Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sammie schreef:@ibalia ik zeg het er expres bij aangezien jij het over reg. b. had wat wel naar de keuring mocht. Vandaar dat ik die kleur expres aanhaalde
Ibalia schreef:Sammie schreef:Paarden met een blauw papier kunnen NIET naar een keuring.
Niet waar, ze zijn alleen uitgesloten van de NMK en voor kampioenschappen.
Ibalia schreef:?????Volgens mij heb ik reg. b niet genoemd maar dat maakt niet uit.![]()

(alt+q)Citaat:@miraketjuh, o.a. cornage, prok, ibop/eptm of sport. Dat kan dan ook pas als ze >3 zijn.
Alle paarden zijn bij geboorte reg. a óf reg. b óf vb. Vbmerries wordt zonder verdere bijzonderheden op een stbkeuring stb. Reg. b. blijft reg. b. tenzij de vader /stamboek erkend of ggk wordt door het kwpn. Reg. a. (stamboek van de vader is erkend door het kwpn) kán stb worden door aan die criteria te voldoen óf de vader wordt ggk door het kwpn en dan wordt het vanzelf vb.
Ibalia schreef:"Veulens van hengsten die bij een KWPN-erkend stamboek zijn goedgekeurd kunnen worden geregistreerd in het register A bij het KWPN, mits is voldaan aan overige criteria. Nakomelingen van hengsten van niet door het KWPN-erkende stamboeken komen, indien voor registratie bij het KWPN aangeboden in het register B."
Erg vaag. Misschien eens een mailtje richting dat o zo vriendelijke en behulpzame kwpn sturen
Alane schreef:Het spreekt zich helemaal niet tegen...
www.kwpn.nl
http://www.kwpn.nl/cms/servlet/cms.serv ... diaId=1223
=pdf daar staat het schema op blz 27 en daar kun je zien wanneer je veulen in welk boek wordt opgenomen.
maar denk dat het nu hartstikke duidelijk is alleen die kleuren papier ach ja.. ghiCitaat:Veulens van hengsten die bij een KWPN-erkend stamboek zijn goedgekeurd kunnen worden geregistreerd in het register A bij het KWPN, mits is voldaan aan overige criteria.
Yvonnelind schreef:Kijk en hier verschillen de meningen. Een vol papier betekend bij de meeste stamboeken dat de moederlijn (tot het eind v/h papier) bekend is, denk aan de Friezen. Jij hebt het over predikaten, wat het voor jou betekent maar in het echt zeker niet. En ik bedoel d'r vaak mee dat het papier geen register of hulpboek is, maar een vol(waardig) papier. Ook niet de juist term, maar het is anders zo lastig uit te leggen.Vol papier betekend dat alle merries uit de moederlijn minimaal ster, keur, prestatie, elite of preferent zijn.