[H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hananya

Re: [H][KWPN]SandroHit of Florencio bij Z2dress Junior-merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:40

[quote="TICKELS
Ik heb niet gezegd dat Florencio passend is voor hun merrie. Ik had het alleen maar over het karakter
en dat is mij inziens bij Florencio wel ok.

Uiteindelijk maakt ze ZELF wel uit welke hengst zij kiest.

Wat betreft het trainingsniveau van Sandro Hit, dat is wel thuis en niet op concours......
Als hij dat allemaal zo gemakkelijk kan waarom starten ze hem dan niet?
[/quote]

Waarom zouden ze?
Die hengst is wereldberoemd. Die hoeft niet meer uitgebracht te worden...

Hij dekt nog steeds meer dan genoeg en mits je hem op een geschikte merrie zet, geeft hij goede veulens.

Hij hoeft zich niet meer te bewijzen....

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:19

Haha dat zijn nou net de hengsten die ik bi deze mooie merrie er niet op zou zetten Haha!. Ik vind dat je haar mooie klassieke bouw moet behouden, en er niet zo'n 'modern' paard van moet maken met spillebeentjes.

Maarja, da's mijn mening Haha!. Ook de nakomelingen van Florencio vind ik tot nu toe niet denderend, hier moet je echt een merrie bij hebben die er precies bij past, of die zelf gewoon heel goed fokt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:37

TICKELS schreef:
Wat betreft het trainingsniveau van Sandro Hit, dat is wel thuis en niet op concours......
Als hij dat allemaal zo gemakkelijk kan waarom starten ze hem dan niet?

Als hij 600 merrie per jaar dekt levert dat zo'n anderhalf miljoen euro op. Waarom zou je zo'n paard dan nog op concours uitbrengen. Gevolg is dat hij waarschijnlijk minder kan dekken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:17

Zonder dat ik de merrie gezien heb:je moet nu van 2 kwaden de minst kwade kiezen.

Florencio, afstammelingenkeuring heeft uitgewezen dat hij bloedmerrie's nodig heeft en dat is deze merrie niet heb ik begrepen.
Mijn volgende bezwaar tegen hem is dat hij nog steeds EVA positief is.

Sandro Hit: Ik heb geen idee hoe hij zou fokken op deze merrie. Ik weet wel dat hij erg strooit met de hoogte.
Sandro Hit op zich is geen slechte hengst qua karakter maar zijn nakomelingen zijn vaak niet fijn. Deze Junior merrie heeft weliswaar een fijn karakter maar het kan terugslaan naar de vader zoals bij zoveel Juniors en dan krijg je wel een heel vervelend paard.

Commercieel gezien ( want daar gaat het uiteindelijk om ) zou ik voor de Sandro Hit kiezen want die brengen het meeste op bij de veilingen.

En het mag niet maar ik doe het lekker toch Haha! Don Schufro...commercieel interessant en fokt mooi, ook op wat ouderwetsere merrie's.

Djinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:19

Sandro Hit of Florencio, best een lastige keuze om te kiezen tussen die twee. Ik krijg de foto van je merrie niet geopend, dus kan niet zien wat voor type paard het is. Als je een wat zwaardere/ forsere merrie hebt zou ik eerder voor Sandro Hit gaan omdat je dan toch de kans hebt dat het veulen meer een bloedpaard wordt en niet te grof. Heb je echter een fijne merrie, dan zou ik eerder voor Florencio kiezen omdat je dan waarschijnlijk toch een wat forser paard krijgt. Ik zou nooit Sandro Hit op een fijne merrie zetten omdat hij zelf al zo fijn gebouwd is en hij is niet al te groot.
Zowel Sandro Hit als Florencio zijn erg fijne bewegers. Van Sandro Hit is het bekend dat hij topvererver is in Duitsland. Florencio heeft nog niet zo veel oudere nakomelingen maar vandaag stond in de paardenkrant dat hij de selecties voor de hengstenkeuring in Duitsland aanvoerd met zeven hengsten! Zegt genoeg denk ik.
Sandro Hit is qua karakter een fijne hengst maar wel erg heet. Mijn Sandro Hit merrie is een erg werkwillig paard maar ook ontzettend heet (ik zie daar voordelen in). Haar sterke punt is haar goede achterhand.
Veel succes met het kiezen van de hengst!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:31

