Hoe kan dat nou? EASP stamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeabiscuit

Re: Hoe kan dat nou? EASP stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 07:21

haha, het lijkt nu wel fokt hier. Het enige wat ik nog mis is de plaatjes van de skeleten die zo geliefd zijn bij de meeste "fokkers".

Citaat:
Ook jij snapt het principe niet helemaal

Vind het trouwens een beetje kortzichtig om te zeggen dat iemand iets niet snapt. Zo heeft iedereen zn eigen mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 09:18

Karl66 schreef:
Prima toch dat iemand als fokdoel heeft goede alround rijpaarden te fokken en wat mij betreft ook prima als hij dat binnen een eigen stamboek wil doen. Wat ik minder snap is dat je dan jezelf probeert te profileren door je af te zetten tegen wedstrijdpaarden van de wereldtop, aangezien dat blijkbaar niet je fokdoel is.

Dat is dus precies waar ik me aan irriteer.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:08

veraA schreef:
Maar als ik even vragen mag hè, sigrid1182, wat is er erg aan een lange uitleg, hoe meer uitleg hoe duidelijker het word lijkt mij toch ?

En hoe bedoel je, een praktijk die nog niets heeft gebracht ?

ik ben meer van kort maar krachtig...dat lijkt mij duidelijker....maar zo ieder zn eigen stamboek....zal ik maar zeggen....

ik fok volgens mn eigen standaard en richtlijn......ik registreer kwpn.....maar ik volg zoals vele kwpn fokkers met mij, hun eigen lijn......bij mij is dat een springpaard die minimaal Z moet kunnen springen, daarnaast een type wat mij aanspreekt....en moet correct kunnen lopen, met veel souplesse.

Ik geef KdL in veel dingen wel gelijk....maar ik niet in alles mee....

tis mij allemaal wat te omslachtig bij t easp, door de vele bomen zie ik daar het bos niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:00

Volgens mij wil iedere topruiter ook een braaf werkwillig paard hebben. Echter word er in de paarden met een lastig karakter EN kwaliteit tijd gestoken. De lastige paarden zonder kwaliteit krijgen vaak een enkeltje manege Stegeman.

Dus dat iedere topper een lastig karakter heeft...........ik vind dat nogal zwart wit geschetst.

Helaas is het wel zo, dat 99% van de ruiters in Nederland gewoon amateurs zijn, die een fijn correct en mooi gebruikspaard zoeken. Op zich is dat al een doel op zich om die te fokken.
Want wat lopen er ontzettend veel slechte paarden rond.

Ik ken de paarden van Karel de Lange. En op 1 na, zijn het allemaal mooie fijne gebruikspaarden waar de gemiddelde bokker zeer gelukkig mee zou zijn ( en dan doel ik ook op de Z+ ruiters)