Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dblijham schreef:@ labine
Het is inderdaad jammer voor zowel het paard als mijn persoontje dat ik haar vanuit het niet weten heb gekocht, heb het het dier ook nooit kwalijk genomen dat bijna niemand in mijn omgeving goed met haar om kon gaan, dat was niet haar schuld. Ze is gewoon op een voor haar verkeerde plek terecht gekomen.
Verder vrees ik dat ik niet goed begrijp wat je bedoelt, er zijn nu eenmaal paarden die wat karakter betreft beter bij ervaren ruiters passen en paarden die bij minder ervaren ruiters ook leuk meewerken. Ik heb dat in ieder geval niet negatief bedoelt.
dblijham schreef:Dat zou ik niet bij Havel gezocht hebben als ik niet 2 jaar bezig was geweest om haar te verkopen, elke mogelijke klant haakte al af als ik vertelde dat het een Havel was omdat hij zulke moeilijke karakters gaf.......jammer dat ik dat niet eerder wist want dan had ik haar niet gekocht.

Sammie schreef:dblijham schreef:Dat zou ik niet bij Havel gezocht hebben als ik niet 2 jaar bezig was geweest om haar te verkopen, elke mogelijke klant haakte al af als ik vertelde dat het een Havel was omdat hij zulke moeilijke karakters gaf.......jammer dat ik dat niet eerder wist want dan had ik haar niet gekocht.
Wat zater achter deze Havel merrie?
Maar ook de fokker van mijn paard zei dat Havel moeilijkere karakters gaf, maar als je ze eenmaal voor je hebt gewonnen, kan er ook niks meer mis gaan!!
ik ken zoveel jazz nakomelingen, schatten van beesten!! Over dat karakter vind ik zo'n verschrikkelijke onzin! Ik ken er op dit moment 7 stuks, genoeg om een mening te vormen. De gribaldi niet omdat ik de nakomelingen niet aansprekend genoeg vind, natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ook de zweefdraf valt me iets te veel op.
). Daarom vallen helaas veel appaloosa-hengsten voor mij af. germie schreef:Jazz zou ik nog wel willen hoor. Zou je dan een springpaard met beweging krijgen als veulen (ik heb een springgefokte), of zou het veulen niet kunnnen bewegen en niet kunnen springen?![]()
Ik zou nooit voor een 100% engels volbloed kiezen. Een kruisingsproduct met engels volbloed is prima.
Knavia schreef:Samber, want een koe hoort bont te zijn, niet een paard.

ptiteblue schreef:ik zou nooit met clinton fokken!
hoewel het een geweldig goede springpaard is, hij heeft, denk ik het rotse karakter dat een paard kan hebben!
en die geeft hem ook door aan zijn nakomelingen! ik begrijp niet waarom zulke hengsten goedgekeurd zijn als hun ruiters zelfs soms problemen hebben om die in de spring piste te krijgen!
Aminatjj schreef:ptiteblue schreef:ik zou nooit met clinton fokken!
hoewel het een geweldig goede springpaard is, hij heeft, denk ik het rotse karakter dat een paard kan hebben!
en die geeft hem ook door aan zijn nakomelingen! ik begrijp niet waarom zulke hengsten goedgekeurd zijn als hun ruiters zelfs soms problemen hebben om die in de spring piste te krijgen!
Ik heb al enkele crèmes van paarden gereden van clinton!!
En van orlando, die zo'n 'goed' karakter had, heb ik echt al echte mormels gereden!!
Ik zou zelf niet met Thunder vd zuuthoeve fokken omdat ik vind dat hij zo'n rare/slechte galop heeft.
Sammie schreef:Knavia schreef:Samber, want een koe hoort bont te zijn, niet een paard.
Er zijn anders genoeg bonte paarden, dus ook paarden kunnen(horen) bont te zijn. En er zijn ook geheel zwarte/bruine koeien. (bagger reden dus)
en paarden kunnen ook zeker mooi bont zijn, maar smaken verschillen
Knavia schreef:Samber, want een koe hoort bont te zijn, niet een paard.
en paarden kunnen ook zeker mooi bont zijn, maar smaken verschillen