[E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: [E][appaloosa]Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:37

Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 20-09-06 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Timmie2000

Re: Voor ik deze koop.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:38

mrie schreef:
Eh, als je die ogen zo ziet... Het "mensenoog met wit er om is een typisch raskenmerk van de appaloosa die er overduidelijk in zit. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Hij was keurig opgevoed, erg braaf en lief.
Die wond daar zouden we het dus even niet over hebben....

Hij is 2.5

Als je hem zelf helemaal top vindt dan moet je hem laten keuren en lekker kopen als hij daar goed door heen komt. Ik vindt het een stoer paard met een leuke uitstraling ik hoop dat je er veel plezier mee gaat krijgen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:40

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:42

Binckydenice schreef:
Schimmelig schreef:
Ah ja, ik zie hem ook staan op de site! Met veel betere foto's overgens Lachen
http://www.proximedia.com/catalogue/photos/146594_e.jpg

Ik vind hem alleen erg (!) duur.

Ik vindt hem erg mooi!

Hij's prachtig. Ik heb 'exact dezelfde' versie in het bruin. Alleen was deze al geruind, ingereden en super mak (een beginner rijdt er op weg). Ik heb echter niet zoveel betaald als ze bij deze stal vragen. De vraagprijs is enorm hoog! Ik hoop dat er wat ruimte is om te onderhandelen.

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:47

Hij ziet eruit als een paard met pit. Als je veel endurance en trec wilt gaan rijden is dat natuurlijk ideaal. Als hij een leuk karakter heeft en gezond wordt verklaard door de DA zou ik zeggen: doen. Neem natuurlijk wel je eigen DA mee om hem te laten keuren. Suc6

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:12

Ik vind het een leuk paard
en wat een gezeur over die snot neus zeg en die wond
Jonge paarden kunnen zo rauwdouwig zijn en lomp dat ze zo onder de wonden zitten
en over die snot neus het is ook zo raar weer geweest eerst warm dan ineens koud met veel regen en nu weer warm
daar kunnen ze een flinke snotneus van over houden en dat gaat wel over.
En dat ie nauw staat van achteren nou en ik heb ook een paardje die nauw staat van achteren en hij loopt als een kievit.

En wat maakt het uit dat ie geen papieren heb
mijne heeft ook geen papieren en heb er veel plezier mee
en op papieren kan je niet rijden.

waarom vinden mensen papieren zo belangrijk
ik heb 2 paarden gehad met super papieren 1 kreeg rhino en andere had ik geen klik ermee en onbetrouwbaar
en daarvoor had ik en paardje zonder papieren en heb 10 jaar plezier met hem gehad
Nu heb ik weer 1 zonder papieren en heb een super band met hem en heel veel plezier

Zeg niets of ze wel of geen papieren heb ziek kunnen ze toch worden.
Voor een recreatie ruiter maakt niks uit als ze maar lief en betrouwbaar zijn en dat je die klik met ze krijgt en dat staat niet op zijn papieren

Over casteren kan je afspreken dat ze het daar doen en dat ze hem als ruin afleveren

Maar waar ik wel mee eens ben is laat hem goed na kijken of hij wel gezond is en geen extra gebreken heeft

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:14

Machonito schreef:
Ik vind het een leuk paard
en wat een gezeur over die snot neus zeg en die wond
Jonge paarden kunnen zo rauwdouwig zijn en lomp dat ze zo onder de wonden zitten
en over die snot neus het is ook zo raar weer geweest eerst warm dan ineens koud met veel regen en nu weer warm
daar kunnen ze een flinke snotneus van over houden en dat gaat wel over.
En dat ie nauw staat van achteren nou en ik heb ook een paardje die nauw staat van achteren en hij loopt als een kievit.