janderegelaa schreef:
Commercieel gezien ( want daar gaat het uiteindelijk om ) zou ik voor de Sandro Hit kiezen want die brengen het meeste op bij de veilingen.

hier sluit ik me bij aan.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:25

janderegelaa: Het is onzin dat een paard vervelende paarden fokt. Hij fokt waarschijnlijk paarden met een echt karakter en die nog intelligent zijn ook. Doordat de meeste mensen niet met zulke paardne om kunnen gaan, nouja, dan krijg je inderdaad het verhaal over vervelende paard.. Ook krijgen paarden tegenwoordig geen jeugd meer zoals vroeger: in de wei zetten voor 2 1/2 jaar en even niet naar kijken, waardoor ze manieren krijgen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:17

Sammie 44: Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt maar het is algemeen bekend bij diverse hengsten dat ze lastige nakomelingen geven. Jazz is hier een goed voorbeeld van, dat staat zelfs in zijn afstammelingen rapport net als bij Rex Magna. Dat is echt genetisch en het maakt mij ook niet uit je moet er alleen een merrie bij kiezen die een heel goed karakter heeft. In dit geval is het een Junior STV en die staat er om bekend geen fijne paarden te geven. Heb er zelf ook 1 gehad en ik wil het echt nooit meer. In dit geval kun je met dekken met Sandro Hit wel een terugslag op de genen krijgen en dan krijg je dus een kwaaie.

Of een paard wel of niet 2,5 jaar in de wei staat maakt echt niets uit. Er zijn er genoeg die schaapmak het land uit komen. Onwennig is iets anders dan verkeerd maar je moet dat onderscheid wel kunnen maken natuurlijk.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:27

Ik ben het daar absoluut niet mee eens, en ik val toch terug op wat ik al eerder zei: Hij fokt waarschijnlijk paarden met een echt karakter en die nog intelligent zijn ook.
En als mensen hier niet mee om kunnen gaan krijg je een paard die de baas wil worden en het vaak dan ook wordt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:04

Ok, wat jij wilt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:16

Bericht verwijderd nadat ik het profiel van poster heb bekeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:28

Albert schreef:
Bericht verwijderd nadat ik het profiel van poster heb bekeken.

Heeft ook eerst ff profiel gecheckt van Sammie 44 voor ik een bericht wilde plaatsen Haha!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:58

We kunnen een 15 jarige toch best serieus nemen? Wat is er mis met het profiel van poster!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:15

janderegelaa schreef:
We kunnen een 15 jarige toch best serieus nemen? Wat is er mis met het profiel van poster!?

We kunnen een heleboel......

Maar doen is iets anders Knipoog

Deze 15 jarige moet zich iets meer verdiepen in de sport en fokkerij, en dan doe ik ook serieus.........

Trouwens........iemand nog een apart sandrohitje kopen voor weinig Clown ( Je blijft er niet op zitten, maar kleinigheidje heb je snel Haha!)

klawatski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:17

Er zijn hier nogal mensen die denken te weten dat Sandro Hit een moeilijk karakter heeft maar ik hoor jullie geen voorbeelden geven over nakomelingen van Sandro Hit die er bekend om staan dat hij een vervelend karakter vererft??

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 07:58

Meest recente voorbeeld? Nog KWPN gekeurd ook....Undigo! Draak om te rijden en staat met zn voorbenen boven op de spijlen van de stal als je voor zn box staat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:32

slotje op verzoek TS