Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en die is dus duidelijk een simpele sabino zeg maar... vind ik opeens een piepklein wit vlekje op haar bil/flank. Ongeveer van een halve cm.
hahahaha
Esme_27 schreef:Nou was ik dus gisteren Maddox aan het poetsen (de mijne niet die van Nadine) en die is dus duidelijk een simpele sabino zeg maar... vind ik opeens een piepklein wit vlekje op haar bil/flank. Ongeveer van een halve cm.
Zou dat toch een sabino vlekje zijn? Of is er een minimaal kansje op minimaal bonthahahaha
Nuala is toch gewoon tobiano/sabino?
Dan zou de vlek op de bovenlijn moeten zitten of er vlak bij. Vlekken op de zijkant hebben eigenlijk nooit iets met Tobiano te maken, maar zijn sabino of frame. Aangezien frame niet voorkomt bij tinkers moet het sabino zijn.Lowara schreef:maar sabino is dus erfelijk.. waar heeft Dunla het dan vandaan? want zowel mams als paps hebben volgens mij niet zo'n vlek op de buik, en ook tante en oma niet?
En bovendien is het sabino wel erfelijk, maar de buikvlek op zich niet, net zoals iedere tobiano niet hetzelfde getekend is, is niet iedere sabino hetzelfde. Het patroon op zich is erfelijk, de verdeling niet.
sorry supertje kon de foto niet zien (nu wel weer
) en dan is t idd anders. Het leek een beetje op een staart van een schimmel (die nog niet helemaal wit is) maar verder is ze dus nooit schimmel geworden ?!
lijkt me geinig zo'n donker paard met alleen witte voeten en witte staart
(heb die nog niet op bokt gespot
)

Esme_27 schreef:Nuala heeft een half blauw oog Supertje. En nu?
).Cayusejuhh schreef:Maar wat is minimaal bont??
http://i.pbase.com/o4/88/632688/1/56588 ... dorp18.jpg
www.MBFOTOS.nl
Dit is dochter van Offie..
je ziet het niet goed.. ook haar hele buik is wit. en 1 kant van haar borst.. andere kant

Supertje schreef:Esme_27 schreef:Nou was ik dus gisteren Maddox aan het poetsen (de mijne niet die van Nadine) en die is dus duidelijk een simpele sabino zeg maar... vind ik opeens een piepklein wit vlekje op haar bil/flank. Ongeveer van een halve cm.
Zou dat toch een sabino vlekje zijn? Of is er een minimaal kansje op minimaal bonthahahaha
Nuala is toch gewoon tobiano/sabino?
Nope, echt geen minimaal bontDan zou de vlek op de bovenlijn moeten zitten of er vlak bij. Vlekken op de zijkant hebben eigenlijk nooit iets met Tobiano te maken, maar zijn sabino of frame. Aangezien frame niet voorkomt bij tinkers moet het sabino zijn.
Nuala is inderdaad hóógst waarschijnlijk Tobiano + sabino aangezien ze geen blauwe ogen heeft.Lowara schreef:maar sabino is dus erfelijk.. waar heeft Dunla het dan vandaan? want zowel mams als paps hebben volgens mij niet zo'n vlek op de buik, en ook tante en oma niet?
Fayette is wel degelijk sabino en Gulliver ook. Dat ze beiden een bles hebben (zonder blauwe ogen) is al een hele goede indicatie voor sabino, en bij Gulliver is ook nog duidelijk te zien dat het wit op zijn achterbenen aan de voorkant oploopt (bij sabino lopen de aftekeningen op de benen bijna altijd op aan de voorkant).
Een paard met een bles en/of witte benen draagt altijd per definitie sabino of splash, 90% van de keren sabino. Bij KWPN'ers bijvoorbeeld worden álle blessen en witte voeten veroorzaakt door sabino, zo veel voorkomend is het gen dus.
Bij Fayette zou je nooit kunnen zien of ze van de sabino bijvoorbeeld een witte buikvlek heeft, aangezien ze daar helemaal wit isEn bovendien is het sabino wel erfelijk, maar de buikvlek op zich niet, net zoals iedere tobiano niet hetzelfde getekend is, is niet iedere sabino hetzelfde. Het patroon op zich is erfelijk, de verdeling niet.
ahaaa nu snap ik het!

)