De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:31

Jij kennelijk niet. Want op een ander forum kraam je deze onzin er uit:

Citaat:
Dit zijn ze.............. De Salsa-dansers !!! Zo moeten zijn.
En geen gelu.. etc. van vierkant-stijvekont -weggedrukte rug en en dat balans verhaal.[/

Merkwaardig dat de FEI juist zo hecht aan de tact en de balans en dat bindend voorschrijft. En geen woord rept over Salsa dansers of andere klompendansers. Koe Ja

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 11:36

arie53 schreef:
Jij kennelijk niet. Want op een ander forum kraam je deze onzin er uit:

Citaat:
En geen gelu.. etc. van vierkant-stijvekont -weggedrukte rug en en dat balans verhaal.[/

Merkwaardig dat de FEI juist zo hecht aan de tact en de balans en dat bindend voorschrijft. En geen woord rept over Salsa dansers of andere klompendansers. Koe Ja

Humor is bij jouw ver te zoeken.
Ben je waarschijnlijk meer een fan van Joep van 't Hek Haha! Haha!

Citaat:

Los door het lijf, optimaal gebruik van de lendenen, maar ik concludeerde al je hebt het niet gezien.
En je moet weten wat Salsa is. Dan had je begrepen dat dit paard bij wijze van spreken een Salsa kan dansen. Wat niet gezegd kan worden van de z.g.n. evenwichtige "klompendanser" die tijdens de dans graag de hakken in de kont trekken. Huilen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:07

Nog eentje die je als voorbeeld gebruikt van een paard dat de Salsadans in de finesses beheerst. Deze trekt de hakken al niet meer onder het lichaam op, maar ver achter het lichaam. Zal wel bij de Salsadans horen. Ja Dat is wellicht ook de reden dat de FEI het bij de tact en de balans houdt en zich niet inlaat met alweer een nieuwe modegril. Ja
Afbeelding

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:10

Salsatime

Afbeelding

als 5-jarige:

Afbeelding

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:29

Labine schreef:

Dan nog hij loopt finaal de grond in zoals wij dat benoemen.
Wij fokken paarden voor de sport en dus niet voor keuringen en als bij ons een 5-jarige zo loopt gaat of de ruiter of het paard er op z´n kop uit.

Ik vergelijk dus niet met oudere paarden hoe kom je daar bij ik kijk naar de functionaliteit van het paard dus zijn bewegingsmechanisme onder de man en dan heb ik met dit paard echt niets.

wahaha zou jij een Uptown eruit gooien? doodzonde loop je een hoop geld mis als fokker zijnde. Tong uitsteken Er is niks mis met het bewegingsmechanisme en functionaliteit van uptown en het is op zeker een sport paard. Ik denk dat je je zelf gelukkig mag beschouwen als je zo'n sportpaard op stal heb staan.(tenzij je van eventing of springen houd, want dan zeg ik niks Haha! )
Sommige paarden lopen nou eenmaal op jonge leeftijd met de kont eruit gedrukt om dat ze nou eenmaal nog niet genoeg kracht hebben en wat denk je van een hoop spanning?
Ieder zijn eigenmening over een hengst de een wil dit en de ander wil dat, maar om nou te zeggen dat zijn bewegings mechanisme en functionaliteit niks is, gaat i.m.o te ver.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:15

Labine schreef:
Afbeelding

Ook hier wordt ik weer niet warm of koud van.
Loopt met een te hoge kont en leuk stekerig voorbeen.

Als je een beetje verstand had van het bewegingmechanisme zou je deze uitspraak niet doen. Uptown beweegt met het linkerachterbeen naar voren, waardoor hij linksachter zakt en je vanaf deze positie het rechter achterdeel van het paard meer omhoog ziet komen. Dat heeft totaal niets te maken met te hoog in het kruis blijven. Dat heeft alles te maken met het zakken in de kruis.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:47

Labine schreef:
mistral schreef:
Uptown is pas vijf, logisch dat hij nog niet al zijn gewicht op de achterhand kan dragen toch??
Kan je nog niet vergelijken met oudere paarden

Dan nog hij loopt finaal de grond in zoals wij dat benoemen.
Wij fokken paarden voor de sport en dus niet voor keuringen en als bij ons een 5-jarige zo loopt gaat of de ruiter of het paard er op z´n kop uit.

