[TI] Chamee teruggevonden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puzzeltjuh

Re: Chamee teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:59

Proficiat Chevax!!

Had je natuurlijk al gesproken vandaag aan de tel maar hier ook nog even mijn felicitaties. Ben erg blij dat ik je heb kunnen helpen en je weet het, mijn steun heb je!!

Groetjes, Puzzeltjuh

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:27

jank schreef:
Met stijgende verbazing, woede en plaatsvervangende schaamte een aantal reactie's gelezen met betrekking tot Chamee.
Veel van de respondenten hebben kennelijk niet de moeite genomen om kennis te nemen van wat er vooraf ging.
Wat betreft donatie's: dit is NIET door Chevax geopperd maar werd door anderen aangedragen als een mogelijkheid.
Logisch dat je, wil je werkelijk wat voor zo'n paardje betekenen, dat je een dergelijk voorstel in je plannen meeneemt.
Dus critici: NIET ZO SNEL OORDELEN.
Tevens heb ik mij uitermate geergerd aan opmerkingen als: "je wilde dat paard toch eerst zelf kopen bla bla bla ....".
Inderdaad tot uitkwam hoe de vork in steel zat, zoals hiervoor reeds verteld. (Lezen "geachte" critici) en hoe het balletje is gaan rollen .
Voor een paar criticasters het volgende: het is te hopen dat uw arts nooit tegen u zal zeggen: "U bent ernstig ziek en met medicijnen zouden we u nog enige jaren kunnen laten genieten, maar ja beter worden doet u niet dus zullen we daar maar vanaf zien. Laten we wel wezen: als u niet meer presteert telt u niet meer mee."

Dit doet me denken aan een oud gezegde: ZOLANG DE EZEL (PAARD) ZAKKEN DRAAGT HEEFT DE MULDER HEM LIEF.
De TV spot `Bescherm de dieren tegen het beest`bevat veel waarheid.

Maar gelukkig zijn er veel uiterst positieve reactie's die Chevax zeer zeker zullen steunen bij het uitvoeren van haar plannen.
Ook de aangeboden hulp is hartverwarmend.

Voor Chevax CHAPEAU en voor Chamee TOI TOI.

Dus als iemand het niet eens is met de TS. moet we dus maar ZO post lezen Verward
Ben toch wel netjes gebleven.. dus snap deze hele post niet zo.

Alles wat je op een openbaar forum neer zet. hoef niet allemaal ja nee en amen gezegd te worden
Ik vnd het gewoon bizar.
Dat jij alleen leuke positieve dingen wil horen ala.

blijf er bij dat ik het raar vind.

Nu heeft TS het paard gekocht en wens haar veel geluk en gezond heid toe

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 19:59

Nee hoor, je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn. Ik vind het alleen wel vervelend dat mensen erg negatief reageren op bepaalde zaken. Feit is dat ik nu erg blij ben (en met mij vele anderen) dat er een ziek paard terecht is na een lange zoektocht. Als mensen zich nog steeds storen aan eerdere berichten ivm de donaties, ik heb al uitgelegd hoe dat kwam. Laten we dit topic nu zijn wat het is, namelijk een positief topic over een teruggevonden paard? Jammer dat zaken vaak in vreemde discussies eindigen. Nogmaals, ik ben alleen maar blij dat Chamee terecht is, jammer dat dit verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:01

Moderatoropmerking:
Cayusejuhh, daar was al een mod opmerking over gemaakt. Gaarne verder on topic

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:20

chevax schreef:
Goed nieuws: ik heb de handelaar in kwestie gebeld, alles uitgelegd en ik heb haar gekocht voor het bedrag dat hij heeft betaald. Zaterdag komt ze naar ons! Leonoor, alle hulp is uiteraard welkom! Ik stuur je vandaag nog een pb, in ieder geval al bedankt.

Hardstikke fijn dat ze nu uit de handel is, heel veel succes en wijsheid voor de komende tijd.
Het paard zal je er in ieder geval dankbaar voor zijn!!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:29

ik hoop dat t paard in kwestie nu van t gezeul af is en haar geluk vindt en weer lekker paardje kan zijn ,,, en weer lekker kan genieten van de wei en vertroetelingen

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:52

Ik vind het super dat je haar eiendlijk weer terug gevonden hebt.

