Panyah schreef:dat er veel shetlanders slecht ingereden zijn , dat klopt idd..
dat zeg ik ook niet, maar de meeste pony's worden iungereden door kleine kinderen en daarflikken ze teveel mee.. t beste is gewoon iemand die er verstand van heeft (qua ervaring met rijden) en dan verder met kinderen (doe ik met de mijne ook, en heb zo al aardig wat kindeen gewoon goed les kunne geven op een pony op maat..
en idd.. de lengte is ook belangerijk, maar chilli heeft absoluutgeen problemen met zn evenwicht., (zolang je meegaatin de beweging enz..)
Dat is dus totaal de verkeerde conclusie. Mijn dekhengst is ingereden door een 7-jarige meisje, mn toekomstige dekhengst word ingereden door ehtzelfde meisje van dan 8 jaar. Binnen twee jaar tijd, heeft zo'n kleine meisje dmv goede beleiding met de shet al bijna alle M oefeningen onder de knie. Dus dat is goed inrijden en zo hoort het te zijn.
En als jij met je 55 kg op een shetje gaat zitten, moet je zelf weten natuurlijk maar kom dan niet hier tips geven en zeggen dat je er veel verstand van hebt als je zelf dus al te zwaar bent en gewoon door rijd.

Maar met *les en logisch nadenken kom je een heel eind.
)