Ik vergelijk dus niet met oudere paarden hoe kom je daar bij ik kijk naar de functionaliteit van het paard dus zijn bewegingsmechanisme onder de man en dan heb ik met dit paard echt niets.

Wat fok je dan?

Hou je niet van goede dressuurpaarden?

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 20:25

@ Arie 53:
Excuseme schreef:
Afbeelding

Leg deze maar eens lang de meetlat, en trek eens wat lijntjes...trek dan je conclusie en vergelijk die dan eens met je uitspraak:
Citaat:
De FEI jury heeft gisteren bij de presentatie Blue Hors Matine weer laten zien dat GP dressuur een hoogstaand ballet is van tact en balans.

Volgens mij een ,op bovenstaande foto, duideljke voorbeen lander met een Pavo-cup wapperend voorbeen die duidelijk geen tact en balans heeft hoog in het kruis blijft en aan de voorkant wordt gedragen door de handen van de ruiter...maar wie ben ik.... Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:01

En dan ook nog een hele gewone om te zien op die foto........

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:02

Wappert nog niet genoeg en moet nog meer op de kop worden getrokken kennelijk.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:08

arie53 schreef:

Nee moet met name meer door het lijf zijn om te zien, geen steker. Ik vind deze juist vreselijk op de kop, schoft is laagste punt, weggedrukt. Niet vanuit de schoft omhoog, dan kan je de neus er wel uit drukken en kop erop trekken, maar blijft ie op de kop...

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 21:29

arie53 schreef:

Het spijt me maar je begint toch zoetjes steeds meer weg te zakken in de modder waar je zo graag mee gooit , dit paard liep gisteren werkelijk fantastisch met zeer veel expressie ,geen enkele moeite met de zwaarste oefeningen, de laatste piaf passage scoorde de combinatie negens Vingers aflikken en terecht, zeer veel afdruk moeiteloos wordt het gewicht op de achterhand gedragen terwijl het voorbeen zeer veel actie vertoont een plaatje totaal in balans en schijnbaar kost het ze geen moeite dit nog te vertonen op het einde van een proef waar menig wereldtopper zich op stuk beet (incluis onze gehele nationale trots en hoop).
Volgens jouw theorie zou dit paard onmogelijk in staat zijn om in balans te komen en zich te dragen ten gevolge van een onevenwichtige bouw af te leiden uit de symmetrie van voor en achterbeen ,en andere verhoudingen, op een door een foto vastgelegd moment in beweging.
In kan maar een conclusie trekken: je hebt dit paard nooit in werkelijkheid op dit niveau gezien ,laat staan er van kunnen genieten. Ik heb met eigen ogen gezien en genoten dat het niet alleen aan Duitsers of een enkele Nederlander is voorbehouden ,de liefhebbers te laten zien wat er met dressuur bedoeld wordt, of hoe een paard in staat is om samen met zijn bereider een eenheid te vormen in totale harmonie en te laten zien ,onder zulke omstandigheden, waartoe ze samen in staat zijn. Amen Schijnheilig

P.S. weet er iemand of de hengst Blue Hors Silver Moon nog ergens ter dekking staat Koe ??

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:04

Je moet mijn post nog maar eens lezen. Dat was ironisch bedoeld. Bloos

Als ergens iets niet strookt met met tact en balans zijn dat wapperende voorbenen en op de kop getrokken paarden.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:21

Pukpaleisje schreef:

P.S. weet er iemand of de hengst Blue Hors Silver Moon nog ergens ter dekking staat Koe ??

Gestüt Ammerland in Bayern. In de eigenschappen van de foto zit de url van het gestuet.

Afbeelding

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 23:11

Excuseme schreef:

als 5-jarige:

Afbeelding

Volgens jouw (teken) theorie is dit er een die jij zou omschrijven als:
Citaat:
wapperende voorbenen en op de kop getrokken paarden

Vergelijk dat eens met de getoonde verrichting in WEG Aken, is dit paard nu "in balans" gegroeid ???