En wat maakt het uit dat ie geen papieren heb
mijne heeft ook geen papieren en heb er veel plezier mee
en op papieren kan je niet rijden.

waarom vinden mensen papieren zo belangrijk
ik heb 2 paarden gehad met super papieren 1 kreeg rhino en andere had ik geen klik ermee en onbetrouwbaar
en daarvoor had ik en paardje zonder papieren en heb 10 jaar plezier met hem gehad
Nu heb ik weer 1 zonder papieren en heb een super band met hem en heel veel plezier

Zeg niets of ze wel of geen papieren heb ziek kunnen ze toch worden.
Voor een recreatie ruiter maakt niks uit als ze maar lief en betrouwbaar zijn en dat je die klik met ze krijgt en dat staat niet op zijn papieren

Over casteren kan je afspreken dat ze het daar doen en dat ze hem als ruin afleveren

Helemaal mee eens! Je haalt de woorden uit mijn mond!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:20

papieren vind ik ook niet belangrijk, maar dat is wat anders dan niks over zijn verleden/ouders/fokadres/jeugd weten!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:16

wil je niet eerst het verlies van je andere paard verwerken?
dit lijkt me wel een leuk beestje trouwens.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:52

Weet je Timilion, Frits is onvervangbaar, hij was mijn vriend en trots. Ik ben dan ook niet op zoek naar een vervanger maar naar een opvolger. Dat is ook de reden dat ik een jong paard wil. Ik wil niet van Frits zomaar overstappen op een ander paard. Ik loop dagelijks te huilen omdat hij er niet meer is. De gedachte aan een nieuw paard veranderd daarniet zo veel aan.

Boel gezeur over wond en snotneus. Ben vandaag nog maar een keer gaan kijken, onaangekondigd. Snotneus is al weer over. Wond op been is veroorzaakt door ander paard op de trailer wat heeft staan kappen. Is naar gekeken door VA. Wordt behandeld en ziet er schoon en niet ontstoken uit. Is ook niet warm. Zo en nu dus voor eens en altijd genoeg over die wond en de snotneus.

Zoals Dyaco al zegt heb ik meer te maken gehad met beenstanden. De "regels" hiervoor komen voort uit waar men op keuringen naar kijkt. Je kunt het dus vergelijken met wat bijvoorbeeld het KWPN als goed bestempeld. Het KWPN is Sport gericht, en dit wordt een LMJK paard. Hij hoeft helemaal niet perfect te zijn. Er zijn overigens weinig paarden waar ik geen commentaar op de beenstand kan geven.

Maandag komt de VA voor de keuring. Over de prijs.... Dat gaat jullie lekker niks aan er wordt voor betaald wat de gek er voor geeft. En die gek ben ik in dit geval.
Laatst bijgewerkt door mrie op 20-09-06 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:59

amondi schreef:
papieren vind ik ook niet belangrijk, maar dat is wat anders dan niks over zijn verleden/ouders/fokadres/jeugd weten!

Dat is inderdaad wel jammer, maar dat verleden is maar 2,5 jaar. Duidelijk is dat hij veel in handen is geweest en goed behandeld is. En dat vind ik genoeg.
Verder zeg ik gebreken moet je niet kopen, die krijgen ze vanzelf.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:08

mrie heb jen mijn pb tje nog ontvangen ?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:57

Het is een mooi paard wat bouw betreft.Zijn karakter ken ik niet maar dat hoop ik wel te leren kennen.Ik neem aan dat je weet wat je doet en ja idd frits is niet te vervangen,maar dit zou de pijn wel verzachten.
Er staat trouwens ook een mooi koppie op,mag je trots op zijn.
Wat betreft de prijs,dat is niet interessant en gaat niemand wat aan.Je moet ook op je gevoel afgaan en als deze bij je past dan heb je groot gelijk.
Zal ik zijn stal vast opstrooien??? Haha!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 21:31

dwertje schreef:
Zal ik zijn stal vast opstrooien??? Haha!

Effe wachten Dwert, eerst keuren en overleggen met Henk. Het is nl wel een henkst en daar houd henk niet zo van.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:06

Ik zet dit topic op slot. Dit forum is bedoeld voor advies en discussie over Exterieur en hengstenkeuze en dit topic heeft met beide niets te maken.