04

Ik vind het zelf ook moeilijk. Als er geen hengsten bij hebben gestaan ( wat er laatst tegen me gezegd is ) kan ze natuurlijk niet drachtig zijn. Maar ze is wel aan het veranderen, heb ik het idee. En de paarden die bij haar stonden vond ik niet allemaal op jaarlingen lijken. Misschien is het toch handig om een scan te laten maken, maar ik weet het gewoon niet. Het is weg gegooid geld als er echt geen hengsten bij hebben gestaan, dan kan ik het geld beter in nieuwe kleertjes voor mijn dochtertje steken. Maar aan de andere kant heb ik dan wel zekerheid.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:15

Ja maar als je het echt niet zeker weet en je twijfelt nog steeds zou ik toch evengoed even laten opvoelen of een scan laten maken. Ik snap ook wel dat als ze niet drachtig is dat je het geld liever had gebruikt voor je dochter, maar goed het is wel belangrijk.

Succes! enne ik blijf volgen Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:56

Misschien mis ik wat, maar hoe zit het dan met die vrouw die haar zou komen opvoelen?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:45

sja ik zou toch echt haar laten opvoelen of scannen.. want als ze niet drachtig is, is ze toch heel erg dik, en zou je je kunnen richten op een andere oorzaak dat ze zo dik is en aan het veranderen is

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:05

KimH schreef:
Ja maar als je het echt niet zeker weet en je twijfelt nog steeds zou ik toch evengoed even laten opvoelen of een scan laten maken. Ik snap ook wel dat als ze niet drachtig is dat je het geld liever had gebruikt voor je dochter, maar goed het is wel belangrijk.

Succes! enne ik blijf volgen Haha!

[b]Ik zou ook even laten scannen, het kost wat geld ja, maar paarden kosten nu eenmaal geld, en als ze wel drachtig is, dan moet je toch bij een maand of 7 dracht de voeding van de merrie aan gaan passen om het veulen een zo optimaal mogelijke start te geven.
Scannen kost volgens mij rond de 23 euro als je naar de veearts toegaat, thuis scannen is duurder, want dan komen en visite kosten bij.
Pling