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:43

Nee Puk. Ik kijk naar de FEI voorgeschreven tact en balans. De dragende benen staan gelijk en niet te schuin onder het lichaam. Het dragende gewicht wordt gelijkelijk verdeeld over de dragende benen. Dat is de eerste voorwaarde van balans. De heffende benen staan gelijk. Het paard is al in de afzetfase, gelet op het nagenoeg rechte spronggewricht van het afzettende been, en op dat moment moet het voorbeen (in de uitgestrekte draf) voorwaarts gestrekt worden. Het heffende achterbeen wordt op dat moment verder naar voren gebracht (om midden onder de massa gezet te kunnen worden) in een zuivere tact en harmonie met strekkende voorbeen zonder buiging te verliezen. Alhoewel de foto van een misleidende hoek is genomen, ligt de lijn onder de romp horizontaal en de lijn getrokken boven en in het verlengde van de rug loopt daar precies evenwijdig aan. Bovendien loopt de romplijn aan de voorzijde omhoog. Het hoofd is voor de loodlijn en de nek is het hoogste punt.

Zou nog je nog een aanmerking op deze foto willen maken, voor de schoonheid en harmonie van het geheel, dan zou de ruiter iets minder achterover moeten zitten.

Vergelijk dit maar met Uptown hoe ongebalanceerd die op de dragende benen staat en wat voor gevolgen dat heeft voor de rest van de balans.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 25-08-06 09:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:44

arie53 schreef:
Nee Puk. Ik kijk naar de balans. De dragende benen staan gelijk en niet te schuin onder het lichaam. Het dragende gewicht wordt gelijkelijk verdeeld over de dragende benen. Dat is de eerste voorwaarde van balans. De heffende benen staan gelijk. Het paard is al in de afzetfase, gelet op het nagenoeg rechte spronggewricht van het afzettende been, en op dat moment moet het voorbeen (in de uitgestrekte draf) voorwaarts gestrekt worden. Al heffende achterbeen wordt op dat moment verder naar voren gebracht (om midden onder de massa gezet kunnen worden) in een zuivere tact en harmonie met strekkende voorveen zonder buiging te verliezen. Alhoewel de foto van een misleidende hoek is genomen, ligt de lijn onder de romp horizontaal en de lijn getrokken boven en in het verlengde van de rug loopt daar precies evenwijdig aan. Bovendien loopt de romplijn aan de voorzijde omhoog. Het hoofd is voor de loodlijn en de nek is het hoogste punt.

Zou nog je nog een aanmerking op deze foto willen maken, voor de schoonheid en harmonie van het geheel, dan zou de ruiter iets minder achterover moeten zitten.

Vergelijk dit maar met Uptown hoe ongebalanceerd die op de dragende benen staat en wat voor gevolgen dat heeft voor de rest van de balans.

Ik wou dat ik de schimmel had en jij Uptown, wat zou ik die 2 graag ruilen met gesloten beurs Lachen

Dan zouden we beiden vinden dat we er beter vanaf kwamen ...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:47

Uptown mag je van mij voor niks hebben. Dat is vlees noch vis.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 25-08-06 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:48

Wou dat ik een stal vol had met "zoveel niks" Lachen

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:51

En ik stal vol met van die Arabisch uitziende schimmels als Blue Hors Matine. Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:03

Oh wat zouden we gelukkig zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:45

Mireille1970 schreef:

Ik wou dat ik de schimmel had en jij Uptown, wat zou ik die 2 graag ruilen met gesloten beurs Lachen

Die ruil wil ik ook wel maken............

Wanneer heb je Uptown voor het laatst gezien Mireille?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:49

Mireille1970 schreef:

Jij belandt met deze paarden bij de paardenklinieken en ik met de Arabisch uitziende paarden als Blue Hors Matine in Aken. Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:50

arie53 schreef:
Mireille1970 schreef:

Jij belandt met deze paarden bij de paardenklinieken en ik met de Arabisch uitziende paarden als Blue Hors Matine in Aken. Haha!

Dat zullen we pas weten als ze 20 zijn en klaar.............

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:53

Pipo schreef:
Mireille1970 schreef:

Die ruil wil ik ook wel maken............

Wanneer heb je Uptown voor het laatst gezien Mireille?

Hengstenkeuring geloof ik... en ik begreep dat ie niet elke keer top liep en dat er veel te danken/verwijten is aan de rijderij van hap maar toch, commercieel is die bok zeker...

Kleur/type/karakter/papier mee... ja hoor doe mij maar een stal vol van die dieren... word je niet minder van Lachen