Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:Als eerste moet je je afvragen wat "verslechtering" is. Ik stel het zo; een paard of kruising waar niemand op zit te wachten. En niemand zit te wachten op een fries x kwpn.

Uitzondering of regel?
runningkawa schreef:Ik denk uitzondering
runningkawa schreef:Maar dat paard heeft wel papieren.
al weer net wat meer vraag dan papierloos...als hij lukt...
Die mislukte zie je nooit meer terug..of misschien in je frikandel...

runningkawa schreef:En naturlijk zijn er ook leuke papierloze paarden.
Maar teveel zonder papier die naar de slacht gaan omdat ze gewoon niet verkocht worden.
En dan mensen maar miepen dat ze paarden van de slacht redden, maar wel fokken met paarden waarvan vaak bestemming bekend is..
Alane schreef:Fries X KWPN
ADEL X Clavecimbel X Rosinni X TINA D (Pericles)
heeft nog papieren ookUitzondering of regel?

Karoliefje_ schreef:Helemaal mee eens..
Waar ik me ook helemaal vierkant aan erger is dat mensen steeds meer gaan kruizen. het is de laatste tijd 'in' om friezen te kruizen. Wáarom? Hou het ras gewoon zuiver. mensen moeten altijd alles proberen, Ik vind het zonde, dood zonde! en daarbij kan dat veulen dan geen papieren krijgen omdat het niet ras zuiver is zowiezo, en de ouders 2 verschillende rassen of meer zijn!

[***] schreef:Waarom worden er zoveel worstpony's gefokt?
Sammyoo schreef:Wat een onzin dat kruisingen voor de slager gefokt worden? Rasfokkerij prima. Ik heb zelf een haflingermerrie die een aantal malen een eerste premie haalde op de centrale keuring. Ik ga haar volgend jaar laten dekken, vermoedelijk door een paint. Waarom? Ik hoef niet nog een haflinger (daar zijn er volgens mij ook genoeg van, zelfs met goed papier). Ik rijd recreatief en houd het veulen voor mezelf. Mijn twee kindertjes zijn vanwege een buitenlandse vader ook niet 'raszuiver'. Wat een vooroordelen zeg. Laat ieder zijn ding doen zolang hij / zij maar goed voor de paarden zorgt.