Sommige reactie's snap ik niet helemaal, maar daar laat ik me maar niet over uit Knipoog

Heel goed gedaan, super dat er teminste 1 van deze paardjes het beter krijgt OK dan!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 22:02

Hoi allemaal, bedankt voor alle leuke reacties. Weet je wat ik zo bijzonder vind? Dat iedereen heeft meegezocht. Ik heb de afgelopen tijd regelmatig mailtjes gehad van Bokkers die dachten dat ze Chamee hadden gezien. Jammergenoeg was het dan niet zo, maar die mensen namen toch de moeite om te kijken en te mailen. Tot ik zondag een berichtje kreeg van Puzzeltjuh met de foto's, dat was echt heel fijn. Dus iedereen die heeft helpen zoeken, bedankt! Echt heel leuk dat mensen die elkaar verder niet kennen toch elkaar willen helpen. Ik zal dit weekend foto's plaatsen (als jullie het "gezeur" over Chamee tenminste nog niet beu zijn).

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:08

Welnee joh, gewoon updates blijven plaatsen!!

Denk je er wel om dat een fototopic op ITP kan? Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 22:10

Oké, zal ik doen. Ik geloof dat ik de Bokt-regels nog niet zo goed ken.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:42

Nee joh wij willen foto's zien ! Wij willen foto's zien !!
stond ze nu eigenlijk bij eena ndere handelaar die van Kapaza die ik zag ?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 10:08

Hoi Quinzy,
ze stond bij diezelfde handelaar, alleen had die man niet zelf de advertentie geplaatst, maar de dochter van een vriend. Hoe vaag kan iets zijn? Ik ga er maar vanuit dat de man zijn afspraken nakomt en haar inderdaad zaterdag komt brengen. Ik heb hem mijn gegevens allemaal gestuurd en stel ook zelf nog een koopovereenkomst op die zowel hij als ik moeten tekenen.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:00

spannend voor je hoor ik denk dat je blij zal zijn als ze zaterdag op stal staat bij je het paard boft maar met een dierenvriendin(en) met zo'n groot hart en zo veel doorzettingsvermogen petje af en nog heel veel plezier met haar en ook ik zal uitkijken naar de foto's
groetjes annita

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:31

En, is Chamee al bij jullie? Hoe gaat het met haar?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 07:50

Hallo,

ja, Chamee staat sinds zaterdag bij ons. Ik vond haar conditie wel sterk achteruit gegaan in vergelijking met toen ik haar voor de eerste keer zag, maar dat komt wel goed. Op een paar dagen tijd zie je al verandering, ze komt tot rust. Ze staat niet bij de andere paarden, maar wel in een wei er naast. Ze kunnen elkaar zien, maar ik hou haar nog even apart. Ten eerste kan ze dan op haar gemak tot rust komen, ten tweede raakt dan de pasuitgevochten rangorde bij de rest niet weer in de war en ten derde is het natuurlijk belangrijk om zeker te weten dat ze niks besmettelijks heeft. Ze heeft in ieder geval haar entingen gehad en ik heb haar ook ontwormd. Voor de rest is het een heel braaf beestje, dat geniet van de aandacht die ze nu krijgt. Wat nog wel een pikant detail is; toen Chamee bij ons kwam, bleek ze ineens papier te hebben, waarop een andere naam staat en er ook een fictieve (lees: valse!) geboortedatum is ingevuld. Ook staat er een chipnummer bij én is ze zogezegd gezond verklaard. Ze is gescand en de reader geeft aan dat die chip inderdaad is ingebracht. Alleen staat 't nergens geregistreerd. Die papieren die er bij zitten, zijn duidelijk vervalst, dus ik heb de dierenarts gebeld wiens handtekening en stempel er op de papieren staat. Die man heeft Chamee nooit gezien, laat staan gekeurd en gechipt.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:11

Gefeliciteer dat ze nu lekker bij je staat!
Plaats je snel foto's van deze liefe dame? ik hoop dat ze weer lekker op conditie komt, en dat ze weer een goed tehuis vinden gaat, wat ze zeker heeft verdient!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:15

En.... plaats je gauw foto's? Ik ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet. Fijn hoor dat je haar nu echt hebt!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:27

Kan ik dan hier een link plaatsen naar de foto's of moet dat dan in een ander topic?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:28

uhm, ik durf het niet te zeggen, ik denk wel dat je 1 a 2 fotos mag neerzetten hier? Maar als je er meer wilt, maak je een nieuw topic, en zet je de link van het topic even hier:)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:34

Hmm..mijn wenkbrauwen gingen even flink omhoog na het lezen over de vervalste papieren. De dierenarts in kwestie laat het hier niet bij zitten denk ik?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:34

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:37

@jacimatho: de da heeft al contact opgenomen met de handelaar. Die laatste deed in eerste instantie erg ontwijkend, wist het allemaal niet meer zo goed, etc. De DA heeft duidelijk gemaakt wat hij van dergelijke praktijken vindt. Veel meer is er niet aan te doen. Volgens die DA wordt er erg veel gefraudeerd met chips etc.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:39

Als de da wilt kan hij uiteraard aangifte doen. maar goed ...dat is aan hem.
Het is wel zijn goede naam die daarmee misbruikt wordt.

Het laat wel zien hoe makkelijk gestolen paarden bv. omgezet kunnen worden naar paarden met chip en papieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:43

chevax schreef:
Hallo,

ja, Chamee staat sinds zaterdag bij ons. Ik vond haar conditie wel sterk achteruit gegaan in vergelijking met toen ik haar voor de eerste keer zag, maar dat komt wel goed. Op een paar dagen tijd zie je al verandering, ze komt tot rust. Ze staat niet bij de andere paarden, maar wel in een wei er naast. Ze kunnen elkaar zien, maar ik hou haar nog even apart. Ten eerste kan ze dan op haar gemak tot rust komen, ten tweede raakt dan de pasuitgevochten rangorde bij de rest niet weer in de war en ten derde is het natuurlijk belangrijk om zeker te weten dat ze niks besmettelijks heeft. Ze heeft in ieder geval haar entingen gehad en ik heb haar ook ontwormd. Voor de rest is het een heel braaf beestje, dat geniet van de aandacht die ze nu krijgt. Wat nog wel een pikant detail is; toen Chamee bij ons kwam, bleek ze ineens papier te hebben, waarop een andere naam staat en er ook een fictieve (lees: valse!) geboortedatum is ingevuld. Ook staat er een chipnummer bij én is ze zogezegd gezond verklaard. Ze is gescand en de reader geeft aan dat die chip inderdaad is ingebracht. Alleen staat 't nergens geregistreerd. Die papieren die er bij zitten, zijn duidelijk vervalst, dus ik heb de dierenarts gebeld wiens handtekening en stempel er op de papieren staat. Die man heeft Chamee nooit gezien, laat staan gekeurd en gechipt.

Reden genoeg toch om ook die handelaar eens een pijp te laten roken? Chamee is niet de enige daar wellicht.
Maar ontzettend lief van je dat je dit doet. Wellicht een idee om een clubje te zoeken die medeeigenaar gaat worden, zodat jullie de kosten kunnen delen en het dier niet zomaar verkocht gaat worden, heb begrepen dat ze niet voor altijd bij jouw blijft? Heb niet alles gelezen, te veel pagina's maar jammer dat de vorige eigenaar haar dier zo heeft doorverkocht.

Ik zou die handelaar hier niet zo meer weg laten komen, vreemd dat die da zijn handtekening en stempel gebruikt zijn. Wederom heeft die handelaar lekker centjes verdient en de volgende staat waarschijnlijk op deze manier al weer klaar.

Wederom het bewijs dat chippen een wassen neus is en ons alleen maar geld kost.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:45

Ja, hij kan aangifte doen. Maar de bewijslast ligt bij hem en dat is een zware dobber. Ik vroeg namelijk ook aan de DA of hij stappen ging ondernemen. Hij moet het inderdaad maar zelf weten, ik heb hem in ieder geval op de hoogte gebracht van het feit dat er onder zijn naam wordt geknoeid. En een gewaarschuwd dierenarts zal ook wel voor twee tellen zeker?
Hij gaf zelf ook het voorbeeld aan van een het chippen van een Fries. Als hij een Fries (dus zonder aftekeningen) zonder papieren moet chippen, is moeilijk te achterhalen waar het dier vandaan komt. Maar hij wordt gechipt en geregistreerd en plots is het dus een paard wat qua registratie in orde is. En kun je nagaan, dit is nu toevallig bij een hele kleine handelaar die het niet erg slim heeft aangepakt. Dat geeft te denken over wat er op grote schaal gebeurt.